|
|
| dynen ryger af.... |
| Forfatter:  |
tippoX |
| Dato:  |
05-02-2008 17:20 |
|
Hejsa, Min datter på 3 mdr. er mester i at få sparket sin dyne af. Da hun lå i liften var det ikke noget problem. Men nu hvor hun sover i egen seng så bliver den sparket af hele tiden - hvilket resulterer i lidt kold baby  Nogle gode råd? Hilsen Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sovepose |
|
|
Yup! jeg havde samme problem med Xenia, og var ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg hele tiden lå i værelset ved siden af og stressede over om hun nu havde sparket dynen af igen.
Jeg købte den lækre sovepose fra Gaia & Ko (ikke at mærket har nogen betydning, men den er på tilbud hos Babysam til kun 200 kr p.t). Vi har haft den i 14 dage, og jeg sover bare SÅ meget mere roligere nu.
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sovepose er løsningen |
| Forfatter:  |
Gitte ♥Ryan♥ |
| Dato:  |
05-02-2008 17:40 |
|
Jeg har en til Louise, som nu er fyldt 1 år, og den kan vi slet ikke undvære. Louise sover meget bedre og længere, da hun ikke mere vågner fordi hun er dybfrossen. www.boernibalance.dk/shop/soveposer- tilbud-17c1.html Linket er til hvor min pose er fra. Med venlig hilsen Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja.......... |
| Forfatter:  |
tippoX |
| Dato:  |
05-02-2008 19:43 |
|
Ja selvfølgelig  Vi har en hjemmestrikket "sovepose" i uld til hende, som vi bruger i barnevognen. Men kunne selvfølglig købe en alm. til at sove med indenfor. Bliver børnene ikke for varme når de sådan er lukket helt inde? For Sofie er meget varm normalt, og bliver f.eks helt kokset i en voksi pose hvis ikke hun er udenfor. Kan se de er med eller uden ærmer - hvad er at foretrække? Og lige nu er hun jo 3 mdr - og ca. 65 cm. Så hvad med str. har i dem rigelig store, eller svømmer de så rundt i dem? De krymber vel altid i vask  Hilsen Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad skal de have på indenunder? Og hvilken længde skal man vælge hvis barnet er 75 cm, 90 eller 110 så der er noget at vokse i?
Venlig hilsen Stine  Mor til verdens dejligste guldklump Bastian 190107
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genialt |
| Forfatter:  |
AMSK2007 ♥AMSK♥ |
| Dato:  |
05-02-2008 20:09 |
|
God indlæg har lige præcis det samme problem, når hun putter i liften sparker hun den ikke af, men når hun sover i sin seng, vupti 15min efter er dynen helt nede i benenden  ja og så er der bare en lille kold baby.. så må da ud og have en sovepose.. 
*** MOR TIL DEN SKØNNESTE DATTER FØDT 22-09-07*** --------SOMMERGRÆS SØGES TIL HIGSTEFØL I NÆSTVED ELLER OMEGN------ http://hifispeed.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størrelsen |
| Forfatter:  |
Gitte ♥Ryan♥ |
| Dato:  |
05-02-2008 20:18 |
|
Den jeg har til Louise ( 1 år gammel) er en str. 110. Den har hun kunne bruge siden hun var ca 6 mdr, og hun kan have glæde af den længe endnu. Min er fra det firma jeg linker til højere oppe i denne tråd, og den har ærmer, men de sidder med velcro, så de er til at tage af . Louise er ikke en specielt varm pige, så hun har nattøj på i sin pose, dog har hun bare fødder. Og hun er lige til pas når hun står op. Man kan jo vælge at lade dem sove kun i en body, hvis de er meget varme. Og selvfølgelig skal man ikke give dem en dyne ud over posen, for så bliver de kogt. Min pose har jo sådan en god facon, så der er jo plads til at sprælle rundt med benene inde i posen, og tror at det måske også gør at der er luft i posen, så de ikke bare koger uden at kunne komme af med varmen. Hmm, så fik jeg vist det hele med, ellers må i spørge igen  Med venlig hilsen Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sovepose |
|
|
Xenia ligger i denne her fra Gaia og Ko www.babysamesbjerg.dk/shop/ default.asp?SetLng=1 Jeg valgte netop en uden lange ærmer for bevæglighedens skyld, især fordi hun om morgen elsker at ligge og lege med sit legetøj i tremmesengen, og så skal jeg ikke rode rundt med at få basket hendes arme ind i ærmerne når hun skal i seng. Derudover er den ret bred i foden ...så hun stadig kan stikke fødderne lodret op hvis det passer hende  Den er ikke special varm, og er af samme tykkelse som en thevarmer, men hun holder fint varmen med en ganske alm. sovedragt inde under (ellers kan der altid lægges et tæppe over). Min SP var i alt fald blevet så varm på den, da hun så den her, at hun ville anbefale den til de mødre der havde samme problem.
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Læg hende på dynen med dynen |
|
|
over hende. Evt. junior dyne kan bruges hvis baby dynen ikke er stor nok.
Mvh Gitte - mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07
Bedækning og sommergræs - Pinto hingsten Jack D. står til afbenyttelse af egnet hopper sommeren 2008.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet |
| Forfatter:  |
Sarita |
| Dato:  |
05-02-2008 21:15 |
|
Vi prøvede også sådan en sovepose, da vores den ældste var omkring 8-10 mdr., men han blev rasende når han vågnede og ikke kunne komme op at stå. Så vi fandt på en anden løsning. Almindeligt nattøj og så et sæt ulfleecetøj og uldsokker udenpå. Det virkede perfekt for os, vi fik nattesøvnen igen alle 3, ingen kold dreng mere og noget han kunne bevæge sig i. Nu er lillebror 2 år og har sovet i det samme siden han var lille og begyndte at sparke dynen af. Han har iøvrigt stadig sin babydyne, han sover bare ovenpå den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holder de op med det? |
|
|
Frederik der nu er 6 år gør det stadig og han er nogen gange iskold når han vågner. Han får så noget mere varmt tøj på Da han var lille blev han også (som gitte skriver) lagt på den ene halvdel af dynen og så den anden halvdel ovenpå ham, det hjalp.
Julie Termin 17.april 2008 med barn nr.2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaya ligger ovenpå |
|
|
Ja min lille tøsepige ligger oven på sin junior dyne der så er rullet til pølser på hver side af hende.. Over har hun sin babydyne, og skulle den ryge af så varmer junior dynen altså stadig fint.. Har også uldundertøj under sin natdragt med fødder og er det ekstra koldt så har hun et par strømpebukser og en uld t-shirt under natdragten.. Pt fungerer det fint.. Ellers har hun sovet i sin voksidyne indenfor - bare i sommerdynen og med alm nattøj under..
Kærlig hilsen Stine - Mor til Andreas 2. juni 2006 & Kaya Rosa 10. august 2007 Barnevognssele købes.. Regnslag købes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har samme problem |
|
|
men kunne forestille hvor hidsig Mikkel ville blive, når han ikke kunne komme rundt, når han var i soveposen. Så vi har bare skruet lidt mere op for varmen og det har hjulpet. Han ligger også heller oven på dynen end under den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hu-hej.... |
|
|
Sådan roder vores også rundt. Har haft dem liggende på den ene halvdel af dynen med det resultat at de ikke vil sove. (bliver stik tosset) Nu får de bare nattøj på med fødder i og lidt varmere på værelset. Tror tit når de sparker dynen af at de har det for varmt.
Annemarie (Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi) If you can dream it, you can do it!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dynesparkeri |
| Forfatter:  |
Gitte (Tyran) |
| Dato:  |
06-02-2008 17:32 |
|
..malene gør det også.. og det er til at blive vanvittig af.. men vi har så gjort det at hun har voksendyne på (hun sover i liften oppe i vores seng p.t.) på den lange led på tværs (altså modsat af normalt) og så sover vi på hendes dyne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| masser af muligheder |
| Forfatter:  |
tippoX |
| Dato:  |
06-02-2008 17:40 |
|
Det lyder jo til at være et velkendt fænomen  Vi må prøve os frem, på den ene eller anden vis. Kunne godt forestille mig det med at de bliver hidsige hvis de føler sig lukket inde. Men omvendt har vi overvejet at svøbe hende, fordi hun ligger så uroligt, og det virker når hun bliver rullet ind i dynen. Så måske hu ligefrem vil foretrække en sovepose?  Hilsen Lotte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi havde |
|
|
og har stadig problemet med vores datter på 2 år. Hun har en sovepose, men har fundet ud af at åbne trykknapperne ved skuldrene. Så om morgenen ligger hun ved siden af sin dyne, iskold. Vi prøvede i en periode at lade hende sove i strømpebukser. Det kom der så kun det ud af at hun fik noget svampelignende stads mellem tæerne. ( jeg tror det var sådan noget). Er der nogle af de soveposer i andre skriver om som er lidt mere børnesikrede...? Jeg er træt af at vågne hver time og være bekymret for hendes kolde fusser... Mvc C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaah.. |
| Forfatter:  |
Gitte ♥Ryan♥ |
| Dato:  |
06-02-2008 21:54 |
|
Jeg ved ikke om den model jeg henviser til er sikret mod små pilfingre, men den har da ingen trykknapper, kun en lynlås, og så velkro til at sætte ærmerne fast med. Med venlig hilsen Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nåh ja |
|
|
nu hvor jeg kigger rigtigt på billederne kan jeg godt se det er en lynlås. Sådan en tror jeg straks jeg må have fat i. Tak Mvh C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he... |
|
|
dejligt med sådan en opfindelse af en sovepose.. jeg har en "hjemmefusk" som gemalen har sovet i som barn og den har Lærke så på og dynen over og sidste nat sov hun for første gang fra kl. 20-6 jeg var helt i chok da jeg vågnede  jeg er glad for min og Lærke har nattøj under.. hun får den også tit på om aftenen når hun vil ligge på gulvet i stuen (der er ingen gulvvarme) og så fryser hun ikke der, men hun kan sagtens bevæge sig rundt på maven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|