Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Hvor hurtigt red du efter fødsel?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 09:52

Hej Hn'er


Nu melder jeg mig lige på banen med en tråd.


Hvor hurtigt efter fødslen var du i sadlen igen - sådan helt seriøs ridning?


Jeg spørger fordi jeg tidligere har taget heste i ridning, og har flere der er på venteliste nu. Nogle skal tilrides og nogle skal klargøres til kåring.
Men vil jo også gerne være realistisk omkring hvornår den første kan tænkes at kunne komme ind. Jeg har termin d. 1. marts.


Desuden har jeg et spørgsmål om tiden lige omkring hvor barnet kommer.
Jeg underviser 2-3 gange om ugen, hvoraf den ene er i weekenden og kun ½ time mens de to andre gange er tirsdag og torsdag og jeg er typisk hjemmefra i 1½ time.

Det vil jeg rigtig gerne fortsætte med, også af økonomiske årsager, men er det realistisk at tro man kan tage hjemmefra i 1½ time allerede 1-2 uger efter fødslen, og lade farmand passe den lille - eller skal der gå længere tid før jeg underviser igen?


Håber at jeg kan trække lidt på jeres erfaring.


Misforstå mig nu endelig ikke - mit barn er og bliver mit et og alt, men hestene er bare også et positivt input.
Jeg har pt. ikke nogen hest selv jeg skal tænke på.


Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk


www.staldolsen-foto.dk


Hestefotograf


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sad på
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 12:14

hesten første gang efter 3 uger og red faktisk også undervisning (på en 3 års hingst). Det var rimelig hårdt at komme i gang igen og jeg ville nok heller ikke lige kaste mig ud i en gang seriøs ridning, efter kun 3 uger.

Men jeg havde to heste med til kåring 3 mdr. efter fødsel og det gik fint.

Jeg underviste også efter jeg havde født. Stod på banen ugen efter Mikkel kom til verden og der havde far ham. Det gik ok. malkede bare ud og Mikkel har altid ville tage flasken, så det var nemt. Jeg var væk fra 16.30-19.30 en gang om ugen.








***Pejtersen***




www.dp-horses.dk


Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25


www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæder mig at høre
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 12:35

Hej Maria


Dejligt indlæg... Peter har faktisk bedt mig om at fortsætte min undervisning - i hvert fald en gang om ugen så han kan være lidt alene med sin søn. Han er nemlig overbevist om at jeg vil blive en rigtig løvemor (hvilket jeg selvfølgelig vil ).


Mht. ridningen har jeg i planlagt noget fast de første par måneder - men spørger også fordi nogle siger både ½ og 1 år efter før man kan ride igen...


Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk


www.staldolsen-foto.dk


Hestefotograf


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på, hvor
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 12:57

medtaget man er. Jeg har begge gange kunnet sidde på hesten efter 14 dage (ja tidligere endnu, sikkert).

Jeg ventede dog anden gang. Jeg havde hørt, at man risikerede, at nogle af organerne kunne synke ned ved ridning (blære, endetarm eller livmoder), og det ville jeg gerne undgå.

Jeg fik så alligevel konstateret "svag forvæg" ved 8-ugers-undersøgelsen, så om jeg havde redet havde nok ikke gjort nogen forskel. Men det er altså nemt at mærke, hvis der er den slags i vejen, især når man rider...


Starter man nu op på lidt lavere niveau, end man havde lige inden fødslen, så tror jeg altså ikke ridning gør nogen forskel - og det gør det måske heller ikke alligevel.


Har man enten fået kejsersnit eller er blevet syet, så er det nok fornuftigt at vente til efter man har været til 8-ugers-undersøgelsen.


Men så er man også øm, og så tror jeg slet ikke man har lyst til at sidde på en hest



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard


Dejligst af alle glæder, er glæden for slet ingenting...



Skøn 6½års oldenborghoppe på 172 til salg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:06

Dejligt med nogle svar.


Er godt klar over at man har forskellige tilstande efter fødslen, det er netop derfor jeg er nysgerrig efter at vide hvornår i kunne ride.


Ang. niveauet så er det primært tilridning, så niveauet er ikke højt.


Flere input er velkomne


Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk


www.staldolsen-foto.dk


Hestefotograf


0
0
Svar på denne tråd
 
 8 uger
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:00

efter fødsel. Min læge sagde først god for det efter 8 uger. Har en unghest. Havde en god fødsel og alt gik vel. Men før ikke at få senere skavanker valgte jeg at følge hendes råd. Men kan jo sagtens undervise og longere mv

Held og lykke med det hele

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider