Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

sig mig er børn bare generelt syge altid
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:02

nu er jeg simpelthen ved at blive idiot. jeg føler simpelthen frederik er syg altid. kan det virkelig passe at børn bare er syge meget af tiden og i så fald hvornår stopper det så???

tror jeg har 10 turs kort hos vagtlægen samt stamgæstekort hos egen læge

så har frederik feber, så er han forkølet, så løber snotten, så græder han konstant, så er hans hals rød, så er ørene røde, hvis de da ikke få 100 tyvende gang er fyldt med væske. jeg er bare så træt af det. dels er det selvfølgelig synd for drengen men damn jeg syntes også det er hård for jeg læser jo ved siden af og kan ikke bare tage sygedage eller få nogen til at passe ham og er man syg ja så er man jo pylret hele tiden.

når jeg sætter mig ned ao tænker over alle de gange han har været syg ja så er det jo forkøelses symptomer altid. han har aldrig haft noget med maven (hvad vi ved af ihvertfald)

hans dp mener det også kan have noget med en tand der er på vej, at børn kan blive syge hver gang de får tænder.

jeg selv forstår ikke hvorfor han bliver så tit syg, for han har altid jakke og hue med hals og vanter på ude. han går altid med sutsko så ikke han bliver fodkold han har strømpebukser på inden under sine bukser for ikke at få bare ben når han kravler osv. han sover ude hver dag i den friske luft og har voksipose så han hverken fryser eller sveder.

hans værelse bliver der luftet ud på hverdg og skiftet sengetøj tit ja jeg kunne blive ved.

nogen som har nogle gode råd??? alt har interesse

mange hilsner mette og frederik snart 13 mdr

Nu med verdens lækreste baby i armene

0
0
Svar på denne tråd

Maden??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:25

Tja jeg har ingen anelse, men er kosten sund og varieret og opfylder alle hans behov for vitaminer og mineraler? Evt. vitaminpiller?

Men når børnene starter i dagpleje/vuggestue skal de jo lige smitte hinanden alle sammen, så der bliver de generelt mere syge... puha, det glæder jeg mig ikke til .

Mange hilsener Ann-Rikka :-) Nu med opdateret mindeside

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

Godt nytår
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 11:44

Er bange for at, sådan er der bare nogen der må døje.

Min lille pige på snart et år, har aldrig været syg, og det er ikke fordi jeg overbeskytter hende, tværtom. Vi har endda to storesøstre, som kommer hjem med diverse baktusser, men nej, Louise har et bomstærkt imunforsvar.

Mit forslag til jer vil nok være at gøre noget for at styrke den lille fyrs immunforsvar. Smut en tur til Matas og køb noget naturmiddel af en slags, eller besøg en zoneterapeut. Tænk i alternative baner.

God bedring og held og lykke

Med venlig hilsen Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

altså det tror jeg da
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 12:18

at børn er syge altid ;-)

Min datter har nærmest været syg nonstop siden i sommer. Hun er 2 år og 4 mdr. Da kom lillebror også til verden, og han har også hostet og snottet siden sidst i september. Og det fortsætter bare ud i én køre. Vi har øjenbetændelse, snot, astmatisk bronkitis, hoste hoste og hoste, skoldkopper, nældefeber. Ja, sig en sygdom, og så har vi den vist

Nej, det er selvfølgelig overdrevet, men vi har da også talt om, at vi næsten ringer til vagtlægen hver 14. dag og egen læge også meget ofte.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

Skøn 6½års oldenborghoppe på 172 til salg

0
0
Svar på denne tråd

Mine er også syge KONSTANT
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 12:48

Og hvis ikke den ene er det, så kan jeg være ret sikker på at den anden er

Hos os kører det lidt i samme rille:

Mellemøresbetændelse, snot, astmatisk bronkitis, snot, hævede lymfer i hals, snot, hoste, snot, dårlig mave, snot, kronisk øjenbetændelse, snot, opkast, snot, feber, snot, og hvis jeg ikke allerede har nævnt det, så mellemøresbetændelse

Jeg er for at sige det mildt, ved at blive SINDSSYG!

Vores kost er fint varieret, de får også daglig vitaminpille, frugt, grønt, kød, brød und alles - der mangler ikke noget, det er jeg helt sikker på.

Det er sgu snart så langt ude at de får panodil som mellemmåltid!?!

(og så får jeg næsten dagligt serveret denne fra enten farmor eller mormor: "Altså, i gamle dage, der var børn sgu ikke så meget syge")

Så - jeg ved hvordan du har det, her er det bare dobbelt op.

Christel

أَنا أُريد أنْ أَكْتُبَ بِلْعَرَبِية

Eller du skylder mig en julebryg!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 13:29

Ja, her er Kathrine også konstant syg. Snot snot snot og atter snot. Hun hoster om natten, så hun vågner af det, hun har mellemørebetændelse ofte, hun nyser og sprutter og snotter som sagt konstant. Så det er vist helt normalt...

Det skal siges, at vi også herhjemme sørger for varieret kost med masser af frugt, grønt, rugbrød, kød, vitaminpiller og you-name-it.

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

0
0
Svar på denne tråd

få dræn i hans ører
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:31

det gjorde vi med vores datter der også altid var syg. Det er 8 måneder siden de faldt ud, og hun har kun været syg to gange siden (virus)

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Kate...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:38

du mener vel ikke, at man skal få dræn i, selv om børnene intet fejler (med ørerne altså - kun alt andet )?

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

he he Kate
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 14:44

Vupti vapti, så er al den sygdom klaret hahaha - ej, den må du altså længere ud på landet med, men det er da dejligt at det har hjulpet for jer.

Min søn Viktor har også dræn i ørerne, fik han da han var 11 måneder, og nu er han 15 måneder gammel. Det ene er faldet ud, det andet sidder som det skal. Men han har altså stadig møb jævnligt. Vi skal til tjek her i feb, går ud fra de så lægger nye dræn.

MEN, børn får altså ikke BARE lagt dræn. Der skal bestemt være grundlag for det, grundlag som f.eks vedvarende møb, mener de sagde 3 gange på 3 måneder eller noget i det stil.

Og så kommer man heller ikke udenom at det er et indgreb, og barnet skal i narkose, så selvfølgelig kræver det at de har øreproblemer.

Viktor har altså ikke været mindre snottet, eller haft mindre dårlig mave fordi han fik lagt dræn, men, mellemøresbetændelse har han dog ikke haft nær så meget som før drænene kom i.

Christel

"snooorrrk, zzZ, snooork, zzZ"
0
0
Svar på denne tråd

For et stykke tid siden...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 15:25

...læste jeg en artikkel i samvirke. Der stod at undersøgelser viser, at børn i gennemsnit har 200!!! sygedage eller "off-dage" de første 2 år af deres liv, hvorefter det aftager gennem det tredje leveår, for så at falde til et helt normalt leje i det fjerde leveår.

For mine unger kan jeg sige, at statistikken holder stik...de første par år har de været enormt meget syge! Konstant! Toke bliver 3 her i januar og det sidste år har han været meget mindre syg end de foregående. Birka er 5 år nu og hun er meget sjældent syg. Faktisk er hun kun syg, hvis hun fanger en omgangssyge eller noget i børnehaven og det kan man nok aldrig undgå.

Silje på 1 år er konstant snottet og har feber. Og især i forbindelse med tænder får hun høj feber, snotnæse og rigtig rød numse.

Så uanset hvor godt man gør det og hvor mange vitaminer man propper i dem, så tror jeg ikke man kan undgå, at de bliver meget ramt som små. Men det er jo også dér, de opbygger deres imunforsvar, så der er jo ikke meget at stå imod med endnu og de fanger nemmere alting.

Så fat håb! Det aftager...på et tidspunkt! :P

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 16:57

Mine (4 og 5 år) har ikke været meget syge -heller ikke som små. Det eneste der har været slemt var, da Kristian fik RS virus 6 mdr. gammel. Som følge deraf fik han bronkitis, når han blev forkølet, så det forsøgte vi så at undgå med zoneterapi hver uge over to vintre. Derudover uldundertøj og hue fra sep.-maj, vitaminer, ordentlig mad, nok søvn, masser af frisk luft, ordentligt (varmt) tøj, varme sutsko osv. Han kom over det, da han var 2 år. Vi "forebygger" stadig sygdommene med tøjet, maden osv. og det ser ud til at virke for os. De har ikke en uges samlede sygedage om året nogle af dem. Sidst de havde en længere sygeperiode var for 2 år siden, hvor de havde skoldkopper. Da var de hjemme i en uge.

Held og lykke og god bedring med ham.

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

Syg syg syg...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:11

Hej Mette.

Det kunne have været mig der skrev dit indlæg!!! Jeg har Anne og Freya på snart 1½ år, og de er godt nok også tit syge.

Her var det sådan set lige fra start. De blev født 2 mdr før tid og vi lå på sygehuset i 1½ måned- der var de jo meget beskyttet og alt var fint, bortset fra hvad for tidligt fødte nu døjer med.

Vi kom så hjem med strikse formaninger om at passe på dem, ikke tage dem med nogen steder, osv...alt overholdt vi, men alligevel fik de kighoste??? (Der var de lige blevet 3 mdr, og det kostede os 11 dage på sygehuset, de 6 i isolation- Anne var lige ved at dø).

NÅ, men siden da har de faktisk hostet HVER gang de bare får det mindste træk, eller kommer i nærheden af andre snotnæser. Dyb, rallende hoste, hvor ingen medicin virker...vi har været vidt omkring. Vi har også haft kold lungebetændelse, mæslinger, skolskopper, 3-dages feber, bræksyge, forkølelse m. hoste 50 mio. gange og røde ører. Av godaw!!!

Nå, det var så lige lidt pyller herfra.

Håber snart ham Frederik er frisk igen.

Mange hilsner, Stine.

Stolt mor til Anne og Freya - født 18.juli 2006.
www.anneogfreya.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hov...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:50

Hov, glemte lige at sige at hyppig vask af hænder (også mors!) samt vask rundt om mund og næse flere gange dagligt selvfølgelig er en væsentlig faktor, når det drejer sig om at mindske sygedagene... men det ved I jo alle... Mange af institutionerne forsømmer det dog, man skulle tro at de ligefrem spekulerer i det

God bedring til jer alle. Synes godt nok at I er hårdt ramt.

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

Nåja...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 20:07

..glemte lige at påpege, at de 200 sygedage er pr. år...ikke at det gør det bedre...! :P

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Må jeg lige være her !
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 22:39

Hallo Gry, det var sgu da en dum-smart bemærkning at komme med, har du selv prøvet at arbejde i institution ?

Jeg tror ikke at ansatte i institutionerne ligefrem lukrere på at børnene er syge og med hensyn til at forsømme det af "ond" vilje, skyldes det nok snarere det arbejdspres der er i institutionerne i dag: mange børn, få voksne, ofte ingen vikare når de voksne selv bliver syge osv. osv.

Sorry men det bragte altså lige mit @!#$ i kog, selvom jeg ikke selv arbejder i institution med mindre børn !

God bedring til alle jer med sygdomsramte børn, har desværre ingen forslag til løsning af problemerne !

Venlig hilsen Lone

Løvemor, ponymor, plejemor, faktisk ret meget mor !
0
0
Svar på denne tråd

prøv...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 04:15

I med mange og ofte syge børn skulle tillade jer selv den luksus at læse den bog der heder "En Kernesund Familie". Der er nogle virkeligt interesante betragtninger og erfaringer omkring kost og misstrivsel...

Bogen kunne være den første invistering i en anden og måske bedre måde at leve på... men det vil jeg lade jer selv erfare.

Mvh
Lin
da
***Jack og Pascall ***
:-) :-)

Thor R.I.P

Nu 15 kg lettere og på vej nedaf....

0
0
Svar på denne tråd

LoneBj
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 09:24

Dum-smart ja, det var det nok -derfor , okay?

Jeg har den FULDE respekt for dem, der passer vores børn og er indædt imod alle de omlægninger og besparelser der er på området, MEN jeg har altså set personale, som efter min mening forsømmer deres job og VÆLGER at sidde på bagen i stedet for at tage sig af børnene og hvor de overser løbende grøn snot, som så tørres af med hænderne og så opstår problemet jo... Problemstillingen forstår jeg til fulde. De er pressede og det kommer der ikke noget godt ud af -slet ikke arbejdsmoral. En ond cirkel.

For lige at vende tilbage til emnet, så var der for et par år siden nogle institutioner, hvor vask af hænder kom i fokus og blev gjort fast flere gange om dagen. Børnene lærte, hvordan man gør (!) og de mindskede sygedagene med 25%. Det er da værd at tænke over.

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

Uld og hyldebærsaft
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 11:00

Jeg har virkelig ondt af jer. Jeg er en af de heldige. Da Laura startede i DP havde hun lige 2 måneder hvor hun var syg konstant, men så tog det af. Det sidste års tid, har hun kun væres syg nogle få gange.

Jeg har et par små fif.

ULDUNDERTØJ. Ja. Jeg har en svigerinde der fik en dreng for 7 år siden. Han døjede meget med ørene. Og da han fik undundertøj på, så hjalp det. Jeg læste også en lille notits i bladet "Vi forældre" her sidste gang. At det var en god ide med uldundertøj når man havde børn, der hele tiden var syge.

HYLDEBÆRSAFT. Jeg har læst, at der skulle være et stof i hyldbærsaft som skulle gøre at virus havde svært ved at træge ind i cellerne, og derved være med til forhindre sygedom eller i bedste fald tage toppen af den, så man hurtigere kommer over det. Hvis I skal ud købe det, vær opmærksom på at det er rigtig saft i får og ikke noget der bare smager af det. Jeg plejer at lave en stor portion hver efterår (20 liter), så har jeg til hele vinteren. Og varm hyldebær saft en kold vinterdag, er nu ikke det værreste man kan blive udsat for.

0
0
Svar på denne tråd

føler med jer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 12:27

Jeg har været meget heldig med min dreng... 7.9.13.bank under bordet:)

Han har heldigvis ikke været syg så tit.

Et par gode råd, måske det hjælper...

-Uldundertøj, det er rigtig godt til at regulere barnets temperatur, så det ikke hverken bliver for kold/varm/svedig.

-En klat honning i grøden istedet for sukker, det smører halsen rigtig godt ved hoste. Gerne som sidste måltid inden sengen (husk at børste tænder:))

-Tjek om barnet evt lider af jernmangel, nogle får nedsat immunforsvar. Lægen kan tage en blodprøve og afgøre om de har brug for jerntilskud i form af dråber.

-Har også hørt at hyldebærsaft indeholder nogle rigtig gode antioxidanter, så måske det er en god ide at lave sådan en lille varm portion hver dag.

Ja når de er syge, bliver man jo kreativ og prøver alt hvad der bare minder om et godt råd, jeg håber ihvertfald på bedring for jeres børn.

Hilsen Kristina

Toby 2006

0
0
Svar på denne tråd

Honning
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 17:03

må man altså ikke give før ungerne er fyldt 1 år; det kan de blive dødssyge af!

En anden ting omkring håndvask. Jeg er nemlig totalt hysterisk på området, hvilket altså også er en temmelig dårlig glidebane. Man får nemmere eksemer, hud-allergier og revnede hænder - også selv om man bruger fede cremer af alverdens fancy slags - trust me, I know...

Nå, tilbage til det, jeg ville sige.

Min datter er 2 år og 4 mdr. Hvordan skal man lige forklare en dame på den alder, at man ikke bare giver kys og krammere til alle dem, man godt kan lide? Unger i alderen 0-3 bytter mundvand og savl i en grad, der faktisk er decideret ulækker, når man tænker over det... Jeg kan godt overveje, hvor meget håndvask EGENTLIG betyder i den sammenhæng. Og min datter behøver ikke lære, at man ikke må vise, at man godt kan lide andre.

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Stine..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2008 21:51

Har de haft mæslinger?

-Troede ikke det var noget man fik mere?

Var de meget syge af det?

0
0
Svar på denne tråd

cruella..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 10:16

nej, det er ikke magi,og man skal selvfølgelig ikke lægge dræn i raske ører.

det jeg mener er, at når et barn har ører problemer som dette barn har, så forsvinder det ofte ikke helt, på trods af penicillinkur. Det ligger stadig og "ulmer", og på et tidspunkt så kommer det igen. Når et menneske konstant har denne "infektion" som vores datter havde, så arbejder imunforsvaret på at bekæmpe lige netop denne infektion. Det betyder desværre også at ricikoen for andre viruser og sygdomme er væsentlig højere, da kroppen jo i forvejen er belastet..

Håber det gav lidt mere mening.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider