Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ang graviditet/barsel kan man sende brev
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 11:31

Jeg er jo i den situation at jeg er gravid igen med termin 1 april. ER på barsel nu og den stopper 6 januar, fra der af til jeg skal på barsel igen er der ca. 4½ uge. Jeg har så tænkt mig, at holde 4 omsorgsdage og ferie for resten.

Men nu er det sådan, at jeg aldrig har mødt min "leder" og de gange jeg har skullet have fat i hende har hun ikke været på matriklen. Mobil er ikke blevet besvaret og hun har aldrig ringet tilbage.

Så jeg tænkte om det var iorden at sende hende et brev med de ting Graviditet, ferie og barsel?

Godt nok har jeg næsten lige født, men hvordan er det med den vandre journal? Sidst gav jeg den til "gamle" leder og så bad lønkontoret om den også (er off, ansat). Skal jeg kun sende den til lønkontoret?

Jeg vil og kan ikke komme tilbage til mit arbejde efter næste barsel - skal jeg skrive det til dem i samme brev? Så de ved det?

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

så skal de
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 12:31

... betale din barsel uden udsigt til at du kommer tilbage?

Var det ikke bedre at sige op med det samme så?

Du kan da sagtens sende de her ting i et brev. Omvendt tror jeg det er bedre at skrive det i et brev, som du så afleverer personligt. Det er vel som man har temperament til.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 12:47

det afleveret til en anden ansat, da hun sjælent er der.

Jeg får løn under noget af min barsel. Hvorfor sige op nu? skulle jeg så bare tage "til takke" med dagpenge, fordi der er nogle årsager til jeg ikke kan komme tilbage? Nej tak du. Det er deres pligt at betale de de skal uanset hvad, jeg har trods alt også knoklet. Det er vel også i deres interesse om de skal lede efter en fast ny allerede nu

Ellers venter jeg bare med at sige op - ville jo helst have at de kunne fyre mig når barslen slutter, så jeg undgår karantæne.

Under sidste barsel spurgte hun sågar selv om jeg kom tilbage.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 12:56

at du skal aflevere brevet personligt og hvis du så ikke træffer hende, så ihvertfald gøre opmærksom på, at du har forsøgt at aflevrer personligt.

Hvis jeg var i dit sted ville jeg ikke nævne noget om at du ikke agter at genoptage dit nuværrende arbejde. Jeg ville vente til slutningen af barselsorloven, men dog så du stadig overholder din opsigelsesfrist. Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Me too
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 13:57

Ville også aflevere personligt eller lave en aftale med hende om at få snakket barsel. Synes det er rarest at få den slags ordnet "in person".

Det er jo ikke fordi de bliver sure over, at du er gravid igen - så er det i hvert fald en yderst uprofessionel leder. Og det er da også en fordel for dem, at du ikke først skal ind i jobbet i 4 uger og så skal på barsel. Det kræver også ressourcer at få dig "startet op" igen - plus at de måske kan beholde den vikar de evt. har inde nu...

Men du skal nok ikke sige noget om, at du ikke agter at vende tilbage, og jeg synes bestemt da heller ikke, du skal sige op, bare fordi du af en eller anden grund ved, at du ikke kan vende tilbage til jobbet.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Ja I har nok ret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 14:14

Det er nok bare mig der har det rigtig dårligt over igen, at måtte meddele en graviditet.

Mine arbejdsforhold er meget specielle og hende der skal have det at vide, har jeg ikke noget med at gøre. plus jeg som sagt aldrig har set "damen". Fik bare pludselig at vide efter at ville have fat i den gamle "boss", at hun nu var "bossen" der.

Møde med hende er vist udelukket sådan at få hurtigt efter hvad jeg kan forstå. De andre har svært ved det og tit møder hun ikke op til aftalte møder ellers skal jeg sige, melder ikke afbud! Jeg har det også rigtig svært ved at tale med en om det, som jeg ikke kender. Sidst havde vi bare en kort samtale, hvor hun bad mig sende brev med datoer - derfor spørgsmålet om brevet.

Og jo jeg ved de bliver sure og især, når de finder ud af at jeg ikke kommer tilbage - vil jeg så vente med at sige. Jeg har hørt mange ting fra de andre om tidligere ansatte kvunder der blev gravide. Arbejder kun med mænd, så ingen forståelse der overhovedet. Det gør det heller ikke bedre at jeg sidste gang var sygemeldt fra uge 15. Plus jeg i den sygemeldingsperiode og barsel intet har hørt fra mine medarbejder overhovedet, har endda selv forsøgt at tage og har taget kontakt, men ingen respons fået.

Det har jo heller ikke gjort at jeg har det meget bedre med situationen

Hvordan dælen får man "nosset" sig sammen?

Kan det ikke bare gå væk

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm, det lyder da ikke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 19:43

som et godt og rart sted at være ansat... (jeg sender lige en venlig tanke til min fantastiske leder).

Hvis det fungerer sådan, som du siger, og hun selv har bedt dig sende brev med datoer, så kan jeg ikke se noget forkert i at gøre dét - lige med den ekstra information, at du skal på barsel igen. Husk at vedlægge kopi af vandrejournal.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 13:44

Og der er så ikke sket en skid!

For 14 dage sidne sendte jeg et brev til "vores" leder med vandrejournal, ønske om ferie, barsel osv. Og har intet hørt fra hende.

Jeg mødte så en af min kollegaer (samme team) i Netto. Det viser sig at jeg ikke er den eneste der ikke kan komme i kontakt med hende eller få svar fra hende. Han mente så jeg skulle fortælle det til hm der laver vagtplaner, men han er ansat i samme team som mig og på samme vilkår??? Kan godt se i forhold til ferie, men barsel???

Jeg har selvfølgelig ikke hans nummer, da min gamle tlf. gik i stykker, men har sendt ham en mail igår. Så må jeg se hvad han svarer.

Jeg fik også at vide, at vi ligesom selv skulle styre gruppen og hun ikke rigtig skulle agere som vores leder mere.. men hvem gør så? Så al henvændelse skulle foregå til gruppen, som er ansat under samme vilkår. Det hænger bare ikke sammen.

Har så også set at de har vagtsat mig fra i morgen og jeg har altså barsel t.o.m. 5 januar... Men det er vel ikke mit problem? Har skrevet i mailen, at jeg har barsel t.o.m. 5 jan. og har også papirer fra kommunen, hvor det står.

Frida vågnede halv 5 i morges, så jeg har sovet en del. Men i morgen må jeg hellere kontakte kommunen. Men hvem skal jeg kontakte? Er ansat under kommunen, så skal jeg have fat i lønkontoret (har godt nok fortalt dem det) eller hvad?

Synes snart det hele her giver mig stress. Har jo kun 14 dage tilbage at fortælle det i og det er vel ikke "fortalt" før jeg får noget feedback?

Hader godt nok den arbejdsplads mere og mere

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

kommunen
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 14:32

Hej

hvis du er ansat under kommunen, er der vel et overordnet personalekontor

Selv om du arbejder i en selvstyrende gruppe, må I da have en overordnet at referere til på et eller andet plan.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

ja det mener
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 18:05

jeg jo også. Men jeg ved ikke hvem. På min sidste barsel var det en, som så blev til en anden (da han stoppede). Så jeg har aldrig mødt hende og efter hvad jeg hører, har vi ikke rigtig nogen at referere til. Kan jeg bare ikke forstå.

Har før haft fat i personalekontoret, som siger jeg skal give besked på det sted jeg arbejder, da det jo er i deres interesse at vide, jeg skal på barsel, ligesom de skal bestemme om jeg må afholde min ferie.

Kan se der er personalemøde idag, så måske der dukker noget frem i referatet.

Ellers ved jeg snart ikke.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 19:51

Hej

Det er da godt nok en træls situation du er i.

Jeg tror jeg ville sende et brev med indleveringsattest eller anbefalet så du har bevis for at de har modtaget det eller at du ihvertfald har sendt det! Jeg ville også bede om at de skriftligt bekræftede at de har modtaget brevet.

Jeg ville i første omgang ikke fortælle at jeg ikke kom tilbage, jeg ville vente til jeg skulle fortælle hvordan orloven skulle ligger.

Ang. det med at få dem til at opsige dig, så husk at du ikke selv må være skyld i din opsigelse, din fagforening vil måske bede din arbejdsgiver om en forklaring på hvorfor du er blevet opsagt, endvidere er det lidt mere kringlet at opsige en medarbejde under orlov. (Jeg har selv lige været i situationen og HK bad min ex arbejdsgiver om forklaring på opsigelsen, de skulle tjekke at jeg ikke selv var skyld i orloven). Måske du bare selv skal sige op når du har fundet et andet job??

Øv hvor er det dog surt med det forløb. Det er jo faktisk uacceptabelt. Måske din fagforening kan hjælpe med et råd, så de er med på banen fra start, hvis det går i hårknude!

Held og lykke med det.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Øhh...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2007 21:43

Drop de mails og spekulationer om hvilken person etc. Er du i hjemmeplejen?

Det var jeg og har altid ringet direkte til kommunen. Oplyst arbejds område og er blevet viderestillet. Og kan personaleafd. ikke svare på spørgsmålene sidder der som regel et par stykker som har med barsel at gøre. Og mener de, at du må ringe til en leder, kan de jo sige hvem ( men det har jeg nu aldrig oplevet ).

En mail turde jeg aldrig sende. Man ved jo ikke om personen modtager den / læser den etc..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-12-2007 13:59

Mailen har jeg sendt til en af mine medarbjedere. Vi arbejder altid alene, så kan ikke bare møde op og tale med personen. Vi har en hjemmeside hvor vi informere hinanden og det er der igennem jeg har gjort det.

Jeg arbejder som handicaphjælper.

kommunen siger jo netop, at jeg skal tale med lederen på centeret. (Har talt med dem 3 gange). Men det er lidt kringlet, da vi arbejder i en selvstændig gruppe (alene på vagter) uden primær kontakt til de andre på centeret. Telefonisk kan jeg IKKE få kontakt til hende og hun vender ikke tilbage trods beskeder fra de andre ansatte og tlf. svare.

Problemet er at de har lavet så meget om, struktur osv., men har ikke meddelt mig om noget. Så i al den tid jeg har været væk, har jeg intet fået at vide, tiltrods for jeg selv har spurgt. Der er bare ikke nogen der har gidet svare og det gider de åbenbart heller ikke nu.

Fik selvfølgelig ikke ringet til kommunen, da de lukkede tidligt. Må på den på mandag. Savner den gamle leder, for der var der styr på tingene.

Jeg har jo fortalt en af dem mundligt, at jeg er gravid. Så er 100 på de alle ved det. De havde møde igår.

Jeg har gjort op med mig selv, at jeg finder et nyt job og så siger op bagefter. Det kan vist bedst betale sig.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Nyt i sagen
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 12:46

HAr lige modtaget mail fra min kollega. Han har fået besked fra vores "leder".

Der sker dog en hel masse ting og jeg frygter nu, at det går ud over min næste barsel.

Kommunen vil skille sig af med vores bruger og han (brugeren), skal så være egen chef. Altså vil vi ikke mere være ansat af kommunen og det gør jo min situation noget klemt mht. penge under barsel osv.

Så lige nu ved jeg ikke hvordan jeg er stillet.

Men jeg ved fra tidligere ansættelses forhold under privat, at man er ringere stillet. Plus vi nu har overenskomst og den vil jo så frafalde...

Men de spørgsmål burde fagforeningen kunne hjælpe mig med.

Mvh. Bodil

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 1.4.08

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider