Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

barsel som selvstændig
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 14:41

er der nogen herinde der kender reglerne for barsel når man er selvstændig. Min kæreste har 6 månders barsel med fuld løn og det regner vi med at han skal have. jeg arbejder hjemme og regner med at kunne passe mit arbejde lige ind til det er op over. derefter kunne jeg godt tænke mig at tage 1-2 måneders barsel og derefter begynde at arbejde igen. manden har jo barsel og jeg arbejder som sagt hjemme og med min arbejdsdag ville det sagtens kunne fungere, såfremt alt selvfølgelig går som det skal (altså under fødslen osv.). men kan jeg holde 2 måneders barsel og få sygedagpenge (eller hvad man får) imens at manden tager hans 6 måneders barsel lige fra fødslen og frem. eller må man ikke holde sådan en "dobbeltbarsel".

alternativet er bare at jeg selv betaler det, og det havde jeg egentlig også regnet med at jeg skulle (også derfor jeg ikke kan holde længere barsel og at manden tager det hele). men så var der en der fortalte at jeg nok kunne få sygedagpenge og at hun syntes jeg skulle undersøge det nærmere. men har man overhovedet krav på noget barsel når man er selvstændig, eller er det hele på egen regning (det havde jeg sådan set regnet med det var).

Truelslund Hundecenter
lille hyggelig hundepension v. Juelsminde
0
0
Svar på denne tråd

følger lige
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 15:30

med på denne tråd.

Han ikke sat mig ind i reglerne endnu...

Jeg er nemlig også selvstændig, og vil gerne havde et barn mere, så det kunne være rart ,at vide hvordan man er stillet til den tid

0
0
Svar på denne tråd

barsel
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 17:47

Sakset fra nettet.