Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tetounia mistral eller emmaljunga cerox
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 13:59

Hejsa allesammen.

Hvilken erfaringer har i med disse modeller.

Vi skal bruge en klapvogn som skal fungere som reserve for barnevogn når vi skal ud at handle.. og samtidigt have en vogn der er terrængående da vi ofte gå lange ture i skoven m.m

Vi vil gerne have en vogn der er let at klappe sammen, og som kan bruges længst muligt tid. Det skal være et køretøj som er let at køre på eks. ujævne stier. Desuden skal skal det være et stærkt køretøj da vi gerne vil kunne bruge den til næste barn også.

Er Tetounia mistral en vogn der funger fint om vinteren (synes nemlig ikke den ser så polstret ud som emmaljungaen)

hvad ville i vælge, hvis i skulle have mest for pengene. Har lige nu en tetounia mistral på hånden som koster 3000kr og emmaljunga til 4199,-

hilsen Anita

0
0
Svar på denne tråd

Teutonia
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 16:42
Vi købte en Teutonia og det er det bedste køb i babyudstyr vi nogensinde har gjort (vi bruger den langt mere end vores barnevogn).

Vi fik modellen med drejelig forhjul, hvilket er en drøm at køre med og helt uundværlig når man er ude at shoppe, for den kommer lettere rundt mellem reolerne uden at skulle "lette forhjul" for at svinge den om hjørner. Jeg bruger den også dagligt i terrænet (skovstier) når jeg er ude at gå med mine hunde, her klare den sig også fint, dog med et minus at de nedfaldne (store) blade ofte sidder fast i de små forhjul (her taler jeg som om en skovsti der er fuldstændig dækket med min 2-3 cm blade). Men jeg synes prisen for at få de svingbare forhjul er ganske lidt taget i betragtning. Derudover er den utrolig let og enorm nem at klappe sammen og smide ind i bilen.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

okay vi overvejer meget tetounia
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 17:12

men er det nu også det bedste køb??

grunden til at vi overvejer den nøje er dels grundet prisen 1200kr billiger end emmaen, og det at alt betrækket kan gå i maskinen, og at den har de ekstra 5 cm i siddehøjden.. men omvendt så er emmaljungaen mere polstret og findes i flere smarte farver og så virker styret lidt mere stærkt (tetounia mistral virker lidt mere dilderdalret, men har det noget af sige??) Designet på emmaljungaen ser lidt mere hipt ud,men er den pengene hver... for det er jo ikke farverne man skal gå efter men det funktionelle.

Vi har været i babysam, og de har vejledt os til at købe en klapvogn med 4 faste hjul, da vi skal bruge den til ture i terrænet, og samtidigt have en vogn man kan tage med ind og shopppe

I ønskebørn anbefalede de emmaljunga cerox hvor det i babysam var tetounian mistral. så vi er sådan set lidt i vildrede efter hvad vi skal købe.

Vi har også set på en klapvogn fra one three hill "urban jungle" med 3 hjul.. nogen der kender den,, og er den terrængående selv om hjulet er drejeligt???

hjælp søges hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Vi har netop...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 18:00

skiftet vores Cerox ud med en Mistral S.

Cerox'en er bedst i terrænet, men Mistral S har svingbare hjul som vi har brug for, da vi bruger den mere i butikker mv. end i skoven ;o)

Kan ikke sige, at den ene er bedre end den anden - de har hver især ting der er bedre end den anden. Men til vores behov er Cerox'en lidt for klodset både at slå sammen, at have i bilen (vægt) og ikke så nem at svinge rundt når mor shopper fx. tøj ;-)

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

Nybagt moster til Alberte 121207

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 20:28

Vi har lige i dag været i BabySam og afprøve Teutonia Mistral Sport. Den er enormt nem at få ind og ud af bil, nem at klappe sammen, har svingbart styr og virker fast i alle "led"

Emmaljungaen derimod synes jeg virker lidt "dilderdalret"

Moar til den skønneste lille Rumleprinsesse, født 28/8-07. 2990 g. og 50 cm. lang.

Rumle a.k.a. skumfidus, nu med navn : Celina

0
0
Svar på denne tråd

Klapvogn
Forfatter: 
Dato:  06-01-2008 21:23
Ekspedienten i Babysam frarådede os at købe den med de svingbare hjul, og demostrede et meget dramatisk styrt hvor hele vognen væltet (hvor god en sælger er så, hvis man ikke kan stå inde for sine produkter? ;-) ) Det styrt kunne gøres med enhver anden klapvogn, desuden kunne de drejlige forhjul sættes fast så den kører lige ud ...det glemte han bare at nævne.

Han ville have os til at købe Mistralen uden svingbare hjul, men jeg modsatte mig det trods manden og sælgerens protester. Idag er manden glad for at jeg ikke lod mig påvirke af sælgerens vrøvl.

Hvad terrænet angår et det eneste jeg savner, affjederingen fra barnevognen, men jeg tror det er de færreste klap vogn der har det.

Hvis Teutoniaen virker mere "Cheap" i materialet, så skyldes det nok bl.a. det plastik der sidder og holder hjulene. Indrømmet, de kunne måske havde brugt bedre materialer, men stellet er nu stabilt og stærk, og det er nok begrænset hvor meget metal de kan sætte på hvis det skal holde sin lette vægt.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

klapvogn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 13:09

Vi har en Emmaljunga cerox, og er i det store hele tilfredse med den, dog er indkøbsnettet HÅBLØST!! der er simpelthen ikke plads nok overhovedet! Plus at det er svært at få varerne ind/ud!!

Kender dog ikke Teut. modellerne, så kan ikke udtale mig om dem i forhold til Emman. men det med plads til indkøb må i hvert fald kunne gøres smartere!!

mvh Trine - mor til Mads 200506

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige

0
0
Svar på denne tråd

så faldt valget på tetounia
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 11:30

og det er vi så glade for.

efter at have brugt meget tid på at blive helt sikre på hvilken klapvogn det skulle være er vi nu så glade for vores beslutning.

Tetounia fungere rigtig godt, og den har de funktioner der skal være .faktisk så er den meget nemmere at klappe sammen end emmaljungaen og så er det også en god fordel at man kan vaske alt stoffet, hvilket vi sætter pris på da vi bor på landet.

så hvorfor betale 1200 kr mere når man kan få en tilsvarende produkt der måske også er bedre :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider