Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Frida til 1 års undersøgelse :-(
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 09:03

Igår var Frida og jeg til lægen.


Min graviditetsundersøgelse gik fint. Blodtryk 120/55 og baby blev vurderet til 2300g.


Frida's undersøgelse gik egentlig også okay, motorisk er hun fint med. Har gået uden støtte siden 11 mdr. Men desværre er hun hverken vokset eller har taget på siden sundhedsplejersken var her, da hun var 8 mdr. Så nu skal hun til kontrol d. 9 april. Her skal lægen så se om hun bare har fundet en ny "kurve", at ligge på. Men er hun under den kurve, så skal hun have taget yderligere prøver på børneafdelingen.


Så nu krydser vi fingre for, at hun vokser den næste mdr. tid.


Grunden til hun ikke er vokset, kunne også være fordi hun har været en del syg. Også selv om hun spiser godt.


Hun er 72-73 cm og vejer 8550 g. For at sammenligne med søster, var hun 82 cm og vejede ca. 13 kg.


Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 1 års undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 09:45

Josefine var afsted i mandags (hun er fra d. 18/2) hun målte 75 cm (målt stående) og vejede 10,23 kg efter en gang opkast og diarre.


Men kan din datters vægt ikke være fordi hun også bruger en masse energi på at gå, syntes tit man hører at når de begynder at gå så tager de ikke på i en periode og måske de så heller ikke vokser ret meget ??



www.erfagruppensyd.dk



Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Metjen..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 11:32

Jo men hun er heller ikke vokset i længden. Dvs at hun snart ikke er vokset i 5 mdr.


8 mdr: l: 73 v: 8500


12½ mdr: l: 72 v:8550


Længden afhænder jo af hvem der måler. Men hun står jo stort set stille.


Nu venter vi bare og ser.


Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bodil...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 12:34

det har jeg prøvet med min den ældste. (Hun er 21 nu), hun stoppede også med at vokse, og var ret lille i forvejen.

Hun blev undersøgt på sygehuset, hvor konklusionen blev at det var diverse infektioner der havde stoppet hendes vækst (hun var ørebarn). Hun var dog begyndt at vokse igen da de var til undersøgelse.

Min datter har ikke haft problemer siden, men er stadig ikke ret stor, måler 162 cm, men det er det samme som jeg selv måler.



Hilsen Helle - Mimi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Også her...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 18:45

Vores søn har haft 2 maveinfektioner på ca. 1½ mdr. Ved den første tabte han 700 g. på 1½ uge, til kun at veje 7600 g. som 8 mdr. og da vi sidst var til vejning vejede han 8540 g, og var 71 cm. Det var ved 9 mdr. - og nu hvor han er 10 mdr. vejer han 8440 g. og er 73,5 cm. Han kravler, rejser sig og går meget - så sundhedsplejersken mente at det var grundet de 2 maveinfektioner og så det at han nu bevæger sig meget mere - at han ikke have taget på.


Han spiser godt - ikke overvældende meget - men alligevel meget (svært at forklare) igennem dagen... Generelt så trives han, og det er vel egentlig vigtigere end at en bestemt vækstkurve følges til punkt og prikke...




Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 09:15

Der er dog forskel. Din søn vokser. Fridas vækst er gået helt i stå - højde og drøjde. Forhåbentlig går den snart igang igen.


At hun ikke tager på tager jeg ikke så tungt, hun er meget aktiv og er kommet frem fra 5 mdr. Men at hun slet ikke vokser, det er jo et problem.


Hun spiser godt. Eks. på en dag


7: stor potion havregrød

11: ½ -3/4 skive rugbrød m. lidt tilbehør

14: Banan + halv bolle

17:30: Aftensmad

19:15: Stor potion havregrød


Dertil kommer diverse småhapser.


og nej vækstkurven skal ikke følges til punkt og prikke. men hun er "faldet" to kurver ned. Måske hun bare har fundet et andet niveau at følge - det vil jo bare være godt. Men hun skal ikke komme længere ned. Væksten skal jo igang igen.


Det kan være pga sygdom, men det kan også være hun ikke producere væksthormon og så skal hun jo have hjælp til det.




Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 18:44

at skrive at han siden han var 7 mdr - dvs. fra 7 til 9 mdr. har målt 70-71 cm - så han er reelt set først begyndt at vokse igen nu her... Hos ham har det helt sikkert været sygdom, der har bremset væksten, men vi skal da alligevel til en kontrol om en måned hos sundhedsplejerskerne...


Lige pt. spiser han følgende om dagen (så du evt. har noget at sammenligne med)


morgen - en stor portion havregrød + MME af kop


formiddag - en ½ skive rugbrød med f.eks. figenpålæg eller en ½ bolle med smør, dertil frugt (tørret eller friskt) og vand


frokost - en skive rugbrød med smør og pålæg, evt. lidt fra aftnen før, MME i kop


tidlig eftermiddag - en portion grød (1-2 dl), frugt og vand


sen eftermiddag - ½ skive rugbrød med smør evt. pålæg, frugt, kiks eller lign. og vand


aften - det samme med mad som vi spiser, inkl. dessert f.eks. frugtmos eller risgrød med banan, som han elsker.


Han sover fra kl. 18.30 til ca. kl. 6 og middagslur fra kl. 11.30 til 13.30-14...


Men kan da godt se at det måske ikke helt er det samme med lillemanden som din pige...


Håber at din pige kun er faldet 2 vækst-kurver ned - og at hun kommer igang med at vokse sig lige så høj som storesøster...



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
0
0
Svar på denne tråd
 
 På den måde
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 10:20

Så forstår jeg.


Jeg har det også sådan lidt, at så længe hun trives så er det da ihvertfald godt.


Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider