Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvorfor danner jeg ikke hcg?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 18:48

Hej allesammen.
Jeg er altså lidt forvirret...
Jeg skulle ha' haft mens. i går, dag 28. Jeg har dog på det sidste haft ømme, stikkende bryster, lidt mere udflåd end ellers, metalsmag i munden og mandag i sidste uge, fik jeg en lille kort brunlig blødning, som jeg kunne læse mig til, kan være ægget, der sætter sig rigtig fast.
Sådan i det hele taget, havde jeg faktisk regnet med at være gravid.

Har ikke kunnet dy mig og har smugtestet, alle neg.
Nå, men så i går, der måtte den da være der: Ingen mens., stadig grav.-symptomer, men nej, kun én streg! Kunne ikke lige forstå det... med mine 2 andre børn, kunne jeg teste helt klart og tydeligt positiv på dagen for eller endda dagen før forv. mens.
Jeg afleverede en grav. test hos lægen, for tænkte, at de der billige-teste måske ikke virkede (ja, man håber jo...)
men, også der neg.
Her til morgen også neg.
Stadig ingen mens...

Hm... så har jeg jo læst, at hvis man er gravid udenfor livmoderen, danner man 1/5-1/50 mindre hcg end ved normal grav.
Mon jeg er gravid udenfor livmoderen?
Eller kan man godt danne mindre hcg denne gang? Har det noget med barnets køn at gøre? Er det tilfældigt? Eller skal denne grav. gå til grunde?
Er jeg måske slet ikke gravid? -Hvor bli'r så mens. af, den plejer at være minut-præcis...
Og hvad med den lille blødning, var det slet ikke ægget? Eller blødte jeg fordi det satte sig forkert?

Håber sådan I kan hjælpe, jeg spekulerer så meget på det..

De bedste hilsener en -måske- mor igen.

0
0
Svar på denne tråd

kroppen reagerer...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 18:56

jo ikke altid som man gerne vil. Om du er gravid kan jeg af gode grunde ikke svare på, men jeg tror på at jo mere man håber på at være gravid, jo sværere bliver det.

Dét at du ikke har fået din mens, kan altså lige så godt have noget at gøre med at du er så fokuseret på at du gerne vil være gravid.

Men du skal da i hvert fald have en snak med din læge om hvorfor mens udebliver, hvis du bliver ved med at teste negativ og mens stadig udebliver.

Men held og lykke med projektet.

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden...
- jeg smiler i hvert fald ved tanken om min lille spire i maven...
0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 19:12

...det mærkelige er, at graviditeten íkke var planlagt (men, dog ønsket, hvis den er der), havde ikke regnet med at det var sket, men så pludselig begndte der at komme symptomer og jeg fik tanken, at jeg kunne være gravid.

Så, jeg har ikke som sådan gået og ønsket det.

Jeg er virkelig bekymret, for jeg kan mærke at jeg er gravid (kan jo ikke være helt sikker, men...) og jeg er så bange for at den sidder forkert, den lille spire...

Danner man forskellig mængde hcg i de forskellige graviditeter?

Kan bare ikke forstå, at jeg har kunnet teste pos. før med de 2 andre.

Årh, altså, den bekymring!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm, hvis du...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2007 21:57

er sikker på din graviditet og tester positiv om et par uger, så synes jeg, at du skal tale med din læge om en evt. graviditet udenfor livmoderen.

Jeg har selv prøvet at stå i den situation, hvor jeg var helt sikker på, at jeg var gravid - men testede negativ - det var ikke planlagt, men jeg var ikke i tvivl om mine symptomer.

Efter et par uger testede jeg positiv og blev selvfølgelig glad.

Da jeg senere var hos lægen kunne hun ikke mærke forstørret livmoder og hun var sikker på, at jeg huskede forkert mht. dag for start af sidste mens.

Det kunne jeg ikke forstå, men det blev aftalt, at jeg skulle komme igen efter et par uger.

Det nåede jeg desværrre ikke, da jeg i uge 10 røg akut på sygehuset til operation for graviditet udenfor livmoderen.

Derfor kan jeg kun sige, at du skal lytte til dig selv, da du kender din krop - kontakt lægen, så du kan få afklaring på, hvorfor din krop reagerer, som den gør.

Mange julehilsner fra Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christina
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 09:13

Først, hvor var det synd for dig, det må ha' været en grim oplevelse. Hvornår var det? Og hvordan gik det?

Kan man få fjernet det uden operation? -Jeg tænker medicinsk...

Kunne du blive gravid bagefter? -er chancen ikke forringet efter graviditet udenfor livmoderen?

Men, det er lige det du beskriver, som jeg frygter. Havde du ingen symptomer før du røg på sygehuset i uge 10?

Blødning? Udflåd? Smerter?

Jeg testede igen her til morgen, stadig bragende negativ. Men, ingen mens. og stadig de samme grav. symptomer. Jeg er virkelig bange, kan næsten ikke klare at holde jul. Og der er så længe til jeg kan komme til læge. Suk-snøft.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sarita!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 18:26

Jeg vil gerne svare på dine spørgsmål, men ikke gøre dig unødig bekymret.

Vi reagerer alle forskelligt, så det er absolut ikke sikkert, at du er gravid udenfor livmoderen - men godt at du er opmærksom.

Det var i sommeren 2005 og jeg var ikke i tvivl om min graviditet på trods af negativ testning.

Jeg havde samme symptomer, som de andre gange (3. graviditet) bl.a. brystspændinger.

Jeg havde slet ikke tænkt på, at jeg var gravid udenfor livmoderen før jeg pludseligt fik voldsomme smerter og hverken kunne gå eller stå.

Det var æggelederen, der var sprunget og det blødte ud i bughulen.

Kom på sygehuset, hvor jeg blev scannet og fik taget blodprøver.

Hcg var som ved en normal graviditet, men der var ikke noget foster i livmoderen - derfor var det klart, at graviditeten sad et andet sted.

Jeg blev kørt til operation med det samme og uden, at de vidste, hvor graviditeten sad.

Det kunne heldigvis klares ved en kikkertoperation og de fjernede kun den ene side - alt dette fik jeg først klarhed over efter operationen, da de ikke kunne sige noget om det inden.

En graviditet udenfor livmoderen kan ofte klares medicinsk, hvis man opdager det i tide.

Efterfølgende har jeg tænkt meget over, at min læge ikke fik den tanke, da jeg testede negativ de første uger.

Vi forsøgte først at blive gravide igen nogen tid efter, da jeg følelsesmæssigt lige skulle ovenpå igen. Da lykkedes det så allerede i første forsøg og vi fik en datter i dec 2006.

Husk, at der kan være mange årsager til udebleven mens og er der stadig ikke sket noget, når vi kommer ind i det nye år, så skal du selvfølgelig kontakte din læge, så årsagen kan afklares.

Jeg håber, at du får en rigtig god jul uden for mange tanker om en eventuel graviditet.

Mange julehilsner fra Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Christina
Forfatter: 
Dato:  23-12-2007 23:06

Tak for hurtigt svar.

-og tak dine varme tanker.

Også god jul til dig og dine.

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 17:04

Jeg har en veninde der ikke testede positiv før flere uger over tid, hun havde en normal graviditet.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Bog sælges, se præs.:

Lisbeth Liebmann og Gitte Haag:

"Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider