Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Vil gerne høre din mening.
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:01

Sagen er den at vi har fået en ordenlig balle, af vores ellers så søde dagplejemor!


Hun er af den gamle skole og har været DP i 25år, så man løber ikke lige on hjørner med hende*S*

Sådan noget med at lukke barnevognen af, og tage dyner ind er noget vi selv skal gøre, når vi afhenter.

Alexander har vådallergi rundt om munden, og bliver hurtigt rød omkring munden. Man smøre ham med creme skal vi selv gøre, hun giver KUN livsnødvendige medicin.


Det er også helt fair at hun har sine standpunkter, det er man nok også nød til, for ikke at blive udnyttet.


Vi har ALDRIG været utilfredse med hende, og Alexander elsker hende, og har fra første dag været meget tryg ved at være hos hende.


Men i går, er jeg til jobsamtale helt ude på Holmen, og mødet trækker ud, da det er en god samtale.

Normalt vil det tage mig 45min. at køre hjem. Men trafikken er MEGET tæt, grundet et færdselsuheld, og vejen har været lukket i 2 timer. Så der er mange biler.

Jeg kan hurtigt se, at jeg ikke kan nå at hente Alexander inden kl 16.45 hvor hun lukker, og ringer derfor til min mand, for at høre hvor langt han er. Men han har været til møde i lufthavnen, og sidder fast i samme kø.

Jeg beder ham give vores DP besked, om at jeg ca. er 15min forsinket.

Han ringer og siger at det er okay, men at hun SKAL være ude af døren kl 17. Jeg er der præcis 1min. over. Hun står udenfor med Alexander i barnevognen, og med overtøj på, og siger meget vredt at nu kan hun ikke nå sin aftale, hvorefter hun siger vi ses i morgen, og lukker sin dør...jeg nåde lige at sige at det var jeg virkelig ked af..

Hun skulle åbenbart være i Frederikssund kl 17.30 men vi bor 8km derfra, så det burde hun have nået, selvom jeg var der 1min over 17.


Hun ringer så i morges kl 8.45(vi skal være der senest kl 9) og spørger om Alexander kommer i dag. Vi var på vej ud af døren, så jeg siger at vi er på vej.

Da jeg kommer derover siger hun ingenting, og er sød og glad som hun plejer, og jeg tænker okay, så lader vi den ligge.


Men da min mand så henter Alexander i aften, så får han en ordenlig balle, og du er det 3gange vi er kommet for sent, og hvis vi ikke kan overholde så må vi finde en anden DP!

Hun mener at Morten er kommet forsent 1gang(Hvilket han er RET overbevidst om han ikke er) også er mine forældre kommet forsent. De gav hende en stor buket blomster som undskyldning, og hun sagde at det skulle de bestment ikke tænke på(de var 6min forsinket,da de ikke kunne huske hvor det var)


Vi er SUPER galde for hende ellers, man jeg føler mig lidt stødt. Vi gør det jo ikke bevidst, og jeg kunne ikke køre hurtiger, hvor end jeg gerne ville, og hvis hun ikke havde sagdt til Morten i tlf. at det var okay, men at jeg skulle være der senest kl 17. så havde jeg ringet til vores nabo, og hørt om de havde mulighed for at hente ham.

Synes at det er lidt voldsomt, at bede os om at finde en anden, hvis vi ikke kan overholde tiderne.

Han bliver afleveret sent, og altid hentet kl 16.30 og vi "sløser" normalt ikke med tiderne, og ved vi at det bliver sent, grundet møder osv. så finder vi en løsning.

Så denne gang er det helt unikt, at vi begge sidder i samme bilkø. Det tog mig 75 min at komme hjem, og jeg sørgede for at hun fik besked i god tid, da jeg kunne se at den var helt gal med trafikken.


Spørgsmålet er nu; hvad nu?? skal jeg lade det ligge, eller skal jeg tage en snak med hende i morgen? hvad skal jeg sige til hende, så HUN ikke føler sig stødt? blomster ,en æske Merci, eller hvad?

Jeg er faktisk lidt ked af det, og synes at det er en hård besked at give os med på vejen. Ingen af os ønsker jo at komme for sent, og det er MEGET beklageligt.


What to do??


Mvh Jane





www.sullawasi.dk

opdræt af Araber og Norske Skovkatte.

Vi har lige fået killinger!!(17 maj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan faktisk
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:09

godt forstå hende, hun har en lang arbejdsdag i forvejen.


Vi arbejder også langt væk hjemmefra og bøvler også i perioder med tund trafik på hjemvejen, men det er bare ikke ok at hente sit barn forsent.


Men så må man kordinere sin hjemrejse med manden/konen.


Nu ved jeg ikke hvor længe han har været i dp - men tre gange er meget syntes jeg.



Pia


Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Nu mega frelst og meget mere oplyst

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:16

Ja det er jo lidt svært, men et eller andet sted kan jeg godt forstå hende.

Nu ved jeg ikke hvor længe i har haft barn hos hende, hvis det er kort tid og så allerede er kommet forsent 3 gange kan jeg godt forstå hende, men hvis i har haft hende længe så overreagere hun måske lidt..


Sådan ellers til hverdag når i henter er i så ude af døren inden hun lukker eller er i hos hende til lukke tid?

Der hvor min datter lige er startet skal børnene være ude af døren når hun lukker, syntes måske også det er lidt stamt, men på den anden side er det jo deres job og vi andre vil jo også gerne ud af døren når vi har fyraften.



Hilsen fra Bodil


Mor til Mathias på 7 år

Julie på 5 år

Signe 21 mdr


sikkerhedsvest til pige på 5 år købes henv. mail eller privatbesked

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg undrer
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:22

... mig lidt over, hvorfor du beder din mand ringe til hende og sige, at du er forsinket? Ikke at det måske umiddelbart betyder noget for historien, men alligevel?



0
0
Svar på denne tråd
 
 lll
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 01:51

I skal prise jer lykkelige for at have en god dagplejemor, og finde en god gave til hende.


Jeg tror hun har haft brug for at statuere et eksempel, forståeligt nok fra hendes synsvinkel. Man kan hurtig komme til at sidde i bilkø, helt forståeligt, men det er jo ikke første gang det er sket for jer/ dine forældre!


Det er irriterende folk henter deres børn over tid, og da især når man skal ud af døren. Det er heller ikke op til dig at vurdere hvor lang tid hun skal bruge for at nå hendes aftale, for nogle mennesker kan godt lide at komme i god tid.


Hun er fuldt berettiget til at være lidt sur, men kom med en ordentlig undskyldning, så tager hun det også pænere næste gang i ringer at i sidder fast i en bilkø!


Nanna





Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk


Bog sælges, se præs.:

Lisbeth Liebmann og Gitte Haag:

"Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nu må
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 07:25

I altså undskylde... Såvidt jeg kan læse, så er det første gang at Jane og hendes mand henter for sent, og så har hendes forældre hentet for sent og ja undskyld mig 1 min og 6 min... ja gu har de en lang arbejdsdag men de har sku selv valgt deres arbejde...


Jeg synes hun er rigtig grov... især fordi det jo åbenbart betyder noget, men så samtidig så siger hun også at det ikke betyder noget...

jo jeg kender godt til irritationen over at børn ikke bliver afhentet til tider, jeg har lukkevagter i en børnehave, men fordi det sker et par gange det kan altså ikke bringe mit @!#$ i kog, kun hvis det sker igen og igen og igen og det er 10 gang at Lille peter bliver hentet efter børnehavens lukketid...


så jeg mener egentlig ikke at i skylder hende en undskyldning jeg mener faktisk det er omvendt... det er fint nok at hun er træt af at I kommer for sent, men derfor kan man altså godt sige det på en pæn måde...


Nu ved jeg hvorfor vi valgte en privat DP og hvorfor vi vil gøre det igen...


Knus Nanna


som sørger over tabet af Brian Dyret


Udstyr m.m. sælges, se præs eller på markedspladsen


Mine dejlige drenge


Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes også hun er
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 07:48

for hurtig til at fare op, ikke om jeg ville komme med blomst eller chokolade for 1 min forsinkelse... det er det man må tage med som dp, at man kan som forældre kan blive forsinket pga. kø, det samme gjorde sig jo gældende hvis hun arbejdede ude, så var det hende der kunne komme for sent.


snak med hende, sig du faktisk blev ked af de hårde ord, og at i altid gør hvad i kan for at komme til tiden... men trafikken er man altså ikke selv herre over..


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 08:49

Tak for svar!


Jeg vil bare sige endnu engang, at situationen IKKE er ønskelig, og det er MEGET beklageligt, og super uheldigt at vi begge sidder i samme kø.

Så jeg behøver ikke at få skæld ud af HN også, det har vi fået af vores DP


Williams BH var bare glad for at der ikke var sket noget, det er så også første gang, at han ikke er blevet hentet inden luk.

Men ingen sure miner derfra.


BM; vi er der senest 15min før luk, som jeg også har skrevet i mit første indlæg;-)


Jeg kom 16min forsent i går, hun lukker normalt kl 16.45 og hun havde sagdt at hun kunne have ham til kl 17, og jeg var der så 1min over.

Morten er ret skråsikker på, at han altid har hentet til tiden, og ja så er mine forældre kommet 6min for sent.


Så ja, det er 2 gange at han ikke er blevet afhentet inden luk.


MEN MEN vi er altså SUPER glade for vores DP mor, hun er MEGET stabil, og vi har aldrig haft "problemer" med hende før, og har altid kunne snakke med hende.


Så mit spørgsmål er stadig, hvad jeg gør når jeg henter i dag?


Mvh Jane


www.sullawasi.dk

opdræt af Araber og Norske Skovkatte.

Vi har lige fået killinger!!(17 maj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 du siger til
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 08:56

hende at du er ked af at du kom for sent i går, og at i virkelig sætter pris på hende, at hun er den bedste dp i kunne ønske, MEN at du blev ked af det i går da hun skældte dig ud...


Det må ligesom åbne en dialog med hende.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 09:04

jeg er enig med Mette... jeg synes ikke hun er fair jeres DP men du skriver i er enormt glade for hende og så er der kun en vej og det er undskyldning, men vær ærlig og sig i blev kede af hendes bemærkning, men vær forstående overfor hendes holdning, selvom det er uden grund.


Lea!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Mette Blossi
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 09:06

siger så tag en snak med hende idag så I får renset luften og starter på en frisk igen imorgen tidlig.


Det bedste er at snakke om tingene så der ikke er nogen der brænder inde med noget.


- og så sig at I ellers er super glade for hende, og ikke kunne ønske jer en bedre dp ;-)


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 09:25

Er enig med de andre om at du lige må få snakket med hende om at du er ked af at i kom for sent, men at du også blev såret over at hun reagerede så voldsomt.


Derudover kan jeg godt forstå at hun gerne vil have at i er ude af døren med barnet inden hun lukker.


Må nok indrømme at jeg er meget seriøs med at hente mine børn til tiden. Og hvis der var var udsigt til at jeg ikke kunne nå det, ville jeg gøre alt for at få en anden til at hente. Også selvom dp siger det er ok du kommer 15 min senere. Jeg gider heller ikke arbejde over på mit arbejde uden betaling! Og en dp har i forvejen 48 timers arbejde om ugen.


Men få snakket med hende så i kan "starte på en frisk" i stedet for at i begge måske går med en dårlig fornemmelse for hinanden i fremtiden.


Mvh. Maibrit.



Sadler sælges

Autostol 0-13 kg og babystol til cykeltrailer 0-9 kg sælges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 09:36

Hej igen!


Tak for alle jeres svar, det er rart at få det belyst fra anden side.


Blot en sidebemærkning(men som på ingen måde retfærdiggøre det) så får man som DP her i kommunen betaling, hvis børn ikke bliver hentet til tiden+ tillæg da det er udover tid, som ikke er planlagt.


Mvh Jane


www.sullawasi.dk

opdræt af Araber og Norske Skovkatte.

Vi har lige fået killinger!!(17 maj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine tanker er
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:32

at når der først er en "knude på tråden" så bliver den der. Det kan godt være den bliver mindre og mindre, men den forsvinder bare ikke...


Så se at få renset luften på bedste pædagogiske vis uden at skulle "punge" ud med noget som helst overfor hende andet end ord.


Jeg afleverer selv Tera sent (min DP åbner 7.00 og lukker 16.35). Jeg afleverer typisk omkring kl. 8.30 - 9.00 og synes også jeg er en af dem der ikke belaster hende vildt meget og på den baggrund synes jeg at der burde være en elastik i den anden ende til en sjælden gang - hvilket der så IKKE er hos min DP.


Ved nærmere eftertanke er det også helt ok - hun har åbent og lukket fra dit til dat og kan jo være helt og adeles ligeglad med hvornår jeg vælger at aflevere/hente bare det er i åbningstiden. Se det ligesom en butik :-)


NaNNa - hvad mener du med, at du er glad for at du valgte en privat DP?? Det er vel det samme med at holde tiderne, eller??


Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D


- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007

Ticket To Heaven flyverdragt str. 86
til pige sælges - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HundeGitteMor
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:42

Jeg mener, at de private DP er mere fleksible... Vores DP havde åbent fra 6 morgen til 18 aften... Hun ville selvfølgelig gerne have et ca. tidspunkt for aflevering og afhentning, men der var aldrig sure miner, hvis vi blev forsinket, eller havde brug for at datteren blev passet der noget længere en dag eller weekend... Hun sagde til i god tid, hvis de f.eks. skulle til tandlæge og ligende... så kunne vi planlægge efter det... Så jo jeg mener at en privat DP er det bedste, i hvert fald for os, da jeg som pædagog har skiftende arbejdstider... Derfor vil jeg aldrig tøve med at have privat igen, ved godt at det medfører nogle andre dilemmaer, men vi fortryder ikke vore valg... Håber det er svar nok ellers spørger du bare noget mere


Knus Nanna


som sørger over tabet af Brian Dyret


Udstyr m.m. sælges, se præs eller på markedspladsen


Mine dejlige drenge


Brian R.I.P 19/10 2007

Sejr R.I.P 4/1 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 Privat dagpleje
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 09:09

Undskyld jeg "braser" ind i tråden...


Men Nanna, hvordan er I stillet hvis dagplejen ringer en morgen at hun er syg? Så har I vel ikke mulighed for en gæstedagpleje, eller hva?


Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 09:56

Det er helt okay, jeg vil også gerne vide hvordan det hænger sammen??


Mvh Jane


www.sullawasi.dk

opdræt af Araber og Norske Skovkatte.

Vi har lige fået killinger!!(17 maj)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 13:46

umiddelbart synes jeg måske også at hun reagere lige stærkt nok, men omvendt så synes jeg at hvis i dagligt "kun" har 15 min. til uforudsete forhindringer giver i heller ikke jer selv mange minutter at løbe på når ting går galt.


Personligt ville jeg ikke løbe an på at jeg hverdag skulle hente 15 min. før lukketid, når man har en transporttid på 45 min. er der rigtig mange muligheder for forsinkelse og meget lidt tid til samme.


Jeg ved at der er mulighed for udvidet åbningstid hos nogle dagplejere ellers ville jeg nok vælge vuggestue hvor åbningstiden er indtil 17:30 man-tors. 16.30 fre. hos os ihvertfald.


Det er selvfølgelig super ærgeligt når i nu er så glade ved hende, men hverdagen skal jo også hænge sammen og i den ideelle verden kan det jo sagtens lade sig gøre, men vi lever ikke i den ideelle verden desværre.


Håber i finder en løsning


Jeanne



0
0
Svar på denne tråd
 
 NaNNa - så sådan
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 14:12

Sikken en fleksibilitet! Tak for dit svar, troede de havde mere faste ramme de private dp også :-)


Med venlig hilsen

Gitte, stolt ejer af hingsten Jack D


- mor til Tera fra feb. 2005

- termin med søn 14. dec. 2007

Ticket To Heaven flyverdragt str. 86
til pige sælges - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider