Ja, så har Kathrine fået øjenbetændelse. Så dagplejemoderen erklærede, at hun ikke må komme i dagpleje igen, før det enten er væk, eller hun er kommet i behandling. Så jeg sidder hjemme - er sikker på, min chef elsker mig... 
Men hvad er behandlingen? Kathrine har før haft øjenbetændelse, og der har vi bare renset pus væk med vatrondeller dyppet i kamillete. Det har virket fint. Men det er nok ikke nok i forhold til dagplejen.
Hvis jeg tager hende til lægen, hvad gør de så der? Jeg synes jo ikke øjendråber og hids dig op og kom herned er nødvendige, når nu det andet plejer at fungere fint. Eller hva? Men på den anden side, vil jeg jo også gerne kunne komme på arbejde i morgen.
Det skal lige siges, at Kathrine som sådan ikke er generet af det. Hun har det glimrende, har ikke ondt i øjet eller noget. Og tager det i øvrigt i stiv arm at få øjet renset. -Men jeg er nu ret sikker på, at øjendråber ikke vil gå lige så stille af sig...