Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Spædbarn med prutter på tværs!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 19:26

Hej.


Min datter fra december måned af (ca. 6 uger gammel) døjer for tiden rigtig meget med luft i maven. Oftest er problemet fra midten af natten/morgenen og op af formiddagen, og så kommer det igen hen på eftermiddag/aften.


Jeg har lidt mistanke til, at det er min kost, der giver problemet.


Jeg har haft til vane at drikke 3/4-1 L coca cola zero om dagen, hvilket jeg måske mistænker, enten pga. koffeinen deri eller pga kulsyren (jeg er ikke kaffedrikker).


Fra d.d. har jeg bestemt mig for at undgå at drikke sodavand.


Hvad kan det ellers være? Har I nogle gode erfaringer?


Hvor længe har jeres barn døjet med prutter?


Det skal lige siges, at hendes mave fungerer helt fint - hun laver stort nogle gange om dagen og burde derfor ikke være forstoppet.


Mvh Lise


Avl af Tinkere


Sortbroget tinkerhoppeføl + Sort tinkerhingsteføl født i 2007.


Nu med et Bay Sabino Roan tinkerhoppeføl.


www.Stutteri-Hauge.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 cola ...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 22:13

puha, jeg skulle nærmest bare kigge på en cola eller et stykke chokolade så var den gal ;-)



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  20-01-2008 23:21

Jeg er Pepsi Max-holiker og lille Lukas havde ingen problemer i den henretning, da jeg ammede.



Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 God morgen
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 08:35

Jeg er lige med på en lytter, for Melanie har samme problem.


Jeg drikker dog ikke sodavand. Melanie er nu gået fra at have afføring i nærmest hver ble til i stedet bare et par gange om ugen.

Ved os kom ændringen efter at hun begyndte at få D-dråber, kan det være skyld i hendes døjen med maven?


Lise: Håber ikke det gør noget at jeg lige låner tråden til spørgsmålet oven over?



Malene


Mor til Mathias fra d. 9/5-01


og til Melanie fra d. 23/12-07

0
0
Svar på denne tråd
 
 sodavand
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 10:36

Hejsa,


min beatrice fik også en del problemer med maven, da jeg drak for meget sodavand. Så det kan sagtens være det. Hos os forsvandt det ihvertfald hurtigt efter, mener det tog et par dage.


Malene: umiddelbart tror jeg ikke det er pga d-dråberne, men måske bare fordi systemet ændres. Jeg kan huske min sundhedspl fortalte, det er normalt at børns maver ændres. Men kan ikke lige huske hvor gamle de normalt er. Prøv evt at høre din ad.


Hilsen

katarina





Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice



dejlige heste udlånes. Se dem på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Emma....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:46

får rigtig ondt i maven, hvis jeg spiser chokolade eller hvis hun får D-dråber. Rigtig irriterende.....



Tina


Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang


Sælges: Helt ny BRITAX - Cosy Tot Premium autostol, 0-13 kg., kun brugt 1 gang. Pris 950 kr. eller kom med et seriøst bud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 12:57

Malene: Det er da bare helt ok.


Jeg har forsøgt at få fat i sundhedsplejersken idag, men har endnu ikke hørt fra hende endnu.

Indtil videre synes jeg at der er en lille smule bedring i hendes mave, men det er endnu ikke til at vide. Hun døjede lidt i morges, men slet ikke af samme kaliber som i sidste uge.


Metjen: Var det kun ved Cola du fik problemer, eller var det sodavand generelt?


Mvh Lise


Her er forresten den lille guldklump med ondt i maven (dog ikke på billedet - her bliver et karbad nydt i stor stil).


Avl af Tinkere


Sortbroget tinkerhoppeføl + Sort tinkerhingsteføl født i 2007.


Nu med et Bay Sabino Roan tinkerhoppeføl.


www.Stutteri-Hauge.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 cola ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 13:38

var værst, men hun reagerede på alt sodavand, hvis det var mere end et glas



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ammer du?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2008 14:34

hvis ja, så prøv at lægge hovedet på barnet lidt mere op - det råd har jeg lige fået af min SP da Lian åbenbart også har fået luft i maven.. Stakkels lille mand..


Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.


- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07


Indlæg uden sigende overskrifter burde slettes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 God dag
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 13:47

Jeg snakkede med min SP i går og hun sagde at det evt godt kunne være D-dråberne. Nu prøver vi at holde pause med dem ugen ud og ser så hvad der sker ved det.


Vi har været vant til at hun havde afføring i hver ble, men nu kan der gå dage imellem. Hun har faktisk ikke haft afføring siden i Lørdags men prutter en del.

Måske er det som du siger Katarina at tarmsystemet ændre sig lidt.


Malene


Mor til Mathias fra d. 9/5-01


og til Melanie fra d. 23/12-07

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cykleøvelser giver
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:21

rigtig meget udluftning (y)


Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.


- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07


Indlæg uden sigende overskrifter burde slettes ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genial Titel..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:33

Hvis jeres børn kun får bryst, så er det helt normalt at de fra omkring 5 ugers alderen begynder kun at ha afføring 1-2 gange ugentlig.. ja nogen gange kan der faktisk gå op til 3 uger inden der kommer noget.. dette skyldes at de simpelthen optager det hele.. Dette kan medfører luft i mavne.. for gasserne er der jo stadig..


For de derimod erstatning skal de ha afføring daglig...


Forresten så er alt der står light på MEGET usundt at drikke når man både er gravid og ammer.. Det er nemlig tilsat Aspartam som kan give fosterskader og har dårlig indvirkning på modermælken... ikke for at skræmme nogen, men lidt at tænke over..


Hilsen Stine

Nu med 2 sønner


www.Welsh-Stutteri.dk


Welsh sec A palomino hingst

Udlejes i bedækningsæsonen '08

0
0
Svar på denne tråd
 
 God morgen
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 08:56

Cykleøvelser og mavemassage udøver vi i stor stil .


Melanie får kun bryst og ved hende ændrede det sig da hun var 2 1/2 uge gammel ang afføring.


Malene


Mor til Mathias fra d. 9/5-01


og til Melanie fra d. 23/12-07

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider