Sagen er den at vi har fået en ordenlig balle, af vores ellers så søde dagplejemor!
Hun er af den gamle skole og har været DP i 25år, så man løber ikke lige on hjørner med hende*S*
Sådan noget med at lukke barnevognen af, og tage dyner ind er noget vi selv skal gøre, når vi afhenter.
Alexander har vådallergi rundt om munden, og bliver hurtigt rød omkring munden. Man smøre ham med creme skal vi selv gøre, hun giver KUN livsnødvendige medicin.
Det er også helt fair at hun har sine standpunkter, det er man nok også nød til, for ikke at blive udnyttet.
Vi har ALDRIG været utilfredse med hende, og Alexander elsker hende, og har fra første dag været meget tryg ved at være hos hende.
Men i går, er jeg til jobsamtale helt ude på Holmen, og mødet trækker ud, da det er en god samtale.
Normalt vil det tage mig 45min. at køre hjem. Men trafikken er MEGET tæt, grundet et færdselsuheld, og vejen har været lukket i 2 timer. Så der er mange biler.
Jeg kan hurtigt se, at jeg ikke kan nå at hente Alexander inden kl 16.45 hvor hun lukker, og ringer derfor til min mand, for at høre hvor langt han er. Men han har været til møde i lufthavnen, og sidder fast i samme kø.
Jeg beder ham give vores DP besked, om at jeg ca. er 15min forsinket.
Han ringer og siger at det er okay, men at hun SKAL være ude af døren kl 17. Jeg er der præcis 1min. over. Hun står udenfor med Alexander i barnevognen, og med overtøj på, og siger meget vredt at nu kan hun ikke nå sin aftale, hvorefter hun siger vi ses i morgen, og lukker sin dør...jeg nåde lige at sige at det var jeg virkelig ked af..
Hun skulle åbenbart være i Frederikssund kl 17.30 men vi bor 8km derfra, så det burde hun have nået, selvom jeg var der 1min over 17.
Hun ringer så i morges kl 8.45(vi skal være der senest kl 9) og spørger om Alexander kommer i dag. Vi var på vej ud af døren, så jeg siger at vi er på vej.
Da jeg kommer derover siger hun ingenting, og er sød og glad som hun plejer, og jeg tænker okay, så lader vi den ligge.
Men da min mand så henter Alexander i aften, så får han en ordenlig balle, og du er det 3gange vi er kommet for sent, og hvis vi ikke kan overholde så må vi finde en anden DP!
Hun mener at Morten er kommet forsent 1gang(Hvilket han er RET overbevidst om han ikke er) også er mine forældre kommet forsent. De gav hende en stor buket blomster som undskyldning, og hun sagde at det skulle de bestment ikke tænke på(de var 6min forsinket,da de ikke kunne huske hvor det var)
Vi er SUPER galde for hende ellers, man jeg føler mig lidt stødt. Vi gør det jo ikke bevidst, og jeg kunne ikke køre hurtiger, hvor end jeg gerne ville, og hvis hun ikke havde sagdt til Morten i tlf. at det var okay, men at jeg skulle være der senest kl 17. så havde jeg ringet til vores nabo, og hørt om de havde mulighed for at hente ham.
Synes at det er lidt voldsomt, at bede os om at finde en anden, hvis vi ikke kan overholde tiderne.
Han bliver afleveret sent, og altid hentet kl 16.30 og vi "sløser" normalt ikke med tiderne, og ved vi at det bliver sent, grundet møder osv. så finder vi en løsning.
Så denne gang er det helt unikt, at vi begge sidder i samme bilkø. Det tog mig 75 min at komme hjem, og jeg sørgede for at hun fik besked i god tid, da jeg kunne se at den var helt gal med trafikken.
Spørgsmålet er nu; hvad nu?? skal jeg lade det ligge, eller skal jeg tage en snak med hende i morgen? hvad skal jeg sige til hende, så HUN ikke føler sig stødt? blomster ,en æske Merci, eller hvad?
Jeg er faktisk lidt ked af det, og synes at det er en hård besked at give os med på vejen. Ingen af os ønsker jo at komme for sent, og det er MEGET beklageligt.
What to do??
Mvh Jane