Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

droppe middagslur- hvornår?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 18:50

min datter er to år (fra januar) og er så småt ved at skære ned på middagsluren (af sig selv). Hun er ret ssvært at få til at sove m aftenen, så har overvejet at skære hendes midagslur helt væk, men er det for tidligt? Og vil dp normalt samarbejde om dette eller hvad er jeres erfaringer?

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

vores..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 19:19

Vores søn stoppede med at sove til middag kort tid efter han kom i børnehave. Han havde forinden ikke ovet til middag i weekenderne.

Da han kom i børnehave sagde vi bare han måtte sove hvis han ville.

Jeg tror dog dp gerne vil have de sover, men prøv at snakke med hende, måske har hun kun brug for at sove en lille time.

Jeg syntes du skal prøve dig frem. Held og lykke med det

Hilsen Mette

termin 8 september 2008

0
0
Svar på denne tråd

Lærke :-)
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 20:47

er også fra januar 06 og sover stadig til middag. Vores DP har dog fået af vide at hun skal vækkes senest kl 15 så vi også kan få hende til at sove om aftenen :-) Hun bliver først lagt kl 13 og får derfor maks 2 timer til middag.

Følger lige med her, da jeg selv har gået og tumlet med disse tanker ang. luren :-)

Knus

Bettina

Mor til skønne Lærke 070106

0
0
Svar på denne tråd

min søn...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 21:05

...er fra dec. 05 og kan også være ret svær at få til at sove om aftenen, så han sover max. 1 time til middag og nogle dage slet ikke.

Når han er på toppen, klarer han sig fint uden lur, men er han snottet som f.eks lige nu, har han brug for sin lille lur.

Så sover han fra 12.10-13 ca.

Sover han senere end det eller længere er der ikke ro før seeeent.

I dag sov han fra 12.10-13-30 og han roder rundt i sin seng nu... så, vi skal virkelig tænke på det.

0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 21:53

Min søn på 3,3 år hviler i børnehaven.

- Men jeg ville faktisk ønske han faldt i søvn noget oftere - For gør han det, er han i meget bedre humør om aftenen.

Min datter som bliver 2 til april sov feks ikke idag i vuggestuen. De har åbenbart ikke kunne få hende til det.

Hun var absolut overtræt ved 16.00 tiden, men "vågende" så op igen og blev frisk. Hun sover ofte heller ikke i weekends mere, måske bare en powernap i bilen. Tror hun tidligt skipper den lur.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

børn under 5 år
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 22:20

skal jo sove 11 timer,siger nogle eksperter.Så det er vel et spørgsmål om hvor meget søvn de kan få om natten.

Nanna sover i DP fra ca.kl.13 til 14.30.Og burde så i seng kl.20.30 for at få søvn nok.Det prøver vi også,men enkelte dage bliver det da senere.Og i weekenderne synes jeg det er helt umuligt at følge rytmen.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 19:58

Katharina er fra juni 05 og sover stadig i dp (1½ time), men hun sover ikke herhjemme i weekenderne.

Hilsen Stine

Hilsen Stine

Mor til Katharina *Født 11/6 -2005*

0
0
Svar på denne tråd

Tera er fra feb 05 og
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:16

lige startet børnehave.

Fra DP sov hun gerne 2 timer fra middagstid kl. 12.00 til 14.00 eller sådan ca.

I BH er det sådan at de spiser til klo. 1200 og så er de ude til 1400 og så henter jeg hende hjem og lægger hende.

Hun står selv op efter ca 1½ time og er fint til at lægge kl. 2000 - nogle gange enddag kl. 1915-1930. Hun står op mellem 6 og 7.

Mvh

Gitte

- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07

Bedækning og sommergræs - Pinto hingsten Jack D.

står til afbenyttelse af egnet hopper sommeren 2008.

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:08

jo forskelligt fra barn til barn.

Jeg har selv 4 børn og de har alle 4 været forskellige ang middagssøvn.

Jeg er selv dagplejer, og ind imellem har jeg da børn der ikke sover til middag det sidste stykke tid de er her.

Dette er okay med mig, hvis de så bare er glade og gider lege, og ikke er helt flade/pjevsede den sidste time de er her.

For er de det, må de jo alligevel trænge til en slapper. Og de behøver jo ikke sove flere timer, men måske bare ligge og slappe af en times tid.

Det er jo heller ikke rart for jer at få en sur/træt/ked barn hjem.

Men hør din dagplejer, det er nok det nemmeste.

MVH Vipse

Egeskovgård 2 ledige bokse.

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Her i huset
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:14

sover datteren fra 19 eller 19.30 til kl. 6 om morgenen i hverdagene og sover middagslur på en times tid.

I weekenderne sover hun en time længere om morgenen (tak, søde ), og dér sover hun ikke til middag. Hun bliver godt nok lagt derind, men sover ganske sjældent, men hygger sig så bare med lidt alene-tid.

Moral er godt -

Dobbeltmoral er dobbelt så godt

Skøn 6½års oldenborghoppe på 172 til salg

0
0
Svar på denne tråd

tak, for jeres
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 16:06

mange svar. Tror dog snart det er ved at være slut. Her i vinterferien har hun sovet mellen 30 min og en time ( til middag) så det er ikke alverden..

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Sovetrang
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 21:26

Hej Kate

Min pige stoppede også allerede da hun var 2 år og 3 måneder .. og der havde jeg i en måneds tid kæmpet både med at få hende til at sove middagslur, og dernæst om aften for at sove.

Efter at jeg tog middagsluren helt væk fra hende gik det meget bedre med at sove om aftenen. Når det går hårdt til, har hun stadig en lille krise omkring 15-17 tiden, hvor hun nogle gange kan være noget pyldret, men hvem er ikke også træt der midt på dagen

Jeg ved dog ikke hvordan en dp reagerer, da jeg har hende hjemme hos mig selv.

Anita

0
0
Svar på denne tråd

soverutiner
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 12:38

Mads er fra maj 2006 og han sover 2 timer til middag (fra ca 12 - 14) og han bliver puttet kl 19, for der er han dødtræt.

Så selvom han snart fylder 2 år, kan han slet ikke undvære sin lur.

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider