|
|
| væk med sutten og bleen.....råd |
|
|
min søn skal til og af med sutten og bleen ,så hvis der er nogen gode råd vil jeg gerne høre dem..... og hvornår i tog sutten og bleen væk(alder)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oliver var næsten 3 år |
|
|
vi startede med sutten, vi satte os ned i foråret og tegnede en tegning til julemanden, og puttede alle sutterne i et stort brev, og oliver smed det i vores egen postkasse, ca 10 min efter gik vi ned og tjekkede... hov brevet var væk (mor havde jo været listet ud), og da vi kom op igen lå der en stor pakke til ham, som var en brio togbane, og en bamse.... siden har jeg kun taget ham få gange med lillesøsters sut, og 1 gang i gæstebørnehave, havde han overbevist personalet om at han brugte sut men havde glemt den hjemme, så han lånte en da han skulle sove... (hende personalen fra hans egen børnehave der var der kendte ikke oliver, da hun lige var kommet tilbage fra barsel)... Så da mor her kom for at hente ham lå han og sov med en sut, men skyndte sig at lægge begge hænder over så mor ikke kunne se den da han så mig.... hehe det grinede vi lidt af, og hende pædagoen der var der, blev helt flov over at han havde været snu nok til at bilde hende det ind.... bleen tog vi lidt af gangen, da oliver dengang døjede meget med maven, og til sidst måtte have movicol for den, så han ikke kunne styre sin afføring.... men det tog meget langtid, vi startede med at smide den om dagen hjemme og i børnehaven, så havde han den kun på om natten og når vi var ude.... og pludselig en dag ville han ikke have den på om natten heller, og så fik lillesøster resten af bleerne.... han havde mange uheld om natten, men 7-9-13 de sidste 3 mdr er gået uden uheld overhovedet....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sutten tog vi fra sofie her til jul. Havde forberedt hende i god tid på at sutterne skulle op til julemanden. hun brugte sutten rigtigt meget på det tidspunkt. En dag i starten af december besluttede vi at nu skulle sutterne afsted. Jeg fandt en kuvert til hende og hun fandt selv alle hendes sutter og puttede dem deri. Derefter fik hun lov til at putte kuverten i postkassen. Tilgengæld sendte julemanden en gave til hende. Hun har aldrig snakket om hendes sutter siden. Dog snakker hun meget om andre børns sutter. Sofie bruger stadig ble om natten, men er ellers helt renlig. Startede med at pottetræne hende inden hun blev to år. Hun synes at det var sjovt at sidde på den, dog lavede hun sjældent noget. HUn fik selvfølgelig en masse roser for at sidde på den. Da hun var lidt ældre end to år ville hun pludselig slet ikke i nærheden af potten. Det fik hun så lov til, ville ikke presse hende. I en alder af 2½ år begyndte hun at bruge potten igen og var næsten renlig med det samme. Vi har altid givet hende en masse roser bare for at sidde på potten. Da hun holdte op med at bruge ble fik hun en lille gave. Sofie blev 3 år d. 26. dec. 2007
Hilsen Rikke Buus Pedersen r.i.p Fru Lotte Jensen d. 4. feb. 2007 (hils amadeus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sutten... |
| Forfatter:  |
Hanne GJ |
| Dato:  |
08-01-2008 12:17 |
|
min nevø måtte af med sutten til julemanden i år. Han blev 3 år i november, jeg synes det var lidt sent at han skulle af med den, men moren havde en masse undskyldninger i lang tid. Nå, men de havde haft snakket om at han skulle aflevere sutten til julemanden og da min kæreste kom ind som julemand nåede lille Mathias slet ikke at sige hej til ham, han styrtede bare ind efter sin sut og gav den til julemanden. Siden har han aldrig snakket om den, heller ikke da han skulle i seng samme aften, hvor han normalt bruger sutten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bleer og sut |
|
|
Uuuha, jeg har godt nok en træls ting jeg bare går og skubber foran mig, min datter på snart 3.5 år bruger stadig sut om natten, og er i det sidste faktisk også blevet slem til at bruge den om dagen, når hun er hjemme... Men ved godt nok ikke hvordan pokker jeg skal få hende overtalt til at droppe den, for nu er det jo ligsom for sent at gi den til julemanden hvilket ellers var et godt forslag, men er der andre forslag i kan gi mig, for vil jo egentlig gerne at hun stopper med at bruge den, men hun er så f*ndens afhængig af den. Bleen der imod, har hun kun på om natten eller som i julen da vi skulle køre fra hirtshals til grenå, der syns jeg det var en god sikkerhed at hun havde den på... om natten har hun den stadig på, fordi jeg altså ikke gidder alt det roderi med at vaske og skifte sengetøj flere gange om natten hvis hun har uheld, så vil jeg hellere vente til jeg har set bleen er tør om morgenene i et par uger... men nu er hun så godt nok begyndt at vågne om natten og kalde på mig for at sige hun skal tisse, og så er det jo bare om at tumle os ud på wc og så ind iseng igen Jeg håber da at hun snart bliver helt fri for bleerne. Mvh. Pia
