Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Når datteren ødelægger ens planer
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:22

Jeg er mor til en pige og en dreng på 2 år (tvillinger). Min søn har altid været den nemmeste nemme, men min datter er godt nok mig en prøvelse og især lige for tiden hvor selvstændigheden bliver afprøvet.

Hun er begyndt ikke at ville sove om aftenen - bliver lagt omkring kl. 19:30 - det tidspunkt har passet fint for bliver det tidligere vil hun da slet ikke sove og senere bliver hun bare overtræt.

Lige for tiden er det så sådan at hun og brormand, som altid kommer i bad inden de bliver lagt, det er fast "ritual", så får de lige en lille "god-nat-historie" og måske slutter vi af med en lille sang.

Lige så snart hun så kommer over i sengen begynder hun at hyle og der er bare ikke noget vi kan gøre for at komme i kontakt med hende - hun lukker fuldstændig af for omverdenen og står bare og skriger og skriger, vi vælger så at ignorere hende et stykke tid for så at gå ind og sidde lidt med hende - vel og mærket hvis vi kan komme i kontakt med hende og ellers venter vi lidt længere.

Det er enormt slidende, for det er HVER aften lige for tiden og de sidste par aftner har hun først valgt at ligge sig til at sove når klokken er 23 og det betyder så endvidere at hun er drøn træt om morgenen selvom de får lov til at sove så længe de kan - dog ikke senere en 8 da de skal i dagpleje.

Nu sidder jeg så her og er i 7 sind for jeg er blevet indviteret til julefrokost i aften, men jeg føler ikke jeg vil kunne slappe af når jeg næsten er klar over hvad min mand så må gå igennem. Han har godt nok sagt at han nok skal klare det, men jeg har bare den der følelse af at jeg så vil stikke af fra det hele og så bare lade ham sidde tilbage med hele "lorten" hvis I forstår?

Uh..., hvor er det dog bare ikke sjovt at have det sådan. Hvad havde I gjort, var i bare taget afsted og sagt til jer selv "det må han sku bare klare" eller "ej, vi skal sku have det her til at fungere, så må vi skiftes til at gå ind og få hende til at slappe af"?!

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Åh hvor det lyder hårdt..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:47

Men jeg synes faktisk du skulle unde dig selv at tage afsted..

Jeg ville ønske jeg havde en mand der havde det mod som din har, det har jeg desværre ikke - min niels ville gå i panik hvis han skulle stå alene med en krop-umulius..

Kan I høre forskel på om hendes gråd er "ulykkelighed" eller "hysteri"?

Min dreng har det også med at han godt kan finde på at blive noget så utilfreds, men her er der ingen kære mor for hans vedkommende..

Han må hyle lige så tosset han vil - jeg lader ham høre jeg er i huset og tusser omkring, ser tv eller ikke har forladt ham, men ikke på vilkår om jeg vil at han skal underholdes af mig når der er sagt "nat nat"

Af og til siger jeg til ham at jeg godt kan høre han er utilfreds, men at han skal lægge sig ned og putte sig..

Sådan lidt bestemt på ordet put sig...

Noget andet er hvis det er oprigtig ulykkelighed, jamen så må jeg jo sørge for at finde ud af hvad der er los...

Har du fået tjecket hendes ører? - bare en tanke om at det kan være ubehageligt at skulle lægge sig ned og sove..

Åh hvor lyder man dog gammelklog - har selv mine problemer med vores lille Kaya, men det opretter jeg mit eget indlæg om..

Jeg synes du skal tage afsted - evt have din mobiltlf med og ringe og høre hvordan det går - se om farmand ikke kan klare mosten, det er jeg sikker på nok skal gå...

(bliver det helt umuligt kan du evt tage hjem)

Har din mand iøvrigt ikke en kammerat eller en anden han kunne invitere over så han ikke er helt alene, det er tit rart bare at have en at snakke med..

Kærlig hilsen

Stine

- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007

Mangler du en nissedragt str. 80, så har jeg en jeg vil af med:-)

0
0
Svar på denne tråd

Nogle gange hjælper
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 10:59

det at bryde mønstret

Vores har også været/er stadigvæk en bandit, også ved sengetid, her har det været rigtig godt, hvis det bare var far der puttede (vel og mærke når mor ikke var hjemme)

Tror nogle gange at moderen (selv om hun ikke vil være ved det)tager gråden mere til sig og forværre situationen

Nu er det jo ikke en uge du skal være væk, så tag du bare afsted og hyg dig.

Måske gør det en forskel for jer også Det har det gjort her.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 11:13

Jeg synes du skal tage afsted. Din mand ved jo hvad han har vente og du ville jo formentlig gøre det samme for ham.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Søvn...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 11:15

Hej

Tag afsted, du har også brug for det!!

Og ellers vil jeg blot sige at to børn ikke er ens selvom det er tvillinger. Men det har I så også opdaget. :o)

Dernæst, så har vi i alderen 2-3 år også haft lidt ballade med søvnen om aftenen. Mit råd er prøv alligevel at rykke Jeres datters søvn lidt, ½ time kan være nok, men mere kan også være nødvendigt i en periode. Lidt surt, man har jo også brug for lidt tid uden børn om aftenen.

Hun sover vel til middag ikk? Måske I kan skære lidt der? (Er personligt i mod det, men det er en smagssag)Ellers ville jeg vække tidligere om morgenen for på den måde at rykke lidt rundt på det. Det er en periode man skal igennem.

Vi har selv i perioden 2-3 år haft vores drenge oppe til kl. 21. Ret sent for et lille barn synes vi, men det ændre sig når de kommer i børnehave. Det kan godt være i synes hun virker træt kl. 19.30 men måske hun ikke er... (Når jeg ser tilbage på vores to drenges søvn mønster i den alder, så ville jeg vente ½-1 time med at putte, så tror jeg du er ovre problemet)

God tur i aften.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 11:20

Nåh ja - det gjorde vi faktisk også i en periode(det havde jeg lige glemt)

VI rykkede også sengetiden med ca. ½ time - så hun først kom i seng kl. 20.00

Lige for tiden kommer hun i seng kl. 19.00, så jo deres søvnbehov flytter sig hele tiden, men ikke alles.

For vores søn (på nu 9 år) han har altid været meget stabil i sine sengetider.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Jasper...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 11:25

Ja der er den så igen, 2 børn er ikke ens, hverken tvillinger eller søskene.

Alle vores unger ligger i sengen kl. 19 og der er de trætte og færdige, så står de så op kl. 6... Her i huset starter en god dag tidligt. Glæder mig fanme til de bliver teenager og vil sove længe. Puha, så skal jeg til at finde på noget andet at brokke mig over end at stå tidligt op.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Så hun skriger fra kl.
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 13:30

1930 til 23?

Se det havde jeg ikke kunne holde ud - så jeg havde nok taget hende på armen og sige siddet lidt mere med hende end med ham, så hun var mere rolig når hun blev lagt. Måske har hun brug for et større putte "ritual" end han har lige nu??

Jeg ville fortælle hende, at nu sover brormand og nu er det så snart hendes tur til at blive lagt i hendes seng og så videre...

Det lyder for mig - uden at vide noget særligt - som om hun har brug for mere tryghed og nærvær før hun bliver lagt.

Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D.

- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007

Jul hos OLIVER´S

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider