Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 07:50

Ja, så har Kathrine fået øjenbetændelse. Så dagplejemoderen erklærede, at hun ikke må komme i dagpleje igen, før det enten er væk, eller hun er kommet i behandling. Så jeg sidder hjemme - er sikker på, min chef elsker mig... ;-)


Men hvad er behandlingen? Kathrine har før haft øjenbetændelse, og der har vi bare renset pus væk med vatrondeller dyppet i kamillete. Det har virket fint. Men det er nok ikke nok i forhold til dagplejen.


Hvis jeg tager hende til lægen, hvad gør de så der? Jeg synes jo ikke øjendråber og hids dig op og kom herned er nødvendige, når nu det andet plejer at fungere fint. Eller hva? Men på den anden side, vil jeg jo også gerne kunne komme på arbejde i morgen.


Det skal lige siges, at Kathrine som sådan ikke er generet af det. Hun har det glimrende, har ikke ondt i øjet eller noget. Og tager det i øvrigt i stiv arm at få øjet renset. -Men jeg er nu ret sikker på, at øjendråber ikke vil gå lige så stille af sig...




Kh

Maria


Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...


Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjendråber
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 09:01

Tag til lægen med hende. Formentlig er det en behandlingskrævende øjenbetændelse. Og det kræver salve eller dråber for at forsvinde.

Men lægen kan ihvertfald vurdere hvis det ikke er behandlingskrævende.

Min datter har tit lidt puds i øjnene når hun er forkølet og det tager vi også bare ved at bade med saltvand/kamillete.

Men når øjnene er røde og hævede og lukkede til så kræver det behandling. Vi har prøvet at få ordineret nogle dråber der ikke hjalp og måtte derfor have et andet middel efter et par dage. Det forsvandt ikke ellers.

God bedring med den lille tøs.




Mvh Marianne


Mor til :

Freja 17/11-04 og

termin 19/04-08 en pige mere!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjenbetændelse.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 09:38

Man må ikke bruge kamillethe.

De små partikler der er i kamille kan ødelægge hornhiden i øjet da de ridser.

Er øjet rødt og hævet - klør hun i det?

Hvis hun gør det så ville jeg tage til lægen og få kigget på det.

Småbørn kan ind i mellem få lidt snask ved øjnene uden det betyder noget og mange gange kan det klares med saltvand.

Her i kommunen må de komme i dp så snart de er i behandling.



Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)


If you can dream it, you can do it!!!






0
0
Svar på denne tråd
 
 de gange frederik
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 10:16

har haft øjenbetændelse (og det smitter som bare faen?) har vi haft ringet til læge sekretæren som straks har udskrevt en recept. når de har været i behandling i 24 timer måde komme i dp/vs igen.


´der findes to slags øjendråber og virker den første ikke skal man et smut til lægen og så får man en recept på den anden.


ang kamillie the det er strengt forbudt og ødelægger mere en det gavner. (har en veninde som er optiker, men kan ikke huske den faglige version af hvorfor man gerne må på heste men ikke børn)


pøj pøj med det


hilsen mette og frederik 13 mdr


Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ring til
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 10:19

lægen. Mads har det også og der får vi bare noget salve som de udskriver til os uden vi skal komme forbi.


- At det så er et helvede at få det i øjnene på ham er en anden side af sagen, men i skal det jo...


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 11:34

Er øjnene røde så kræver de altså behandling.


Victor har lige haft en tur og fik øjnene dryppet med Kloramfenikol og det hjalp allerede efter 2 x dryp.


Det smitter virkelig ad H... til som en anden også skriver, så jeg synes bestemt du skal tage en tur omkring lægen.


Hvis du selv bliver smittet kan du jo heller ikke selv komme på job før du er i behandling.


Hos vores institution og dagpleje må de komme så snart de er i behandling.


Har også hørt man skal holde sig langt væk fra kamillethe i øjnene, men istedet rense dem i saltvandsdråber.


Håber der snart er bedring



venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

termin den 16. februar 2008

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 13:02

Hejsa,


Kathrines øjne er hverken røde eller hævede. Hun klør heller ikke i dem. Andet end når hun er træt.


Der er heller ikke pus nok til, at hendes øjenlåg læber sammen, når hun har sovet. Så det er vist ikke så slemt.


Hun kommer med farmand på arbejde i morgen, og så må vi se om ikke det er overstået fredag.



Kh

Maria


Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...


Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 14:26

Jeg har hørt at, kamille the, har nogen stoffer(urter, pollen) osv, der minder meget om græs pollen, så mennesker kan udvikle allergi, hvis man vasker øjnene med det. lidt øv, for det virker godt mod irreterede øjne...


mor til:

julie

jonas

mathilde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øjenbetændelse.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 18:09

Umildbart vil jeg ikke tro hun har øjenbetændelse efter det du har beskrevet her sidst.

Prøv at bruge saltvand eller bare kogt afkølet postevand, hvis du synes der sidder lidt.


Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)


If you can dream it, you can do it!!!






0
0
Svar på denne tråd
 
 2 slags
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 10:19

Der er 2 slags øjenbetændelse. Den hvor øjet er rødt indeni, (altså, det der plejer at være hvidt), hævet, irriteret, fyldt med puds og det gør virkelig ondt. Denne type er bakterieforårsaget og kan behandles, og barnet må ikke komme i vs/dp før det er under behandling. Den anden type er den med puds og ikke andet. Vi plejer at kalde det "snotøjne" . For det er somom øjet er forkølet. Denne type kan ikke behandles med dråber eller salve, da det er virus. Er det denne type, så har barnet altså ret til at komme i vs/dp, da det ikke smitter mere end almindelig forkølelse.


Umiddelbart synes jeg det lyder som den "fredelige" type din datter er "ramt" af.



/Rhaja :)

Mor til 2 lækre drenge:

Tobias, 23.august '06

og

Rasmus, 20. januar '08.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rhja...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 10:30

der er da heller ingen normale forældre der sender deres forkølede børn i daginstitution! Så kan de da rigtig smigtte alle de ander.. det kalder men at være omsorgsfuld..


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kate Jensen.
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 10:39

Så er jeg unormal, for mine tøser er i DP selvom de er forkølede.

Hvis de skulle blive hjemme når de var forkølede så havde jeg vist ingen arbejde.

De må godt komme derud bare de ingen feber har.


Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi)


If you can dream it, you can do it!!!






0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja min Mads
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 11:07

kommer altså også afsted selvom han er forkølet. - og det gør de andre børn i hans dagpleje også.


Jeg tager da også selv på arbejde selvom næsen løber og jeg hoster. Derfor kan man jo godt være frisk nok.


- Men har Mads feber, ja så bliver han hjemme.


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider