Vil bare lige svinge et godt råd ind over dette baby forum.
.
Vi fik Katja for ca 2 år siden. I den forbindelse blev der købt en pæn del rødt tøj (lyserødt, rødt, lilla osv). Nu er det snart tid til en familieforøgelse igen. Pga op til flere scanninger ved vi 100% sikkert at det bliver en dreng denne gang.
.
Vi står så med valget mellem at give væk/sælge alle de røde natdragter, buddyer, bluser osv Tror nu ikke vi kan score en bondegård på tøjet. Hvilket gjorde at min beslutning blev at prøve farvning af tøjet. Det meste er jo bomuld. Jeg valgte marine blå, ville være sikker på at de røde farver blev dækket.
.
Resultatet er blevet fint. Problemet er godt nok at sytråden ikke tager imod farve, men det giver et spil i tøjet. Der var også enkelte tryk som heller ikke tog imod farve, men det går. Generelt er alt tøjet blevet jævnt farvet, det andet giver lidt spil. Så kan absolut anbefale en sådan farvning af børnetøjet. Ved at jeg har sparet nogle penge, da farven kun kostede mig 100 kr men jeg fik flere blå stykker beklædnings genstande.
.
Jeg vil prøve med flere af Katjas bluser og natdragter senere hen, men måske så bare vælge en anden farve. Ikke nogen grund til at vores søn kun kommer til at gå i marineblå.