At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed. (Piet hein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julen duer stadig |
| Forfatter:  |
Gitte ♥Ryan♥ |
| Dato:  |
08-01-2008 14:03 |
|
Min pige på nu 7 år var også først helt med på at skille sig af med sutten da julen var veloverstået. Hun var fyldt to år i september, og tandlægen var begyndt at røre på sig. For selv om at Michelle kun havde sutten i munden når hun skulle sove, og somregel spyttede den ud når hun sov, ja så var hun i alvorlig fare for at få suttebid. Nogen er mere disponeret for lige netop det problem end andre, var den forklaring jeg fik. Nå men vi brugte altså julemanden alligevel, selvom at julen var vel overstået, inden vi fik taget os sammen. For han skulle jo have noget plastik, så han kunne lave legetøj til næste gang det blev jul . Den accepterede hun, så alle sutter røg i en æggebakke med tegninger og et ydmygt ønske en lille gave som tak for sutterne. Afsted til posthuset hvor pakken blev sendt til Julemanden, som i dette tilfælde boede på naboens adresse . Efter et par dage var der sørme en lille pakke fra julemanden som tak for sutterne. Nøjagtig samme fremgangsmåde blev brugt til den første, og begge gange har det virket fint. Med nr 3 bliver der ingen sutter til julemanden. Hun har været så snu at nægte brugen af de der atrapper, det er kun venstre tommelfinger der kan bruges  Med smilende hilsner fra Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
En veninde gjorde følgende: Købte det højeste ønske til barnet (mener det var et playstationsspil) og lagde det på en hylde hvor barnet ikke kunne nå det, fortalte at det var en gave til når barnet smed sutten. De kiggede af og til på det og snakkede om det mens det lokkende lå der på hylden. Barnet fik tid til at tænke og beslutte sig for at spillet var mere interessandt så efter en lille uges tid røg sutten til fordel for spillet 
Mange hilsener Ann-Rikka Nu med opdateret mindeside Nu som frue og mor til: Snorre 28/6-2007 Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har ikke |
|
|
.. vænnet børn fra nogle af delene, men sådan her blev jeg selv vænnet fra sutten, som jeg havde, indtil jeg var omkring de fire-fem år!. Mine forældre havde oprindeligt fået naboen til at komme juleaften klædt ud som julemand. Julemanden skulle så have sutterne mod at jeg fik en gave, men den gik ikke. Lille-Louise stak i et vræl og hele miseren endte med at jeg fik gaven, uden at skulle af med sutterne  Kort tid efter bandede jeg af min mor, som prompte reagerede: "hvis du er så stor, at du kan bruge sådan et sprog. Så er du også for stor til at bruge sut!". Og så var det slut.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
begge mine piger var to år. det to ca to mdr. til de ikke brugte ble mere. jeg tog den af når vi var hjemme. og hele tiden på toilettet/potten i starten til jeg begyndte at kende deres rytme. sutten var vi langsommere med omkring 3½ år var den store. den yngste på 3 har stadig sut om natten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min datter er kun 16 mdr. og bruger stadig både sut og ble flittigt. Dog er jeg begyndt at bede hende give mig sutten, når hun render rundt og leger. Hun giver mig den gladeligt og så lægger jeg den op på en hylde. Så faktisk bruger hun kun sut, når hun skal sove, eller hvis hun er meget træt/pjevset. Hvis hun får øje på sutten, kan hun også finde på at bede om den. (Peger på den og råber "dut dut dut!!!") Så får hun den i et par minutter, og så beder jeg om den igen. Jeg selv blev vænnet fra sutten, ved at jeg fik lov til at vælge et stykke legetøj i en forretning. (Valgte en dyyyr dukkevogn - smart er man vel). Mine forældre gjorde meget ud af at fortælle mig, at den kostede sutten. Da dagen kom, betalte jeg så dukkevognen med sutten - afleverede den simpelthen til kassedamen, som var helt med på ideen. Bad aldrig nogensinde om sutten igen. Samme metode fungerede på min storebror.
Kh Maria Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est... Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da min søsterv |
|
|
var lille klarede mine forældre sytten på følgende måde. De klippede et lille hul i sutten og sagde at det var mus, der havde bidt af den.. Musene blev mere og mere sultne og de åd mere og mere..
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det jeg gjorde |
| Forfatter:  |
sugarpop ♥minimule♥ |
| Dato:  |
13-01-2008 10:08 |
|
med min søn sidste år, han havde taget alle hans mange sutter med ind i stuen (Tror der var 20-25 stk) og nægtede at samle dem op og rydde op. JEg sagde til ham flere gange at hvis han ikke gjorde det, jamen så smed jeg dem væk. "Det kan du bare gøre mor. jeg er da ligeglad" Så sutterne røg i skrællespanden. Han har aldrig spurgt om dem senere, men er snakken kommet ind på sutter, siger han bare "at dem har mor smidt væk, igos". Bleen er kommet stille og roligt helt af sig selv. Han har kun 1 gang haft uheld, det var lan g tid efter og han havde været meget syg. Datteren har aldrig ville have sut, så hun brugte tommeltotten, som jeg ikke lige er så nem at sende til julemanden. Havde prøvet at smørre alt muligt på den, haft den bundet ind og meget andet. Det eneste der havde hjulper var da den var bundet ind med elastikbind. (Der var hun også gammel og tommeltotten helt flad) Bleen kom hun selv og sagde at hun ikke ville have på mere, og har aldrig haft uheld.
Med venlige hilsen Karina Formand for www.minimule.dk Ålborgtræf i februar eller marts, med gokart og fællesspisning. Ses vi ikke?? Se mere under arrangementer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange bruger suttetræer |
| Forfatter:  |
TSB |
| Dato:  |
14-01-2008 10:23 |
|
Mange bruger de suttetræer som står i dyrhaver. Børn hænger deres sutter på træet til de små bambier. På den måde kan man aflevere sutter året rundt uden en julemand i sommertøj. Mange børn forstår og kan sætte sig ind i at bambierne også har brug for trøst. . Ang bletræning. Har kun erfaring fra mine nevøer/niecer. Men for det første skal de jo præsenteres for potten/wc'et. Der ud over er det træning fra forældre og DP side. Det er lidt som med fx hundehvalpe. De skal ud og tisse inden natten, hver gang de vågner og ellers jævnt døgnet igennem. Du kan øve med dit barn hver gang du selv skal på toilet + de gange du kan se at nu er det nu. Fx går mange børn og gemmer sig hvis de skal lave i bleen. Det med at tisse er mere besværligt. Ofte glemmer de det pga leg, og så ligepludselig skal det gå hurtigt. Men der skal man så gerne have taget det i opløbet ved de jævlige toiletbesøg sammen med dig.
Med venlig hilsen Lena GRATIS RIDNING TILBYDES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|