Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Navlebrok..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2007 20:19

Hej alle i dygtige mødre


Benjamin har desværre fået navlebrok.

Vi var til lægen igår og skal nu holde plastre på navlen for at "holde den inde hvor den rigtigt skal være"..

Plastre alene gjorde ikke den store hjælp, så vi fandt en "plastikdut" herhjemme som passer til navlehullet uden at være for stor og genere, og så sætter vi plastre på kryds og tværs for at holde styr på dutten..


har hørt flere historier om at man brugte nødder i "gamle dage" til at holde den udstående hud /navle inde på plads..


Han skreg jo når han var ved at være færdig med at amme, for så prutter han nemlig altid osv, så nev det jo lille benjamin indeni..


nå men lægen sagde det ikk er farligt elign. men at han jo nu skal have hjælp til at få navlen til at sætte sig rigtigt fast, for det er tarmen der rent faktisk buler ud i navlehuden...uha det blev jeg ret chokeret over at vide...


nå men vil jo rigtig gerne have nogle kloge ord af jer alle, det plejer i jo at kunne diske op med..

erfaringer, råd osv... kom med dem, ved i har dem..





hilsner fra margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Vågen Hoppe søger rytter/passer i Farum.

0
0
Svar på denne tråd
 
 en beroligelse
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 00:37

Isabella havde en lille navlebrok ved 5-ugers undersøgelsen, men det gik i sig selv igen.


Selv var jeg også turen igennem med store plastre og det hele som baby, og jeg har ingen men af det :-) navlen sidder pænt, hvor den skal og har altid vendt den rette vej - også som gravid, selvom den næsten nåede at forsvinde!



Mette


Isabella Molly - 15. juni 2007


Jeg skal giftes 12/7-08


pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø


Star Shine søger (spring?) part - tirsdag, fredag og søndag - bor i Lynge - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 08:47

tak for svar!


Det er jo dejligt at vide man ikke er den eneste..

Men pyha man bliver lige et øjeblik ret nervøs for sin lille mand...


Han havde vist lidt ondt igen i aftes, det var ihvartfald den samme "måde at skrige på", som inden vi fik diagnosen...


Hilsen Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Vågen Hoppe søger rytter/passer i Farum.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 09:12

bare af ren nysgerighed hvornår er det man operere for navlebrok?

MVH Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ved det
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 13:10

faktisk ikke, men ved det foregår i narkose, og at de ligger et lille snit i "boblen" og derefter putter huden derind hvor den åbenbart ikke selv kan hitte ud af at sætte sig fast


håber du forstår mit volapyk..



hilsen margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Vågen Hoppe søger rytter/passer i Farum.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke helt det samme
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 22:05

det er godt nok ikke helt det sammen, men vi har en hvalp på 20 uger der også har en lille navlebrok (meget lille). vi fik af vide fra både kennelen og dyrlægen at vi skulle gå og trykke den ind en gang i mellem (1-3 gang dagligt ca.). og at den højst sandsynligt ville gå i sig selv igen. men hvis den ikke er væk inden han er fyldt et år, kan man med fordel operere den væk han virker ikke generet af det overhovedet og siger ikke noget når vi går og trygger den ind.

ved ikke om det er det samme med børn, men mon ikke også det forsvinder af sig selv, når han bliver lidt ældre, selvfølgelig afhængig af hvor slemt det er ?


Truelslund Hundecenter
lille hyggelig hundepension v. Juelsminde
0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 13:22

Benjamin har fået det bedre med "gummidutten" i navlehullet, og igår tog vi den ud for at vaske ham osv, og da kunne vi tydeligt se at den førsøgte at sætte sig rigtigt, men den hoppede ud lidt efter lidt imens jeg vaskede osv..Så der går længe tror jeg før den sidder normalt af sig selv




Slet ikke nogle der også har en lille med denne "dumme navle"?




Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Vågen Hoppe søger rytter/passer i Farum.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalle ..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 13:20

havde også en stor navlebrok, vi fik en bandage til at vikle om ham, og så et styk gaze til at holde den inde, jeg kan desværre ikke huske hvorlang tid der gik for den var på plads, men ikke overvældene lang tid,


Det var ikke sjovt at se på og jeg var nervøs for at den skulle opereres for den var stor, men det gik i sig selv ved at vi blev ved med at bruge bandagen og gazen på ham



Jannie




Kig ind på

www.naestildgaard.dk


Næstildgårds sportsrideklub






0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 22:11

Jeg håber den forsvinder snart.. det ser desværre ikke sådan ud... hver gang han er i bad så skifter jeg jo vatkuglen og plasteret,og da kommer den/huden ud igen..jeg må jo bare se tiden an, men syntes det er så synd for ham jo...


Jannie:hvad med smerter ?



Hilsen Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!


Vågen Hoppe søger rytter/passer i Farum.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalle havde ingen
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 19:36

smerter når den var "proppet" ind igen, men når den var ude af "hullet" så havde han, men vi oplevet ingen smerter når han havde bandagen på .



Jannie




Kig ind på

www.naestildgaard.dk


Næstildgårds sportsrideklub






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider