medtaget man er. Jeg har begge gange kunnet sidde på hesten efter 14 dage (ja tidligere endnu, sikkert).
Jeg ventede dog anden gang. Jeg havde hørt, at man risikerede, at nogle af organerne kunne synke ned ved ridning (blære, endetarm eller livmoder), og det ville jeg gerne undgå.
Jeg fik så alligevel konstateret "svag forvæg" ved 8-ugers-undersøgelsen, så om jeg havde redet havde nok ikke gjort nogen forskel. Men det er altså nemt at mærke, hvis der er den slags i vejen, især når man rider... 
Starter man nu op på lidt lavere niveau, end man havde lige inden fødslen, så tror jeg altså ikke ridning gør nogen forskel - og det gør det måske heller ikke alligevel.
Har man enten fået kejsersnit eller er blevet syet, så er det nok fornuftigt at vente til efter man har været til 8-ugers-undersøgelsen.
Men så er man også øm, og så tror jeg slet ikke man har lyst til at sidde på en hest 