Jeg vil gerne svare på dine spørgsmål, men ikke gøre dig unødig bekymret.
Vi reagerer alle forskelligt, så det er absolut ikke sikkert, at du er gravid udenfor livmoderen - men godt at du er opmærksom.
Det var i sommeren 2005 og jeg var ikke i tvivl om min graviditet på trods af negativ testning.
Jeg havde samme symptomer, som de andre gange (3. graviditet) bl.a. brystspændinger.
Jeg havde slet ikke tænkt på, at jeg var gravid udenfor livmoderen før jeg pludseligt fik voldsomme smerter og hverken kunne gå eller stå.
Det var æggelederen, der var sprunget og det blødte ud i bughulen.
Kom på sygehuset, hvor jeg blev scannet og fik taget blodprøver.
Hcg var som ved en normal graviditet, men der var ikke noget foster i livmoderen - derfor var det klart, at graviditeten sad et andet sted.
Jeg blev kørt til operation med det samme og uden, at de vidste, hvor graviditeten sad.
Det kunne heldigvis klares ved en kikkertoperation og de fjernede kun den ene side - alt dette fik jeg først klarhed over efter operationen, da de ikke kunne sige noget om det inden.
En graviditet udenfor livmoderen kan ofte klares medicinsk, hvis man opdager det i tide.
Efterfølgende har jeg tænkt meget over, at min læge ikke fik den tanke, da jeg testede negativ de første uger.
Vi forsøgte først at blive gravide igen nogen tid efter, da jeg følelsesmæssigt lige skulle ovenpå igen. Da lykkedes det så allerede i første forsøg og vi fik en datter i dec 2006.
Husk, at der kan være mange årsager til udebleven mens og er der stadig ikke sket noget, når vi kommer ind i det nye år, så skal du selvfølgelig kontakte din læge, så årsagen kan afklares.
Jeg håber, at du får en rigtig god jul uden for mange tanker om en eventuel graviditet.
Mange julehilsner fra Christina