Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Bækkenløsning - hvor tidligt?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 12:32

Hej


Jeg er i den lykkelige situation at være gravid med vores 2. barn!

Har desværre ikke en lige så nem og ukompliceret graviditet som 1. gang.

Hvor tidligt kan man risikere at få bækkenløsning i graviditeten!? Jeg føler ubehag/smerter dybt i lænden, og ryg - og trykken forneden! Jeg har termin midt juli 2008!?


Kan det være en begyndende bækkenløsning? HVad skal jeg gøre?


Lene


7 års ponyhoppe kat 2 sælges...meget sød og særdeles godt gående/springende.

Skriv for mere info. 40000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget tidligt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 12:51

Jeg har selv været ramt af bækken- og symfuseløsning i alle 3 graviditeter og smerterne er kommet næsten samtidig med den positive test.


Første gang var jeg kontorassitent og holdte ud at gå på arbejde indtil ca. uge 20 - men skulle have været sygemeldt tidligere, da de sidste 20 uger var et stort smertehelvede.


Anden gang blev jeg sygemeldt fra skolegang omkring uge 18, fik holdt smerterne så meget nede, at jeg stadig kunne bevæge mig lidt rundt.


Her tredje gang blev jeg sygemeldt i uge 11 fra min stilling som ssh'er - er nu i uge 34 og har en daglig kamp for at holde smerterne ud.


Det skal lige tilføjes at jeg er hybermobil og at det derfor har ramt mig ekstra hårdt - og at der ikke er så meget at stille op i mit tilfælde.




TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)


0
0
Svar på denne tråd
 
 sygemeldt...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 13:03

jeg blev sygemeldt helt d. 31. februar og jeg havde termin d. 31. august...


lea

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har hårdt fysisk arbejde
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 13:28

Hej


Hmm...det var nok lidt hvad jeg frygtede!

Jeg har et hårdt fysisk arbejde - er lige startet på stutteri arbejde, hvilket indebærer løft, div "dumme" arbejdsstillinger og risiko for slag/skub, spark m.m.


Har tid ved lægen til 1. lægetjek på mandag...så må vi se hvad der sker!


Lene


7 års ponyhoppe kat 2 sælges...meget sød og særdeles godt gående/springende.

Skriv for mere info. 40000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 15:02

... sagtens være bækkenløsning.

Min førstegraviditet var helt "efter bogen", ingen kvalme, ingen smræter- det var skønt!

Jeg passede frilandsgrise men blev nødt til at stoppe da maven blev for stor til at jeg kunne komme ind i de hytter de går i.


Min anden graviditet kom ret hurtigt efter den første (der er 11 mdr mellem mine børn) og der fik jeg ONDT!! Heldigvis skulle jeg ikke sygemeldes, da jeg jo gik på barsel med det første barn... Men for dævlen hvor det gjore ondt!


Nu er jeg så gravid igen. Jeg har termin d. 9 Juli. Jeg passer stadig grise (som jo også kan være hårdt fysisk). Jeg er allerede begyndt at have ondt i lænden/ bækkenet og tvivler på jeg kan klare ret meget mere end et par måneder til på arbejdet... Så jeg er godt klar over at bækkenløsningen er på vej- igen...



Lykkelig ejer af: Hnísa fra Them, Björk fra Klim Bjerg, Rák fra Grønnemose og lille tykke Muddi.☺


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grise...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 10:08

Jeg passer også grise og er forhåbentlig gravid igen...


Hvad gør du mht medicin?


her tænker jeg på oxytocin og andre midler der kan fremkalde abort?




Med Venlig Hilsen

Mai... :-)


Hoppeplag fra i år søger løsdrift eller stald med andre ungeheste.

Skriv hvad du kan tilbyde eller lånes ud hvis du søger en legekammerat til din plag


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rører det ikke!
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 11:57

Hej


Ang medicin m.m., så er der den ordning at det er ejer eller staldansvarlig der sprøjter det der skal sprøjtes, hvis ikke det er doktor dyr der gør det, så jeg kommer ikke i kontakt med disse dele!


Lene


7 års ponyhoppe kat 2 sælges...meget sød og særdeles godt gående/springende.

Skriv for mere info. 40000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maisen25
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 19:56

Oxytocin kan ikke sætte en fødsel i geng. Det er hormonet prosteglandin (er ikke sikker på hvordan det staves) der bruges til det. Oxyticon kan forstærke veerne, samt styrke mælkenedlægningen.


Jeg sprøjter og behandler søerne nøjagtigt som jeg plejer...


Lene, det er ikke nemt når man er den ansvarlige .


Selvfølgelig skal man være forsigtig, men jeg har (7 9 13) ikke prøvet at stikke mig selv...


Lykkelig ejer af: Hnísa fra Them, Björk fra Klim Bjerg, Rák fra Grønnemose og lille tykke Muddi.☺


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider