Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

I uge 27 og svær svimmel og kvalm
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 16:33

Hejsa alle i kloge h'ænder

endnu en gang søger jeg jeres hjælp og vejledning.

jeg har altid set mig selv som heldig fordi jeg ikke har haft alverdens med bivirkninger i min graviditet, men jeg tror måske jeg har fået lidt nu

jeg er i uge 27, og for første gang i hele min graviditet, fik jeg det rigtig dårligt. i 10 min var jeg bare svimmel og kvalm og havde jeg rejst mig op, var jeg helt sikkert gået i gulvet.

jeg havde total hjertebanken, og selvom jeg sad og broderede på noget stramaj, blev jeg nødt til at ligge mig helt flad ned på gulvet og forsæge at trække vejret godt ned i maven. jeg havde slet ikke ondt nogen steder, men det var bare som om pusten blev taget helt fra mig i en kort periode, og bagefter forsvandt det bare lige så hurtig som det kom.

i timerne efter har jeg bare været overtræt og tog lige en lur på sofaen, men kunne ikke rigtig få sovet, for baby begyndte bare at kaste sig rundt i maven i en halv times tid. jeg forsøgte berolige den med at nynne lidt for den og stryge maven lidt, som jeg plejer, men der er stadig godt med liv.

Nu er jeg bare rigtig kvalm og har kastet op 2-3 gange nu. jeg drikker en masse for ikke at dehydre, men må ærlig indrømme det meste kommer op igen.

jeg har ringet til doktormanden og skal derind i morgen eftermiddag. han var så sød at dobbelbooke en tid, så jeg kunne få det tjekket med det samme, men er der nogen af jer der har haft sådanne svimmelture, som bare vare ganske kort tid for derefter at være kvalm nogle timer senere ???

jeg finder det lidt skræmmende og må ærlig indrømme at jeg er lidt nervøs for jeg havde ikke regnet med sådan en omgang midt i det hele

så gode råd modtages med kyshånd

de kærligste hilsner

en kvalmende træt Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

nmnbmbmn
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 17:01

altså her i området hvor jeg bor, er der utroligt meget kvalme/opkast/dårlig mave i omløb. måske er det sådan en omgang du har fået, det behøver jo ikke være knyttet til graviditeten.

jeg har selv haft omgangssyge 2 gange og for fanden det gør ondt at kaste op når man er højgravid !!!!

god bedring til dig.

eneste gode råd jeg kan give hvis det er omgangssyge er chips og coca cola, samt revet æble der har fået lov at blive brunligt.....

mvh

trilsens mor

mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,-

billeder af hunde heste kat og andre dyr

0
0
Svar på denne tråd

Har også været der...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 19:08

Hejsa.

Jeg er pt i uge 29, og for præcis 14 dage siden, rendte jeg i en gang madforgiftning tror jeg det var (min mand blev ikke smittet, som omgangssyge ellers let gør..).

Fejlede intet, da jeg kom hjem - spiste rugbrød med pålæg - og så begyndte min mave at køre!! Kastede op 3 timer efter, også kørte det ellers med diarre og opkast uafbrudt fra kl. 21-04......

Havde samtidig pludselig ondt i lænden/ryggen, kunne ikke sidde stå ligge gå el lign...

På et tidspunkt tænkte jeg, at det her det holder den lille ikke til... men det gjorde den heldigvis!

Hele dagen efter kunne jeg intet drikke, slet ikke spise.

Og jeg var DRØNTRÆT, svimmel og meget mat i næsten en uge efter.

Tabte 1,5 kg..

Isterninger/knust is er et hit mod kvalme og til at få noget væske!! Min søde mand blev jaget ned kl. 3 om natten for at lægge nogle i fryseren, da det var værst!

Og dagen efter var mine øjne røde af blodsprængninger - de er der stadigvæk her 2 uger efter.........

Håber snart du er i bedring!

MVH
KarenKix

Arbejder som sygeplejerske

- OG venter vores første barn til april 08!

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 21:28

lidt som omgangssygen, som rigtig florerer her rundt i det ganske land.

Da jeg var gravid, havde jeg også de samme symptomer. Dog var det ikke omgangssyge men jernmangel. Du skriver ikke noget om at du tager jerntilskud. Husker du det ?

Knus,

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa alle sammen
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 09:16

hej alle i søde mennesker

tusind tak for alle jeres gode råd.

Jeg sov næsten hele dagen væk i går efter at have skrevet herinde. jeg tror måske også det har været noget omgangssyge selvom jeg ikke rigtig har haft noget diarre af nævneværdig art, tilgengæld kom det så den anden vej i stor stil

Her til morgen er jeg bare mat i betrækket men ellers ganske ok. Baby er tilmed faldet til ro jeg tager dog stadig lige forbi doktormanden her til eftermiddag for en sikkerheds skyld

Beagle: jeg tager fast min vitaminpille (kan endelig tage dem nu uden at skulle ) og jerntabletten tager jeg når jeg husker den eller maven tillader det, for jeg får noget så hård mave af det (selvom jeg snart har prøvet 4-5 forskellige slags ) jeg spiser dog mad med højt indhold af jern for at udengå at skulle tage jerntabletterne, men doktormanden må jo kunne tage en blodprøve og tjekke om mængden i blodet er som det skal være ???

dog håber jeg nu at det "bare" var det og at det ikke kommer igen lige med det samme, for jeg bliver bare så ynkelig når jeg har det skidt

endnu en gang tusind tak for jeres gode råd. jeg har forsynet mig med cola og revet æbler her til morgen, skulle jeg gå hen og blive dårlig igen, og isterningerne blev lavet i går aftes, så de er også klar

de kærligste hilsner

Mithril

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

0
0
Svar på denne tråd

vbnvbnnb
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 10:30

hvis du får hård mave af jernetabletterne så prøv krauterblut ( til at drikke) det fås hos matas og vist også apoteket og er meget effektivt og gør ikke maven hård.

mvh

trilsens mor

mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,-

billeder af hunde heste kat og andre dyr

0
0
Svar på denne tråd

en lille opdatering
Forfatter: 
Dato:  06-02-2008 11:14

var hos doktormanden i går eftermiddag

og blodtryk og det hele var som det skulle være. der var ikke noget at finde i hverken blod eller urinprøve, som jo snart er obligatorisk

det som lægen mente kunne være sket er at baby måske havde lagt sig på enten en nerve ved ryggen eller en blodåre der løber langs ryggen, for det kunne sagtens give de pludselige symptomer jeg havde fået, og at det så også kunne svinde lige så pludseligt igen.

Han troede ikke rigtig på at det var omgangssyge for jeg havde jo ikke haft nogen rigtig diarre - kun opkast og det kunne komme fra kvalmen ved at jeg var blevet så svimmel.

og jeg var jo forholdsvis frisk dagen efter, hvor omgangssyge kan være en hård affære det sætter spor i længere tid efterfølgende

jeg sludrede også lige med min jordmoder for en sikkerheds skyld, og hun var enig med lægen, for det havde hun hørt om og set flere gange før hos en del andre kvinder.

Så det var "bare" baby der var ude på narrestreger

Jeg håber dog aldrig den finder den nerve eller blodåre igen

de kærligste hilsner

Mithril

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider