Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Autostol - hvor lang tid af gangen?
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 10:23

Hej...


Når man nu får en lille nyfødt - hvor lang tid kan de holde til at sidde i en autostol (Römer)?


Og hvordan ændres det når de er ex. 1 - 2 - 3 måneder?


Findes der nogle retningslinier for det?



Avl af Tinkere


Sortbroget tinkerhoppeføl + Sort tinkerhingsteføl født i 2007.


Nu med et Bay Sabino Roan tinkerhoppeføl.


www.Stutteri-Hauge.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 10:47

... hørt fra en afspændingspædagog, at små børn ikke kan klare at side i en autostol i mere end en halv time af gangen. Eller det vil sige, at man cirka hver halve time lige tager barnet ud, og sætter i igen. På den måde ændres trykket på ryggen jævnligt.


Generelt er det vel noget med, at en autostol ikke er en babybeholder :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad gør man når man handler...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 12:22

vi har ikke selv barn endnu, men vi skulle da gerne bidrage med en lille ny verdensborger midt i april 2008, så der er selvfølgelig mange tanker her...


Og jeg har godt nok læst det med at helt små babyer kun må være i en autostol i ca. ½ time ad gangen. Skal man køre længere med dem, kan man (som Louise også skriver) tage babyen ud hver halve time og lige rykke lidt rundt.


Men jeg tænker: hvad så når man skal (fx. mor og barn) alene ud og handle. Hvad har i så baby med i???


Mvh. Ditte


Husk at smile til verden...
- jeg smiler i hvert fald ved tanken om min lille spire i maven...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 13:50

Louise:

Nej jeg er sørme god klar over, at en autostol ikke er en babyholder! Min niece bliver 3 år til januar og der plejer vi at blive inviteret til sjælland - en tur på 3 timer, men hvad pokker gør man så - ud over at melde pas dertil?


Hvad gør I når i handler? Tager man barnevogn med og bruger den?


Avl af Tinkere


Sortbroget tinkerhoppeføl + Sort tinkerhingsteføl født i 2007.


Nu med et Bay Sabino Roan tinkerhoppeføl.


www.Stutteri-Hauge.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 liften...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:19

Lift, den kan stå på styret af vognen hvis man slår sædet til større børn ud.


Man må bare holde pauser på en lang køretur... barnet skal jo også ammes af og til...


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 regler
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 09:37

Reglen er at børn under 3 mdr kun bør side i autostolen ½ time I DØGNET.


Men at man kører en lang tur nogle få gange på de 3 mdr,, det sker der altså ikke noget ved. Man skal bare ikke have den lille ny til at sidde der flere timer hver dag.


Skal man ud og handle, kan man jo som Ann-Rikka siger have liften med som den lille så kan ligge i mens man handler - men igen så er det jo nok ikke hverdag man er ude at handle...

Så er der så også den ting at det altså hurtigt bliver temmelig hårdt at slæbe rundt på autostolen med baby i...


Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 13:57

jeg har planer om at i den første tid med min baby at når vi køre sidder den i autostol pga af sikkerheden under kørsel men ellers bor den i liften hvis vi skal i byen har ikke noget imod at slæbe lidt for at den skal have det godt.


Går gennem ild og vand for mine heste


09-12-07

0
0
Svar på denne tråd
 
 ½ time totalt/døgn...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:14

Det tror jeg at dem i min mødregruppe har haft svært ved at overholde... de har alle ældre børn også, hvilket betyder en del køre rundt i bil.


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland

0
0
Svar på denne tråd
 
 Autostol...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2007 14:24

Da vi købte autostol til Emma, fik vi oplyst, at så længe de er under en måned gammel, må de max sidde 45 min. i stolen af gangen. Efter en måned skulle der ikke være nogen problemer.


Nu er det ikke fordi, vi kører særlig langt med hende i bilen, og autostolen bliver ikke brugt til andet. Men hun har da en gang siddet i autostolen 1 time, og det ser ikke ud som om, hun har taget skade . Så længe man er opmærksom på det, og evt. tager den lille op nogle gange undervejs på den lange køretur, kunne jeg ikke forestille mig, det var noget problem. Bare det ikke er noget, der skal ske hver dag.


Når jeg er ude og handle, har jeg vores konbivogn med. Den kan både bruges til autostolen (hvis nu man kun skal handle nogle få ting), eller også passer liften lige ned i. Det er rigtig dejligt og nemt. Vognen vejer kun få kg., og den fylder ikke det store i bilen. Jeg gik meget i stykker i understellet ved fødslen, og måtte de første 4 uger ikke løfte særlig meget, og det har det været et hit med denne kombivogn


Tina


Blev mor til Emma den 4. oktober 2007

4120 gram og 55 cm. lang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider