Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

surt opstød med galde
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 18:53

åhh hvor jeg dog lige trænger til at komme af noget galde lige nu. så vær sød at bære over med mig og ubehagelige bemærkninger, men jeg er bare ved at gå helt op i limningen

Jeg er i uge 33 og har en snert af bækkenløsning. slet ikke så slemt som jeg kender mange andre har det, men slemt nok til at jeg ikke lyster trapper og tunge løft mere, for jeg får nogle virkelig ubehagelige jag som trækker tårer frem.

Svigermekanikken bor i et gammelt hus på 3 etage uden elevator. nu er det jo så snart påske, og allerede for længe siden (2-3 uger) inviterede de til påskemiddag. Og jeg takkede nej, for jeg magtede ikke at skulle igennem sådan en omgang tortur for at sidde på en hård stol og lade som om at jeg ikke havde ondt bare for at glæde dem.

jeg gjorde meget ud af at forklare både for svigermor og far at jeg virkelig var ked af at jeg ikke kunne komme, men nu forholdt det sig sådan at det ville gøre for ondt at komme op til dem på besøg, hvilket jeg håbede de forstod. det lød det egentlig til at de gjorde, og for en kort bemærkning tænkte jeg: ej hvor herligt - de forstod mig virkelig - og jeg var helt glad inden i

MEN så ringede svigermor og spurgte hvrodan det gik - jamen det gik jo egentlig rigtig godt - jeg har været velsignet med en rimelig nem graviditet når man tager alt i betragtning. Jamen så var det jo heller ikke noget problem at komme op til dem i påsken!!! igen måtte jeg lige forklare at nok havde jeg det godt, men hun skulle alligevel ikke regne med mig.

en uges tid senere ringede svigerfar og det var heldigvis Kæresten der tog den. og jeg kunne høre ham fortælle at ej det blev kun ham der kom i påsken, for jeg skulle ikke udsættes for smerter, der kunne undgås (gud hvor jeg elsker min fyr - han er virkelig en støtte)

i dag ringede svigerfar så lige igen og spurgte hvordan det gik, og jeg kan da godt mærke at jeg er kommet i uge 33 nu, så jeg er blevet lidt mere påpasselig med at tage en pause i ny og næ. Svigerfar kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kom og han ville da lige sætte en stol op til mig på trappen, så jeg kunne holde hvil på vej - for han kunne jo ikke love mig at han kunne bære mig

hvad sker der - jeg skal jo ikke med !!!! og jeg kommer ikke !!! normal er jeg en tålmodig person, men at opleve gang på gang at mine holdninger til min egen krop og graviditet ikke bliver hørt eller accepteret - jeg kan simpelthen ike klare det.

Først blev jeg ekstremt gal, og fik med møje og besvær stemmen bragt i en rolig tone og fik sagt at det var meget venligt af ham, men jeg kom altså ikke - lige meget hvor mange stole han satte op og hvor meget han end forsøgte at løfte på mig.

og bagefter havde jeg egentlig ikke lyst til at snakke mere med ham, så jeg kom med en dårlig undskyldning om at der stod en nabo ved døren og blev nødt til at smutte, og bagefter græd jeg bare som pisket - hvorfor kan de ikke forstå at jeg gør det ikke med vilje og det er jo kun en kort periode at jeg ikke er tilrådighed for dem. Jeg kan jo ikke styre hvad graviditeten gør ved min krop for dælen da ...

Lige nu er jeg allermest ked af det, men jeg ved også at om lidt tid kan jeg grine af det igen - men øv hvor gør det dog ondt lige nu - man skulle tro at kommende bedsteforældre havde mere forståelse, men der har jeg bare været lidt uheldig med mine svigerforældre

puha sikke en smøre - hvis nogen af jer fik læst til ende, så tusind tak for det jeg havde bare lige brug for at sidde og tude lidt for mig selv

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 19:00

møg!

Kan godt forstå at du er trist og at det er træls de ikke vil forstå - men mon ikke det egentlig handler om, at de bare rigtig gerne vil være sammen med dig?

Måske skal du tage det som noget positivt, at det er fordi de rigtig gerne vil dig. Tro mig, mine svigermekkaniker ville aldrig have ringet igen

Julie

Termin 17.april 2008 med barn nr.2

0
0
Svar på denne tråd

Svigerfamilie
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 19:29

Jeg synes da de er flinke, de forsøger at hjælpe. Ja det er træls de ikke forstår et nej og at de presser men jeg læser det som om de meget gerne vil dig :-)

De ringer endda og høre hvordan DU har det, store ting, det er ikke alle det sker for ;-)

Jeg ved ikke om jeg rammer plet eller ej, men hvad ville du havde gjort, hvis det var din egen familie? Havde du så klaret trapperne med støtte og hvil undervejs, samt låne en sofa at smække benene op på, når stolen blev for hård??? Måske er det selskabet og ikke de fysiske udfoldelser der er problemet :-)

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

12324565356
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 21:58

Jeg tror nu bare dine svigerforældre tror, at det måske er dem der er noget galt med.

De lyder til at være bekymrede og interesserede i dig. Måske frygter de at de måske har gjort eller sagt noget der gør, at du ikke har lyst til at komme.

Og som kubling kommer ind på....hvis det havde været dine forældre.....

Mvh Jeannette

Mor til Marcus Mikael 191106

Pinto araber er vejen frem...

0
0
Svar på denne tråd

det staves
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 22:20

... galle ;-) Men når det så er sagt, så tror jeg ikke, at det er fordi, de ikke vil forstå, men mere fordi de gerne vil beundre maven og den medfølgende snak om alt det nye, der skal ske.

Du bliver hjemme, som I har sagt, men for at svigerne og andre gæster ikke skal føle sig alt for snydt, kunne I måske tage nogle friske mavebilleder, som din kæreste kan tage med og vise frem?

0
0
Svar på denne tråd

Svigerhalløj
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 00:26

Jeg ville nu også blive ret irriteret, hvis folk blev ved med at plage mig på den måde, når jeg havde sagt nej.

Hvis de så gerne vil se dig, så kan de da komme alle mulige andre dage og besøge dig. Det behøver vel ikke lige at være den dag, de ser dig.

Et eller andet sted er det da sødt, ar de så gerne vil have dig med. Men jeg ville nok også se det mere som belastning end interesse.

Hest sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/2375680

Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 00:27

Jeg synes de skulle acceptere et "nej", det virker som om de ikke tror på du ikke kan, og sætter spørgsmålstegn ved din oprigtighed. Forstår så udemærket du er træt af det.

Jeg var ekstrem dårlig med utallige daglige opkastninger under min graviditet, og min svigermor troede ikke på det. Hun blev ved og ved og ved med at ringe med gode råd der havde virket mod hendes graviditetskvalme, og så slemt kunne det da ikke være, nu måtte jeg holde op for jeg var jo ikke den første kvinde på jorden der var gravid (så lad være med at ringe, hmm). Heldigvis forstummede hun noget så grundigt da jeg måtte indlægges grundet min dårlige tilstand

Nanna

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Bog sælges, se præs.:

Lisbeth Liebmann og Gitte Haag:

"Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"

0
0
Svar på denne tråd

hej alle sammen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 08:14

tusind tak for jeres indlæg

sikke underværker en god nats søvn kan gøre - er knap så ked af det som i går

for at svare lidt på nogle af jeres spørgsmål, så ved jeg at det er fordi de gerne vil være sammen med mig og jeg vil også rigtig gerne være sammen med dem. Men hvis de er syge og dårlige og melder fra, jamen så er det jo ok og så ringer jeg et par dage senere og spørger om det går bedre.

Ikke noget med at presse dem til at komme, eller lade flere bemærkninger falde om at det var da også trist de ikke kunne komme, og om de nu også var sikker på de ikke kunne komme. Jeg ved selv hvor ring jeg har det med at blive presset, så det ville jeg aldrig gøre.

I min verden kan man ikke gøre noget ved at ens krop bliver dårlig eller syg, og det er jo ikke noget man gør med vilje

med hensyn til om det havde været min egen familie, så kan jeg fortælle at min mor og hendes kæreste bor i lejlighed også og der er også kæmpe mange trapper. det er endnu længere tid siden jeg har været oppe at besøge dem end svigermekanikken. Og jeg kæmpede mig kun op af de trapper for at gøre en indsats for et godt forhold til min svigerforældre, men det røg helt hen over hovederne på dem. Mine egne forældre er ikke i tvivl om at jeg har ondt, og de har accepteret det med det samme og kommer ud til mig.

og min dør er altid åben og jeg disker altid op med lidt kaffe og kage eller hvad der nu er tiltrængt når jeg for gæster. der er ingen forskel på om det er svigermekanikken eller min egen familie. og jeg elsker at få gæster for så har jeg en rigtig god undskyldning for at ryge i kagerne *fnis*

Jeg bliver bare lidt ked af at svigermekanikken ikke tror mig og jeg finder det skræmmende at man eventuelt skal en tur på sygehuset som Nanna før de fatter det Det kan da ikke være rigtigt.

de kærligste hilsner

Mithril

ps: der kommer sikkert tusind flere stavefejl - ikke med vilje selvfølgelig men undskyld på forhånd for dem *fnis*

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

0
0
Svar på denne tråd

heh undskyldningen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 11:50

... skal vist den anden vej. For det er dig der har ret Galde er med "d" - altså hvis man mener "leversekret". Dejligt ord.

Jeg læste bare dit indlæg og følte mig såååå sikker på, at det var med dobbelt "l", og selvom jeg egentlig ville tjekke det inden jeg trykkede godkend, så glemte jeg det. Ammehjerne, altså.

Nå men

Galde = leversekret

Galle = svulstagtig dannelse af forskellige parasitiske organismer, der lever på planter

0
0
Svar på denne tråd

hej louise
Forfatter: 
Dato:  17-03-2008 15:48

du kan bilde mig hvad som helst ind, for jeg er halv ordblind i forvejen

men jeg tager det ikke særlig tungt så pyt være med hvem der har ret

og med en ammehjerne kan alt tilgives har hørt den kan være noget så drilsk, så tænk ikke mere på det

de kærligste hilsner

Mithril

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

0
0
Svar på denne tråd

Påskemiddag
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 08:19

Kan du ikke få svigermekanikken til at holde påskemiddagen i dit hus i stedet? Min venindes mor og papdatter har fødselsdag samme dag og venindens egen datter har dagen efter. Alle fødselsdagene bliver holdt hos min veninde - det er de samme mennesker der skal med til alle 3 fødselsdage og min veninde har mere plads end hendes mor. Veninden har også lagt hus til ved hendes papfars fødselsdag - igen på grund af pladsen.

Hvis dine svigerforældre gerne vil se dig - og du naturligvis har pladsen til det - så kan det da være en måde at løse problemet på.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette :o)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2008 19:08

jeg synes det er en kanon ide, så efter jeg så dit forslag ringede jeg først til kæresten for at høre hvad han synes om at tilbyde at festen blev flyttet ned til os.

han var frisk og sagde at det kunne da ikke ske noget ved at spørge.

så jeg ringede straks til svigermekanikken, og fortalte at jeg havde en kæmpe løsning på påskemiddagen - om vi ikke kunne flytte den ned til os, så vi kunne være sammen. ikke just var hun speciel glad for den ide, og kom med en undskyldning om at ej påskemiddagen havde altid været i århus og det kunne vi ikke bare lave om på og det var vigtigst at familie blev samlet hos dem, eftersom de var forældrene, for det andet kunne jeg jo ikke stå med ansvaret for maden når jeg var gravid (havde gladeligt ladet hende knokle sig selv ihjel ude i mit køkken - hun er jo meget bedre til at lave mad end mig)

Men det var da en god ide - og den skulle afprøves

jeg er dog bange for at slaget er lidt tabt med svigermekanikken - jeg er nok ikke lige den svigerdatter de ønskede sig synd for dem, for jeg elsker deres dreng og han er for dejlig

de kærligste hilsner

Mithril

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har du da
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 07:54

tilbudt det.... så mon ikke der er kommet plusser i den sorte bog hos svigermekanikken????

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

Trist...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 11:01

Ej hvor trist, men nu har du da i det mindst forsøgt. Hun vælger så åbenbart at være tøsefornærmet. Godt at du har din fantastiske kærestes opbakning. Så må I jo have en rigtig hyggelig påske sammen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider