Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Klippe lykken af?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 10:56

Har I hørt om den overtro, at man klipper lykken af, hvis barnet bliver klippet før han/hun er fyldt 1 år?


Én fra min mødregruppe fortalte om overtroen, da vi mødtes i går. Nu har ingen af din andre babyer i mødregruppen noget hår - næsten, hvorimod Tobias snart får lokkerne ned i øjnene og over ørerne.


Mormor kommer på besøg i morgen, så havde egentlig tænkt mig, at han skulle trimmes lidt. Særligt fordi han hver morgen har 10 cm "ståhår", som er én stor filtret tot.


Jeg er ikke særligt overtroisk - men når det gælder mit barn, vil jeg alligvel hellere vælge at være på den sikre side

Ligesom barnevognen også først blev hentet hjem efter han var født.



Trine

www.paarupgaard.dk


Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det håber
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 11:00

jeg godt nok ikke, for Mads er blevet klippet flere gange inden for sit første år...


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 11:05

Jeg tror ikke på den slags overhovedet.


  • Vi havde også børneværelset klar længe inden Emma blev født, både seng, puslebord osv.
  • Barnevognen blev også hentet hjem før tid, cirka 2mdr. før fødslen.
  • Hun fik ikke den første lur i dåbskjolen
  • osv.

Nix, klip dog barnet hvis det generer ham, hvilket det tydeligvis gør når det er så filtret efter en nattesøvn!






Den 1. august 2007 kl. 12:23

blev min skønne datter Emma født.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er rigtig nok
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 12:36

min datter blev klippet, før hun fyldte et år - og hun er da uheldig og et skrumleøre uden skel og lige.


Nej, spøg til side.


Man kan ALTID få overtro til at passe, hvis man absolut vil. Fx kan man da godt sige, at min datter er blevet uheldig og et skrumleøre, fordi vi har klippet lykken af - men faktum er, at jeg var præcis lige så skrumlet og uheldig som lille; og den slags er faktisk arveligt. Jeg blev i øvrigt ikke klippet før jeg var fyldt et år...


Sååååå klip du bare. Dit barn skal nok få sin del uheld uanset om du klipper i håret eller lader være.



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard



Væghængt BRIO puslebord købes HURTIGT! Skriv evt. PB eller mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har aldrig hørt om det før
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 13:03

og heldigvis for det :-)



Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.


- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007


Jul hos OLIVER´S

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo har hørt om det
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 13:44

men jeg hørte først om det efter at oliver var blevet 1 år, og var blevet klippet 3 gange på det år...


men er nu ikke overtroisk, dog blev daniella klippet første gang som 1½ års, men hun havde nu heller ikke noget hår at klippe inden...


men tag da en saks og studs det lidt, det skal jo ikke genere ham...


MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overtro
Forfatter: 
Dato:  12-12-2007 20:44

Jovel - indlægget var egentlig skrevet med et glimt i øjet. Jeg anser da mig selv for at være en intelligent, jordbunden person.


Men rart at vide, at jeg ikke er den eneste, der ikke kendte dén overtro.


Jeg tror også, jeg lader ham studse inden alt for lang tid.


Men et eller andet sted stopper man lige op, når det trods alt er ens podes fremtid overtroen går på. Man kan bedre give pokker i det, hvis det var ens egen


Tak for svarene



Trine

www.paarupgaard.dk


Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider