Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hidsig prop (lidt surt opstød)
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 14:31

Ja hidsig proppen er mig og nogle gange har jeg bare så svært ved at udtrykke mig ordentlig og endnu flere gange kommer jeg til at lyde enorm sur når jeg egentlig bare er rigtig ked af det

Juleaften blev holdt hos svigerforældrene i århus og jeg glædede mig til trods for en vis falskhed fra svigerfamiliens side af. Men jeg havde besluttet mig for at glæde mig over de gode ting - maden, hyggen og gaverne.

Jeg vidste at jeg ville få en masse gaver i form af babytøj og praktiske babyting fra min egen familie (mest af den grund af babyting kan være dyrt og det var min familie og venners måde at give en hjælpende hånd + tage del i den kæmpe glæde det er for mig endelig at være gravid )

Jeg havde også ønsket mig babyting ved svigermekanikken men jeg var ret sikker på at de ikke kom med noget til baby og det var også helt fint. de har den holdning at julegaverne er til mig og ikke baby, som jo ikke en gang er født endnu (og den holdning synes jeg er ok - det har jeg intet imod)

Men det jeg HAR noget i mod er sure opstød over de babygaver jeg fik af min familie. babytøjet var mest undertøj og så fik vi et sæt dissideret tøj (bukser og bluser) Det var i forskellige størrelser fra 56-80.

så kom bemærkningen om at det var synd tøjet var så småt for baby voksede jo sikkert fra det meget hurtigt - og vi burde jo bytte det til noget andet vi selv kunne bruge og dernæst

Jeg sagde intet - smilede blot og lagde babytøjet pænt sammen og ned ved siden af mig, og ventede på at se den næste gave blive pakket op.

lige som vi skulle til at køre hjem sagde svigermonsteren det endnu en gang til min kæreste om at bytte gaven mens jeg stod ved siden af og hørte på det - endnu en gang sagde jeg intet og vi kørte hjem ad.

på vejen hjem kom kæresten til at nævne at det dog også var trist at tøjet var så småt og baby ikke kunne bruge det i særlig lang tid (det var rent praktisk ment og han mente ikke noget med det). Men jeg havde selfølgelig set hentydningen til at gaverne skulle byttes i hans ordvalg og jeg blev fuldstændig tosset.

Og kom til at sige en masse ting meget hurtigt og en del af det var: hvad fanden havde han regnet. Ja babyer vokser hurtigt og den kan ikke blive forevigt i det tøj den får nu - det kan ikke lade sig gøre fysisk - men det var ikke ensbetydende med at de gaver jeg havde fået af min familie var ringe eller skulle byttes bare fordi hans familie syntes det. nej det er ikke sikkert vi kan bruge alt tøjet men det kunne jo være vi kunne bruge det til nr 2 (vi har altid snakket om at få et par børn men en af gangen)

og kæresten som jo heller ikke finder sig i at blive tiltalt på den måde svarede uden at tænke over det: At der var sgu ikke sikkert vi fik en til med alt det bøvl der havde været indtil nu!!!

og så var der bare stille i bilen resten af vejen hjem.

her til morgen har vi så lige sludret lidt om det og er kommet på rette fode igen. men gud hvor jeg dog nogle gange hader det temperament der følger i vandet af sådan en graviditet. jeg kan misforstå alt og tænde så let som en glas glycerin

det plejer ikke at ligne mig på den måde at bare tænde af over så lidt for jeg "kender" jo svigermekanikken og deres tossestreger - men jeg er bare træt af de så let kan komme ind under huden på mig - jeg plejer at være bedre end som så

ved ikke lige hvad jeg ville med dette

måske bare lige beklage min nød eller få sat ord på det hele ...

de kærlgiste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 17:16

super hårdt at være en tikkende bombe mens maven vokser... Godt at I fik snakket det igennem derhjemme :-)

Ja når baby er kommet ud kan man nu stadig have temperament, især når folk siger...

• Nåååååh er han mor syg? (Når baby bliver træt og helst sidder på mors eller fars arm og hænger? Ville de selv tvinges til at sidde hos en halvfremmed når de var trætte?)
  • Ej han skal jo også lære at sove selv og ligge selv og når han så gør det er det synd (især nu hvor han er kommet på eget værelse, guuud hvor er det synd).
  • Er du nu sikker på der er næring nok i mælken???
  • Ej er han nu træt igen, eller sulten igen...

Men hvad regner svigermekanikken med? At barnet ikke skal have tøj på kroppen før det er udvokset . Desuden kan babyer bruge ret meget tøj, med den gylpefrans vi har herhjemme brugte vi 3 sæt om dagen da han var lille... og han er vokset fra 56 til 80 på et halvt år .

Mange hilsener Ann-Rikka :-) Nu med opdateret mindeside

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 21:22

fra str. 54 til 80 når stortset ikke at blive slidt for babyer vokser så hurtig men til gengæld går der meget tøj for det bliver hele tiden beskidt. men skal babyer ikke have tøj på fordi at det hurtigt bliver for småt - tja beklager at min baby er nøgen men det kan ikke betale sig at købe tøj til ham ... hmmm nej vel. jeg bytter meget sjældent gaver, de skal være fuldstændig hen i vejret, hvis jeg bytter gaver for de gaver man får, er købt af giveren af hjertet og det er tanken der tæller så derfor skal ikke selvfølgelig ikke bytte dem. fair at du bliver vred, de kan ikke tillade sig at se ned på andres gaver

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

babytøj før fødsel
Forfatter: 
Dato:  25-12-2007 22:12

Du skulle have sagt til din svigermekanik (men selvfølgelig i en pæn og høfligt tone ;) din mening, det er lidt synd at det gik ud over manden på hjemvejen.

Men du havde sikkert også (ville jeg nok også selv) have siddet og gemt på en masse vrede som så eksploderer på hjemvejen.

Selv fik jeg det første sæt babytøj da jeg var ca 6-7 uger henne af en veninde,og selv om det er tidligt, så bliver det ikke byttet ;)

Synes dog også at det ikke kan betale sig og købe det dyreste af det dyreste babytøj, netop fordi de små poder vokser hurtigt ud af det, og det kan sagtens lade sig gøre og finde en masse pænt og billigt babytøj :)

Så rejs du bare panden og lad svigermekanikkens ord pralle af :)

Staldskab sælges.

Sådan indsætter du billeder.

Termin 11. Marts 2008

I don't suffer from insanity...

..I enjoy every waking moment of it..

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor lader du det også
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 12:42

gå ud over den stakkels mand af din? Sig det dog til din svigermor at du er rigtig rigtig glad for at din egen familie støtter op om projekt barn og at du glæder dig til lille babyen skal have tøjet på??

Forstår altså ikke altid mentaliteten på os kvinder med bare at smile og lade stå til og så lade det gå ud over en stakkels "uskyldig" som jo bare gør hvad han har lært gennem flere år-tier - at høre efter hvad mor siger.

Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.

- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 17. dec. 2007 + 8 dage over tid og stadig på vej i fødsel :-)

Indlæg uden sigende overskrifter burde sle ...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa alle
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 18:44

tusind tak for jeres svar og kommentar

nogle gange kan det hele bare godt blive for meget med alle de følelser, som jeg slet ikke har styr på

Og normalt plejer jeg slet ikke at tænde af på den måde og kaste mig frådende over kæresten.

Med hensyn lige til at give svigermekanikken svar på tiltale (både på den flinke og den lidt mere hårde måde), som har jeg prøvet et par gange, og så jeg får altid svar på tiltale i en endnu mere giftig og nedrig tone.

Og da jeg ikke er født med et hurtigt svar på tiltale evne, så har jeg lært mig selv at blive næsten midlertidig døv eller sidde fuldstændig stille og smile og lade som intet. og normalt ville jeg ikke en gang nævne noget for kæresten - måske bare "brokke" mig lidt til veninderne og så er det det.

men denne gang gik det bare overgevind - men heldigvis ikke mere end at vi har fået det hele sludret igen og jeg forsøger næste gang at lade være med at lade graviditetshormoner flagre ude på tøjet.

endnu en gang tusind tak for jeres kommentar

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja den søde ventetid..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2008 13:26

Under min første graviditet var jeg også en tikkende bombe og ja, det du beskriver kunne jeg også have presteret. Skræmmende at man pludselig ikke kender sin krop og sit sind længere. Ofte er det manden der betaler prisen iform af vredesudbrud og tudeture.

Heldigvis er det måden hvorpå din krop forbereder dig (og din kæreste) på den omvæltning det jo er at få et lille barn. Så kan i sammen "overleve" graviditeten og støtte hinanden i de 9 måneder, kan I klare alt

Under min anden graviditet var jeg blevet bedre til at styrre mine hormoner, og når det alligevel gik galt tog jeg hunden i snor og gik en lang tur i skoven, hvor jeg fik luft for mine frustrationer og manden viste at han ikke skulle kommentere - bare holde om, når jeg kom hjem med røde og hævede øjne...

Held og lykke med graviditeten og husk at nyde det, det er en fantaskisk tid!

Winnie

Selskab søges på rideturene.. (8740)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider