|
|
| Graviditetskløe |
|
|
Hvordan kan man evt. lindre det??? Det startede i går morges og jeg har kløet som afsindig lige siden  I aftes kløede jeg så meget på mine stakkels fødder at det nærmest er ulideligt at have sko på i dag  Det er på fødder, hænder, mave og bryster det er værst. Har prøvet med fed creme og aloe vera, men intet hjælper og jeg er ved at blive sindsyg af det..... Min urinfarve er også blevet lidt mørkere. Har ringet til jordemoderen i dag og der er en der vil ringe tilbage ved 14-tiden. Har godt nok en tid i morgen men jeg vil vide noget NUUU.... Det skal bare gå væk. Er der andre der har haft det?? Er 39+4 i dag
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Louise |
|
|
MANGE tak for linket, det er virkelig interessant læsning og jeg vil kontakte min egen læge i tlf-konsultationstiden her fra kl 13 og ikke vente på jordemoderen ringer efter kl 14. Det bekymrer mig altså, at det bare kom som et lyn fra en klar himmel og bare klør som afsindig og at urinen er mørk  Er heldigvis så tæt på termin at, HVIS der er noget med levertallet (givet at min læge vil se mig til blodprøve)så vil de nok bare sætte fødslen i gang hurtigst muligt. Ej mand, så bliv dog kl 13.... så jeg kan få ringet!!
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Uha Uha |
|
|
mit lægehus er "lidt" mystisk, så jeg venter skam pænt på telefonerne bliver lukket op for konsultation  Mener også at når jeg får snakket direkte med lægen om det, så vil han måske hive mig derned med det samme til en blodprøve formodentligt. Håber virkelig det er ganske harmløst....
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ringet til lægen |
|
|
Så har jeg lige talt med min læge og forelagt ham situationen og mens jeg ventede i røret fik han lavet en aftale med svangrelaboratoriet på Nord, hvor jeg i morgen kl 9 skal møde til blodprøver  Det var sgu hurtig ekspedition må man sige. Så kan jeg lige gå til min jordemoder-aftale kl 10.20 og komme tilbage og få resultatet.
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Yes Yes |
|
|
Skal nok lige geve en melding tilbage i morgen når jeg er hejmme fra Aalborg igen 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| resultat |
|
|
så sidder man så her og venter på en eller anden form for tilbage melding 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og her kommer den så.. |
|
|
.....den tilbagemelding i venter på  Har haft drøntravlt med at få det sidste gjort klar fordi..... .......skæbnen ville jo, at mine levertal vár forhøjede og jeg skal møde igen i morgen (fredag) kl 9 og have kørt strimmel på baby. Fik at vide, at jeg godt kunne tage mine ting med for de vil højst sandsynligt sætte mig igang med det samme  Altså godt nok har jeg termin på lørdag, men nu har jeg de 2 andre gange gået hhv. 14 og 17 dage over tiden og havde ligesom tunet hjernen ind på det igen, så det er helt weird at det nok bare er I MORGEN!!!! eller lørdag, alt efter hvordan jeg tager imod pillerne denne gang. Det er helt vildt underligt at tænke på og jeg er helt rundtosset oveni og totalt gearet. Har fået pakket de sidste ting og fået samlet vuggen (på høje tide)og pakket tasker til de 2 andre lømler i det tilfælde at de skal hentes og overnatte ved bedsteforældre. Ved ikke helt hvordan jeg har det indeni lige nu men SPÆNDENDE.....dét bliver det dælme 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige... |
|
|
....var efter blodprøvetagningen også ved jordemoder og hun skønnede baby til at være 3100 gram, så det bliver sjovt at se om det holder nogenlunde stik  39+5
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke |
|
|
glæder mig til at høre beretning og se billeder 
Mange hilsener Ann-Rikka Hesten Jossie sælges, se præs.
Nu som frue og mor til: Snorre 28/6-2007 Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihhh.. |
|
|
Ihh hvor bliver det spændende - jeg glæder mig også til at se hvad maven gemmer.
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige |
|
|
skrevet med Rikke som har fået kørt en strimmel, der så fin ud. Men scanning viste, at baby har lagt sig på tværs så den skal rettes inden der sker yderligere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt |
|
|
med en lille opdatering, jeg har tænkt meget på hende i dag. Jeg håber at baby vil vende sig rigtig. En masse knus og vestøv herfra.
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Så sidder jeg så hjemme igen og venter og venter..... Som Maria skrev havde baby lagt sig på tværs i dag og der blev hurtigt snakket vending og evt. kejsersnit  Fik lov at gå og få ringet til Henrik så han kunne komme derud og være med til vendingen (han var ved læge og få fjernet nogle sting) og da han kom gik vi tilbage og jeg skulle scannes igen. Så vendte baby pludselig rigtigt igen (Pheeew) men de ville sætte igang i dag alligevel fordi den slet ikke står fast. Kom så op på fødegangen og fik kørt nok en strimmel i ½ time, sendte Henrik hjem fordi der ikke var noget formål i at han skulle sidde dér og glo på mig de næste 2 timer når jeg bare skulle ligge og glo, fik lagt stikpille op og lå endnu en time med "lytter" på og så blev jeg endelig kl 16.30 "løsladt" med beskende om at ringe omgående hvis jeg får veer eller hvis vandet går. Skal afsted med liggende transport, hvis vandet går nemlig. Blev hentet af søster og svoger og så kørte vi på shopping i Bilka inden vi kørte hjem  Sker der intet skal jeg ringe igen i morgen tidlig kl 8 og så ser de om der er plads så jeg kan komme med det samme eller vente et par timer, hvis alle stuer er optaget. Der vil de så se om de kan tage vandet eller om de bliver nødt til at ligge endnu en pille op og så hjem og vente igen... Og så selvfølgelig tjekke om baby stadig vender rigtigt. Min svoger er overbevist om det bliver en pige igen, for som han siger: .....så er det kun kvinder der er på tværs!!  Pt. sker der ikke en skid Det trykker da lidt, men det tro pokker som jeg er blevet trykket på og "rodet i" det meste af dagen  Nu vil jeg snart gå i et varmt bad og gå i kassen for i dag og hvile ud. Ungerne snorksover og min mor har "tilkaldevagten" i nat, for de bor kun 2 km herfra og hun kan hurtigt være her, hvis nu.... Må se om jeg selv opdaterer igen i morgen eller Maria skal gøre det for mig  Kunne være fedt at føde på terminsdatoen 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdatering |
|
|
Mødte igen i morges og var 1 cm åben, men ikke nok til de kunne prikke vandet så jeg fik lagt nok en tablet op og sidder nu hjemme igen og venter. Skal ringe kl 17 og høre om der er plads, for der er mange igangsættelser i dag. Har de plads skal jeg derud igen kl ca 18 og finde ud af om de så kan tage vandet eller det bliver endnu en tablet og hjem og sove. Hvor er det dog træls at ligge dér og få kørt den strimmel på barnet mens man på de andre stuer er omgivet af skrigende kvinder  Pisse snyd at de har noget action og jeg ikke har  Håber de kan tage vandet i aften og jeg kan få født henover natten....
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 termin den 16. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| m,m,nm,bnm, |
| Forfatter:  |
trilsen (nogen gange med mor) |
| Dato:  |
16-02-2008 14:45 |
|
ja det må træls på den ene side at være igang og på den anden side alligevel "bare" at vente..... jeg ønsker jer alt mulig held og lykke, og glæder mig til at høre og se resultatet.. mvh trilsens mor med lillebror i maven - termin 29 feb.
Sort babylift brugt 2 måneder , er som ny samt sort brio pusletakse spritny, sælges samlet 425,- inkl. porto sælges på grund af køb af blå barnevogn billeder kan tilsendes via mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æv æv æv |
|
|
Æv hvor er det træls Rikke. Jeg sender lige en kæmpe sending vestøv afsted herfra.. Håber at det kan hjæpe så du snart kan få den baby ud. Knus herfra
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige bibbet |
|
|
med Rikke. Hun er på sygehuset igen, der var begyndende veer. Hun har fået kørt strimmel, men JM mente ikke de ville tage vandet, så hun har fået lagt endnu en tabelet op og så skulle der køres strimmel igen OG hvis den var fin, så skulle de tage hjem igen  Stakkels stakkels dem, de har bare pisse langt til sygehuset og synes dælme heller ikke de laver andet, end at køre i pendulfart dertil. Så alle Ænder.... Spark lige en ordenlig gabg ve-støv afsted, så der kan komme gang i sagerne! (Og Rikke vil også gerne ha en gang Mac D!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige en update |
|
|
Rikke fødte i morges kl 9.07 en velskabt (stor) dreng  Ved hun er hjemme i dag, så vil hellere lade hende selv fortælle detaljerne  Mange gange tillykke Rikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja tillykke |
|
|
... med knægten Sjovt, idet jeg var den første der svarede i denne tråd, føler jeg lidt, at jeg har været en del af fødslen  Fik aldrig spurgt om de gjorde noget ved den afsindige kløe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke! |
|
|
Tillykke tillykke!! Håber I alle har det godt..
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej tøser.... |
|
|
...så er RikkeAnd på banen igen NU med LILLEBROR   og MARIA.....1.ooo tak for opdateringerne herinde  Ja, efter stikpillen lørdag aften kom der noget mere skred i tingene og veerne begyndte at tiltage i styrke om aftenen men var dog ikke regelmæssige. Aftalte at vi skulle ringe søndag morgen kl 08 hvis vandet gik eller veerne blev regelmæssige. Måtte godt selv køre derind ved vandafgang for da jeg var ude at få lagt pillen op stod hovedet dybt og fast så alt var okay. Fik så ikke lige sovet ret meget, men hvilet lidt da veerne hurtigt kom hyppigere og tættere på hinanden. Oh, what a night....  Havde ikke energi til noget som helst og fra kl ca 6 lå de for hvert 5.-6. minut og varede et langt halvandet minut. Kl 7.30 kunne jeg ikke rigtig holde det ud længere da de kom hvert 3.-4. minut nu og besluttede mig for at tage et varmet bad og så ringe kl 8 (for Rikke kunne da sagtens liiige vente den halve time mere det havde vi jo aftalt med dem, nå!!) Lige da jeg trådte ud af bruseren sagde det bare SVOOOSH og vandet væltede bogstaveligt talt ud af mig og så fik fruen ellers fat i knoglen!!! eller dvs. manden kom spænende med den...... Fik besked på at komme på fødegangen pr omgående da veerne godt kunne finde på at eskalere når nu vandet var gået....Ja Ja tænkte Rikke, det når vi sgu da nok. Slap nu af woman!!! ...men Rikke blev sgu klogere i løbet af 5 min lå veerne med 2-3 min og varede i 1½ minut og de gjorde da HERRENAS nu. Kunne næsten ikke få tøj på og måtte tage en af Victors sovebleer på fordi vandet væltede ud ved hver ve. Henrik kørte som en gal kineser hele vejen til Aalborg (en tur på en halv time) og hver gang han sagde: Nu kommer der et bump, skal jeg sætte farten ned? ....så råbte jeg bare: KØR FOR SATAN!!!! AAAAAAVVVVVV  Han havde nær aldrig fået slæbt mig ud af bilen ude foran sygehuset og kan huske der kom en mand gående som gloede virkelig meget på mig, den satans arrige furie der stod dér midt på gaden i en underlig stilling  Kunne godt mærke da vi kom i forhallen ca kl 8.20 at der var noget i gærde og det tog en krig og 5 veer før vi nåede elevatoren. Oppe på 3. sal siger Henrik at han lige går ind og trækker i snoren og kalder efter en. Kan huske at jeg siger at vi ikke har tid og får mig slæbt ind på selve fødegangen og siger til Laura min jordemoder at det fandme er NU..... Vi når lige indenfor døren på min stue og får hoserne trukket af og så kommer den første presseve bare  Kl 09.07 er lillebror født så det gik sgu stærkt da vi først var derinde  Tænk hvis jeg skulle have været afsted liggende??? Så havde jeg sgu født i ambulancen da vi jo først skulle have ventet på den derhjemme, hvor vi så heldigvis bare kunne køre når vi var klar. Se, det var sådan vi fik vores lillebror til verden Håber i nød historien  Til slut vil jeg ønske pøj pøj til jer der stadig går og venter på at få baby til verden 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 Lillebror 17. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjertelig |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
18-02-2008 16:56 |
|
Tillykke til dig og familien.
Illum Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !! Sejt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
| Forfatter:  |
Maria C |
| Dato:  |
18-02-2008 19:18 |
|
du kan da ikke lide børn.........  Rikkeand; Stort tillykke med din smukke baby!!;-)
Bare rolig, solen kommer jo tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
Tak for lykønskningerne  Han er en nem bette én indtil videre og det hele kører bare.... også med de 2 andre banditter, som er meget glade for ham. Illum: og tak for handlen, hun blev MEGET begejstret  MariaC: Selvfølgelig kan Illum da lide børn, hun gider bare ikke have nogle selv 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 Lillebror 17. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HOVSA.. |
|
|
Har da fuldstændig glemt at fortælle, at Lillebror vejede 3860 gram og var 54 cm lang 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 Lillebror 17. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Stort tillykke. Dejligt at det gik godt og at han endelig er ude, og hvor er han lækker!! Ihh jeg vil også snart have min ud, men der er stadig et stykke vej til d.17.april.
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig , Rikke,med tilfreds |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
19-02-2008 13:03 |
|
Kunde nr. ca. 500 
Illum Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !! Sejt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Stort tillykke herfra! Har lige læst tråden og slugte hvert et ord... Tillykke med den lille, han ser dejlig ud... -Gliese
Nu med en gubbi i maven... Og termin d. 22/7-08!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæmpe stort |
| Forfatter:  |
cruella76 |
| Dato:  |
19-02-2008 21:26 |
|
og meget hjerteligt tillykke Rikke  Sikke en lyn fødsel - superføder der. Jeg fatter ikke at du har født igen, vi fulgtes jo ad sidst - god fornøjelse siger jeg bare HA HA HA  Tillykke med ham, glæder mig til at se flere billeder.
Christel "snooorrrk, zzZ, snooork, zzZ"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt vel her |
|
|
Tak skal I have  Det går fortsat fint med den lille mand. Synes dog han har lidt svært ved at få fat på brystet pt. og vi kæmper og kæmper for at få det op at køre, men det er måske fordi mælken er ved at løbe til og det er svært at få fat  Han får ikke helt tisset det han skal synes jeg, så er begyndt at give ham lidt flaske bagefter og det vil han gerne, heldigvis. MEN FOR POKKER DA.....mit "mejeri" det KLØR  Det er til at blive sindsyg af  Kløen på resten af kroppen er meget aftagende, dog kommer der et lille flip ind imellem, men det er som om det er "kravlet" op på den øverste perron klø klø krads krads  Synes ikke jeg havde det med de 2 andre??? ØV ØV Min sjove søster foreslog at smøre det godt med PATTEsalve  ha ha ha Cruella: Du ma da bare ud med riven, så tager vi den næste sammen igen 
venlig hilsen RikkeAnd Victor 14. juli 2002 Mille 20. september 2006 Lillebror 17. februar 2008 Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Dejlig beretning! Tillykke med lillebror!
--Katja-- Mor til Ea 3/3-05 og Malthe 27/10-06 Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden! Så fandt vi vores nye pony, Shetlandsponyen Hugo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
spender på eventyr |
| Dato:  |
23-02-2008 02:22 |
|
Stort tillykke med ham. Han er bare riiigtig fin Åh så skøn. Jeg kan nemt forestille mig at stå aaalt for langt væk fra fødegangen med rigtigt lede veer. Tror ikke jeg ville være hverken behagelig eller et kønt syn  Men dejlig fortælling, elsker fødselsberetninger- så tak for den. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|