Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 bil til en enlig mor. hvilken?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 07:46

Ja som overskriften siger så overvejer jeg at investere i en bil. En brugt, men ikke en gammel brugt. Max 4 år gammel.


Men hvilket mærke kan I andre børnefamilier anbefale? Det skal være en der er stor nok til barnevogn og autostol.


Louise (med nyt job)


Mor til Nicholai 12/1-07, som nu er startet i dagpleje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan en har jeg
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 09:46

Jeg er alene med tre piger i alderen 10 og 7 år samt en på 9 mdr, så vi har også barnevogn med.


Mine kriterier var at der jo selvfølgelig skulle være plads, og at den skulle være driftsikker. det skulle være til at betale når der skulle købes reservedele osv osv.


Flere sagde i kor til mig : køb Toyota


Så efter anbefalinge fra familie og venner fandt jeg en Toyota Carina E. super dejlig bil. Min er fra 95 og kostede 35000 + lev. Den er ekstrem velholdt. Det er ikke en st.car, men bagagerummet er temmelig stort. Der er rigeligt med plads til oppakning inkl. hele barnevognen.


Selvfølgelig ville jeg da bare super gerne have en diesel st.car, som køre 18 km på literen, men den slags penge har jeg ikke til at investere i bil.


Held og lykke


Med venlig hilsen fra Gitte



Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 stor bil til små penge..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 09:54

Hvis du slækker lidt på din "aldersgrænse" på bilen, så er citroen xantia st.car en god stor bil til billige penge - der er MASSER af plads.


Men sørg for at hydraulik (staves?) osv. er i orden ved køb - ellers kan den blive et kedeligt bekendtskab i længden.


Mvh. Lotte_L


Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 10:27

Toyota;toyota er bedst til prisen,pålidelig, rigtig godt skruet sammen og ikke dyr at reparere på. Så hvis du bare søger et transport middel uden nogen "dikkedare" så er den varmt at anbefale.


3års vallak,173cm, eft. BH Don Romantic sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Toyota Carina E
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 10:31

Er en god bil, men syns nu ikke der er den vilde plads til barnevogn.

Hvad med en opel station car? Det er en billig og rimelig driftsikker bil.






***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


Mor til Mikkel d. 03-04-07


Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 pladsen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 11:30

i en toyota carina er altså god. Jeg har et stort skrummel af en barnevogn (basson grande), hvor stellet fylder meget når det er slået sammen. Jeg tager lige alle fire hjul af og ned med fætteren. Kassen skal ikke slås sammen, den sætter jeg på siden ved siden af stellet. Der ud over har jeg tasker og alt muligt andet godt rundt om og oven i . Jeg har haft st.car (passat) og den eneste fordel var da at det var noget nemmere at pakke bilen, fordi hullet er større til at stoppe tingene ind med, men pladsmæssigt gav det det samme.


Opel Astra som eksempel har den ulempe at den ruster for et godt ord.


Hold dig fra franske biler, de er møg dyre at reparere på.


Gå ind på bilbasen og Gul og gratis. Kig dig omkring og se hvad du kan få for dine penge. Det gjorde jeg. Fandt nogle emner og slæbte en bilkyndig person ( i mit tilfælde var det eksen) med ud for at se på dem. Meget lærerigt.


endnu engang held og lykke .


Med venlig hilsen fra Gitte



Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 skoda..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 14:06

havde ellers kigget lidt efter en skoda fabia.

Men det kunne måske være at man skulle kiggge efter toyota eller opel i stedet


Louise (med nyt job)


Mor til Nicholai 12/1-07, som nu er startet i dagpleje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Toyota
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 14:22

Det første jeg tænkte da jeg læste dit første indlæg var: Du skal have en toyota! Og som en nævner så er Carina'en rigtig fornuftig hvad angår både bil og prisen!


Ang. Carina'en så ville jeg, hvis jeg var dig købe 5-dørs modellen, altså den med stort bagagerum, så behøver du ikke skille barnevognen ad, altså tage hjul mv. af stellet.


Jeg ville holde mig langt væk fra franske biler dvs. Renault, Citroen, Peugout osv.. De er ALT for dyre at have på værksted!


Ang. Opel så har jeg selv en Astra og det er helt sikkert at når jeg skal have ny bil bliver det en toyota! De har en HEL anden aftale med service osv. hvis du vel og mærke køber den hos en forhandler. Vælger du at købe privat kan det ofte gøres lidt billigere, du kan spare et sted imellem 5-15.000,- men så får du heller ikke garentien med.




Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalalalalala
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 18:15

Toyota...


Vi havde en toyota carina e, solgte den fordi vi gerne ville have en st.car. Købte opel astra st. car... Men vil tilbage til toyota igen..


Der er mere plads i toyotaen, god plads selvom det ikke er en st.car.

Køre egenskaber er bedre, vi savner den ihvertfald..

Der stod at astraèn kunne køre længere på literen men nej..


Mit råd TOYOTA...


Flicka er kommet til de evige grønne græsmarker

*snøft*

Med venlig hilsen

Flumsemus


0
0
Svar på denne tråd
 
 Daihatsu
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 07:50

Ja jeg fundet en daihatsu en rimelig stor str. bil. Langt på literen, rimelig i vægt afgift og reservedele (tror jeg).

Nok der kender dette mærke?


Louise (med nyt job)


Mor til Nicholai 12/1-07, som nu er startet i dagpleje

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider