Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jehovas vidner
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 20:11
Jeg sidder her midt i min barsel og til tider kan dagene, uden meget selskab, virke meget lange, derfor inviterede jeg Jehova'er på besøg et svagt øjeblik.

Det ringede nemlig på døren her den anden dag. Jeg kigger ud af vinduet og ser en ældre dame, samt en yngre kvinde med et lille barn. Jeg går ud for at lukke op, da jeg tror det er en af naboerne eller en velgørenhedsindsamling, men lige i det jeg åbner, går det op for mig at det kunne være Jehova'er …og ganske rigtigt!

Meget venligt præsenterede de sig, og begyndte hurtigt at henvise til biblen og slå op hist og her (første citering (Tobit 4,15) er i øvrigt accepteret og anvendt i lagt flere århunderede i buddhismen end i kristendommen, hvilket de vist ikke lige var klar over ...8-).
Anyway, I stedet for at være uvenlig og smække døren i igen, øjnede jeg en chance for en verdslig diskussion, og bad dem komme igen, i et nærmere fastsat tidspunkt i næste uge, da jeg faktisk var på vej ud af døren ...men inden da nåede jeg rent faktisk at fortælle dem.

1. At jeg tidl. har været medlem af en bibelgruppe (her blev de helt våde i trusserne) ...som en af ateisterne (smilene blegnede).
2. At jeg er udmeldt af folkekirken, da jeg finder det hyklerisk at være medlem af noget alene pga. hyggen og traditionerne, når man ikke er troende.
3. At jeg har et fandens godt videnskabelig/rationelt syn på de største religioner med min uddannelsesmæssige- og blandede kulturelle baggrund.
4. At jeg ikke for noget i verden tror på en skabende Gud.

Man kunne fristes til at spørge sig selv om de virkelig er så naive, at de tror jeg kan "frelses" med de nævnte faktum i mængde, eller om det bare er gået hen over hovederne på dem, da de endelig (sikkert efter flere timers dørklokker-stemming i kulden) får mulighed for en virkelig invitation.

Geee! Hvad man dog ikke får kastet sig ud i når man sidder og keder sig i sin barsel;-)

Fortsættelsen følger efter besøget!
0
0
Svar på denne tråd

Nøj!!!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 20:37

Hvor jeg faktisk GLÆDER mig til at høre, hvordan det besøg gik!! ..jeg mangler en smily, der hopper op og ned og klapper begejstret i hænderne!!

Jeg synes de (jehovas vidner) er vanvittig morsomme at snakke med!! På et eller andet punkt, er jeg vel facineret af deres ihærdighed og jeg er imponeret over deres tolkning af biblen og, hvordan de generelt lever et "styret" liv!

Hvorlænge skal vi vente på fortsættelsen??? Vel ikke for længe???

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har kylet...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 21:55

ikke mindre end 2 hold af H til i løbet af den sidste uge!

Det er ulovligt at banke på vores døre og ikke nikke nej om jeg vil ligge øre til deres pladder!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 00:01

nu kommer de jo ikke for at konkurrer om hvem der har den største IQ. de kommer fordi at de nu en gang mener at det skal de for at udøve deres religion efter hensigten. der er mange JVer der faktisk ikke bryder sig om at gå fra hus til hus men det kræves der altså og engang imellem møder de altså folk der invitere dem ind, ikke for at høre på dem eller få en reel diskution men for at flatere dem med deres viden. og det er også helt ok det er jo bedre ind trusler og vold som de også kommer ud for. for at være JV er det ikke et krav at man er cant. mag. eller på andre måder et lært menneske, men at man tror på det man forkynder og vier sit liv til gud. så derfor kan jeg ikke se hvorfor at du er så henrykt over at det lykkes dig at jorde dem med din usædvanlige gode viden.og gøre dem våde i trusserne så du så smukt beskriver

TinaR nej det er ikke ulovligt at banke på folks døre spørg selv myndighederne.

Jeg er selv tidligere JVer og når folk kommer (hver 4. år) ja så siger jeg bare nej tak. og hvis de er lidt for ivrig siger jeg "nej tak- og det håber jeg at i vil respektere"

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 14:59

Det sikkert rigtigt at det ikke er ulovligt at ringe på hos folk, men det gør det ikke mindre irreterende. Jeg kan godt forstå de har en lidt anden religion det jo deres valg ligesom jeg mener noget andet, men behøver de at genere os andre med det. Jeg mener bare at hvis man er interesseret i dem så skal man da nok finde dem...

3års vallak,173cm, eft. BH Don Romantic sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jo det er ulovligt!
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 16:25

Det var i et program i tv for nogen tid siden - det er hamrende ulovligt på lige fod med dørsalg der ikke er godkendt direkte af myndighederne.

Man må ikke gå fra dør til dør og sælge fx. malerier, støvsugere eller andet og du må ikke banke på for at pådutte andre din mening om ting.

Jeg vil simpelthen ikke have at folk kommer og banker på her for at ævle bøvle om syge ting - basta.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 16:49

Jeg glæder mig til at høre fortsættelsen, og er meget enig med WinnieK

For at spørge om noget helt andet, hvordan bliver man meldt ud af folkekirken?

Rikke Fejrskov
"Life is like a box of chocolate. You never know what you're gonna get" - Forrest Gump

0
0
Svar på denne tråd

Udmelding...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 16:51

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 19:50

Hi hi TinaR, lige mine ord!

Jeg syntes det er direkte pinligt at man nedværdiger sig selv til på den måde at gå og "sælge" sin tro.

Derfor bliver jeg også gal når de banker på min dør eller henvender sig til mig på gaden. At de så OFTE slæber deres børn med er endnu mere pinligt.

Hvis folk ønsker "deres" tro, er jeg af den overbevisning at de selv kan/vil opsøge den.

Jeg respekterer deres valg af tro og blander mig ikke, men ønsker også at folk har respekt for mit private rum! Basta!

Spændende at høre hvordan mødet er gået

0
0
Svar på denne tråd

lalalla
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 20:09

Min kærste er halv tyrker. Men han er lige så dansk som jeg er. Og han har aldrig været i tyrkiet.

Men hans efternavn er tyrkisk. Så når de kommer her så plejer jeg at sige at her altså bor en muslim... så er de meget hurtige til at gå igen

0
0
Svar på denne tråd

sæt et skilt op i døren
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 23:56

og reklamer med du er bloddoner så er de kridtet før de ringer på hehe

de dræber hellere deres egen børn som ældre istedet for at give dem en blodtransfusion i mine øjne er de på lige fod med dyrene i skoven de stærkeste overlever resten TOO BAD hvilket i mine øjne er det samme som MORD!!

De brude skamme sig at hive ungerne med ud på "NEJ TAK IKKE INTERRESERET" "SLAM!! DØR I HOVEDET" turne el det der er værre verbal røvfuld fra dødtrætte folk.

Har en veninde der blev misbrugt igennem sin barndom af sin far samt et overhovede i JV, da hun meldte det udstødte de hende og hædrede faren samt overhovede istedet for at høre på sandheden FØJ FOR SATAN!!

Faren fik en dom på 2 år og pigen et ødelagt liv uden famillie i en alder af 15 år.

SÅ de kan bare prøve at troppe op så kan de få en snak de aldrig glemmer.

Men heroppe (Norge) er folk Indre missionske (som om det var bedere?? ) og de stemmer dog ikeke dørklokker de banker bare et bedehus op på hvert hushjørne.LOL

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 00:06

for det første er det ikke dørsalg de deler gratis materialer ud til folk som de selv af privat lomme betaler for. de forkynder fordi at de mener at de har svaret på meningen med livet. hvis de ikke forkyndte hvordan skule folk så vide at de var der og hvad de står for, og i øvrigt står der i biblen " gå ud og forkynd så folket kender guds ord. og det står vist i de flestes bibler men der er bare ikke så mange religioner der efterlever dette. De fleste Jehovas vidner er det fordi at der er nogle der har forkyndt fra dør til dør. det er en ganske lille del der selv har opsøgt dem. men som der er et motto der siger : hvad gør det at man har verdens bedste produkt hvis der ingen der kender det. det er godt nok et slogan for reklamebranchen.

det er ikke fordi at jeg skal forsvare dem yderligere jeg er jo selv tidligere JV. og der er selvfølgelig grunde til at jeg stoppede i sin tid ( 6 år siden) men alle mennesker der har en passion syntes jeg fortjener at blive behandlet med respekt. jeg kender folk der stortset i døgndrift snakke om deres interesser fx arbejde , heste eller kunst og det er helt fint med mig

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 00:30

Må vi nu ikke banke på, når vi skal ud og rasle til fastelavn?

"In our darkest hour - In my deepest despair

Will you still care? - Will you be there?"

Michael Joseph Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 00:37

TinaR, det er ganske korrekt at der var et indslag i tv omkring jehova'er... og det at de ringer på en fremmedes dør og prædikere omkring deres tro, med dirv. bøger og jeg skal komme efter dig, går under betegnelsen dørsalg, og det er ved lov forbudt, og man kan straffes, og idømmes bøde.. Det der bl.a blev fortalt om i det program var at de smed deres balde osv i postkassen..

Livet byder på små mirakler, jeg har 3..

Frederikke 16-02-98

Benedicte 18-01-03

Alberthe 15-06-07

0
0
Svar på denne tråd

ups...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 02:04

Selvf. smider de ikke deres balder i postkassen men deres blade... griner

Livet byder på små mirakler, jeg har 3..

Frederikke 16-02-98

Benedicte 18-01-03

Alberthe 15-06-07

0
0
Svar på denne tråd

OliviaEmilie
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 10:31

Jeg skriver ikke, at det ER dørsalg men at det er olovligt på lige fod med dørsalg (og så mener jeg for øvrigt, at de i programmet sagde at det gik under dørsalg, uanset om man "sælger" sin tro eller et produkt, samme lovgivning)

Og ja, jeg mener faktisk også at der er forbudt at banke på til fastelavn - men det er i mine øjne, noget helt andet og ganske harmløst.

Skal man gå fra dør til dør kræver det en tilladelse, som fx. Røde Kors mv. har.

Hm, hvis alle der har en passion fortjener at blive behandlet med respekt så skal de dælme også vise respekt og blive væk fra min hoveddør!

Og nej, jeg vil ikke klistre døren til med "Her bor en muslim, vi er bloddonorer" eller andet - bliv væææææk!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

hvornår?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 10:42

"Og ja, jeg mener faktisk også at der er forbudt at banke på til fastelavn - men det er i mine øjne, noget helt andet og ganske harmløst."

Nu er det jo osse ret harmløst at "falbyde" sin tro ved dørene - jeg har endnu til gode at se et tilfælde hvor en velsignelse direkte har skadet?

Men ok, så. Det er sikkert ulovligt.

Men at det skulle være ulovligt at små unger banker på din dør for at synge en fastelavnssang - dét lyder altså temmelig utroligt??

Jeg tør sgu da dårligt banke på NOGEN menneskers dør i fremtiden - uanset formålet - hvis det er tilfældet?

(må bare stå helt stille udenfor og håbe at de tilfældigvis åbner døren på et tidspunkt...Hvis det altså er lovligt??)

Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?

0
0
Svar på denne tråd

fastelavn...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 11:10

tiggeri er ulovligt og det er det man gør til fastelavn - kan huske, at vi havde noget om emnet da jeg havde undervisning i erhvervsret.

Syntes på ingen måder, at det er harmløst at pådutte folk en trosretning - der vil altid være nogen svage sjæle der falder i og fortsætter ud i noget, der på ingen måder er godt (hvis nogen kan overbevise mig om at JV har noget godt, så gør det!)

Jeg kan fx. nævne en eftermiddag, hvor jeg kom hjem til min far og fandt min lillebror i stuen, omgivet af Jv'er, blade, bøger og andet.

Her skal det understreges at min far ikke var hjemme, at min lillebror dengang var ca 20 år men også MONGOL!!!

Gik i skole med to piger der var Jv'ere - husker tydeligt den dag, hvor deres far kom farende ind i gymnastiksalen - hvor HELE skolen var samlet til fælles juleklip - og pigernes skrig, da han SLÆBTE dem ud af salen med et fast greb i deres tøj, mens de kæmpede for at komme på benene og selv gå.

Og at de ikke kom i skole i en måned herefter, fordi de skulle opdrages, hvilket bla.a indebar at de kun måtte lege med hinanden i skolen!

Eller da vores nabokone kom ud sønderbanket og hentede sin søn på legepladsen, fordi det nu var hans tur - de havde nemlig været ude og handle uden faderens tilladelse!

Eller avisartiklen med den lille dreng på under 1 år, der døde på sygehuset fordi lægerne ikke kunne behandle ham pga. et par forældre der nægtede det meste - lægerne nåede ikke at få de tilladelser fra myndighederne der kunne have reddet hans liv.

Eller de børn jeg i årernes løb har set, stå og gemme sig bag mor, far, bedstefar, onkel, eller andet fordi de skulle med ud og banke på døre.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 13:42

Det er meget simpelt - næste gang de kommer og forkynder - skal i bare bede dem om ALDRIG at komme igen - i skal bede dem om at notere jeres adresse ned. Det overholder de og lader jer være i fred.

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 13:54

Jeg har noge familie der er JV.

Da min ene kusine som 11årig blev alvorligt kvæstet af en lastbil i en trafikulykke, og hendes liv afhang af en blodtranfusion, sagde moderen-min faster, at det kunne der ikke blive tale om - overhovedet!!!

Min farmor og resten af familien gik mildest talt amok, og min stakkels kusine fik det livs nødvendige blod i en fart.

Sådan har der været episoder i mange år da jeg var barn med den del af familien, så jeg har et MEGET anstrengt forhold til JV! Ja jeg tåler dem nærmest ikke!

Kom de her og bankede på, kan i gange med 100000 at de røg på rø. og albuer ned af trapperne.

Margit

En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd

hård tone..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 15:58

Jeg synes der en meget hård tone herinde. Hvad med lidt åbenhed og tolerance. Er ve blevet så sekulariserede at religion pludselig skal være forbudt og farligt. Det siger vist mere om os end om JVer eller muslimer, eller hvem vi nu lige har noget i mod den dag.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 16:05

Tja, jeg bliver bare så harm når man gang på gang skal belemres med deres "Goddag, vi går rundt og snakker om Bibelen".

Jeg er normalt meget åben, respektfuld osv - men når jeg ikke bliver mødt af det samme, så bliver jeg i dårligt humør - og lige præcis JV har jeg mange dårlige erfaringer med.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

kan være overskridende
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 16:10

Ved de kan overskride hjemmets privatsfære nemt. Men jeg mener bare at man kan tale pænt om andre alligevel, og så nøjes med at tænke hvad man nu end mener af grimme ting.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 16:35

Hvis man kun må skrive positive ting og kun tænke de negative, så er der ikke meget debat.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Præcis TinaR
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 18:58

Charlotte:

jeg nægter at tage godt imod folk jeg absolut ikke kan fordrage.. du vil sgu da heller ikke stå og gi en Barnemorder hånden frivilligt vil du?

I mine øjne er deres religion så langt fra mig og de har så mange mord på samvittigheden at det er til at brække sig over.

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

jeg er kold
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:04

overfor JV. De har voldt vores familie så meget hovedpine og diskutioner gennem en lang årerække, at deres latterlige tro rager mig, og de skal ikke engang overveje at komme her med deres sludder og vrøvl.

Og ja de MÅ IKKE banke folk ned og pådutte deres tro og meninger om "andre troende", det er ulovligt.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv TinaR.

Hilsen Margit

0
0
Svar på denne tråd

generelle religionsdebat
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 21:07

Nu er det lige så meget den generelle religionsdebat i dk jeg synes der har det med at blive usmagelig. Når det kommer til folk med andre livsholdninger end vores har vi det med at være meget lidt medmenneskelige...

0
0
Svar på denne tråd

livsholdniger
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 23:26

så som at lade uskyldige børn dø??

Nej da vi skal være tollerante og tage imod med åbne arme da HELL NO!!!

~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Halløj du
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 11:32

Jeg har intet imod de som har en anden tro, blot de ikke pådutter mig den, vil gerne have debat, men JV pådutter og ævler lystigt afsted med deres -i mine øjne- forfærdelige holdninger! Og uanset hvad, ja så bliver de ALDRIG min kop the!

Margit

0
0
Svar på denne tråd

JV og min mening
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 13:34

Jeg ville ikke have noget imod de kom, hvis de: ikke skubbede deres frem når man åbnede. Hvis de bare gik når man sagde nej tak. Men sådan er det jo ikke. Jeg ved at de er mere eller mindre tvungede til at gå ud. Men de kunne da göre det på en lidt mindre for dem selv nedladende måde.

Tjinca: Jeg håber at du keder dig lige så meget i fremtiden, nu hänger du på dem !

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har også
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 14:10
inviteret dem indenfor fordi jeg syntes debatten var underholdende... Jeg føler mig ikke specielt meget kristen, men har som barn/ung sunget i kirkekor 11 år - så noget bibelkundskab har da sat sig fast :-D Min mormor + morfar var stærkt indremissionske, så jeg er "opdraget" til at tro at JV næsten er = djævlen selv :-* (heldigvis kan jeg godt selv ligge til og trække fra).

Nå - men jeg inviterede dem indenfor fordi jeg blev nysgerrig over at den "bog" de stod og citerede fra IKKE var bibelen men en samling citater FRA bibelen - taget fuldstændigt ud af den sammenhæng de er skrevet i. Og jeg sku hilse og sige at de to jeg havde inde var sørgerligt hjernevaskede; selvom jeg fandt citaterne til dem på deres rette plads i det nye/gamle testamente, i deres rette sammenhæng, var de urokkelige i deres tro på dén måde DE havde lært at se verden på - der var endog ingen mulighed for bare at få dem til at overveje om vor herre skulle have ment nogen andet :-D

De har aldrig besøgt mig siden ;-D

og lige et PS til oliviaemilie; dét der står i bibelen er; "Mig er givet al magt i himmelen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslag til mine diciple, idet i døber dem i Faderens, Sønnens og Heligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet Jer. Og se, jeg er med Jer alle dage indtil verdens ende" Matt. 28, 18-20

mvh

Helle - som bedst kan li citater, når de er korrekt citeret (så korrekt som det nu kan blive efter et utal af oversættelser )

:-D
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 17:11

bibel oversættelserne er forskellige fra religion til religion . tingene står langt fra ordret men den grundlæggende mening er den samme. Jv bibel er skrevet på så kaldt nu dansk og derfor mon så ikke du har lidt svær ved at beskylde mig for fejlcitering når du ikke ved hvad bibel jeg citere fra... men det var skrevet på mit arbejde og havde ikke bibelen med af logiske årsager og kunne derfor ikke citere ordret men meningen var der. men det citat jeg mente var ikke det du citere men kan ikke lige finde det , men kan høre min far ved lejlighed han er stadig JV i modsætning til mig

men nu har jeg været i gemmerne og fundet den frem så citat som følgende matt. 24:14 og den gode nyhed om riget vil blive forkyndt på hele den beboede jord til et vidnesbyrd for alle nationerne og så vil enden komme.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 17:47

Overtræder loven når de stemmer dærklokker på privat grund - må man så som ejer af ejendommen gerne yde selvforsvar.

Tænkte noget i stil med at jage dem af H... til på vores havetraktor, men jeg kyler donerblade i nakken på dem.

GUUUD hvor jeg ikke kan lide dem...

Har selv gået i klasse fra nulte til og med tiende klasse -de var simpelthen helvedes familier de kom fra.

Håber ikke ungerne fører den kedelige arv videre med sig.

R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 19:13

også inviteret Jehovas vidner ind Jeg interesserer mig meget for de forskellige religioner, og så ville jeg da gerne have Jehovas besyn med.

Jeg spurgte ham der kom om hvad forskellen var imellem kristendommen og Jehovas vidner, han havde lidt svært ved at svare på det, og jeg er egentlig ikke blevet helt klar over det endnu.

De tager udgangspunkt i både ny og gammel testamente, ligesom en kristen, forskellen skulle lige i at de har indsat Guds navn, Jave, Jehova osv.

Så går de ud og forkynder, jeg spurgte ham om hvorfor, og om ikke han mente, at folk selv ville opsøge dem når de var interesseret i det, her henviste han til et af de citater der allerede er nævnt i denne tråd.

Så er der det med at de ikke må modtage en blodtransfusion, fordi de tror at sjælen "lever" i blodet, her har jeg også fået et citat.

Desuden snakkede de noget om, at de troede at jorden ville blive til paradis engang.

Tja, så har jeg fået en masse læsestof som, når jeg får tid, vil sætte mig ind i. Jeg har endda fået lov at låne en bibel, så jeg kan sammenligne den med en kristen bibel.

Når jeg engang får tid, vil jeg sætte mig noget nærmere ind i det, ikke fordi jeg har planer om at konvertere, men fordi det er rart at udvide sit vidensniveau og synsfelt

Mvh Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

åbenhed og viden
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 20:01

Jannie Tornvig: jeg syntes det var dejligt med et lidt åbent indlæg i denne tråd.

Synes den var blevet meget fremmedfjendsk herinde. Helt Pia K agtig. Kan heller ikke selv identificere mig med JVs livsholdninger, men jeg har lært i min uddannelse til lærer i kristendomskundskab/religion, at man i det mindste skal være åben over for andre religioner. Især så længe man ikke til fulde ved hvad de går ud på.

0
0
Svar på denne tråd

Godt/skidt?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 20:54

Jeg gik også i klasse med et par stykker af JV. Den ene "mistede" sin søster den dag hun blev 18 og ikke ville være med i JV mere. Han besøgte hende dog i al hemmelighed, for han savnede hende selvfølgelig!

Den anden var faktisk en nær veninde. Det var altid rigtig hyggeligt at besøge hende efter skole. Hendes mor gik hjemme og hendes far var vinduespudser, så de var begge hjemme når vi kom fra skole og der var altid god mad.

Men der var også en masse underlige ting; f.eks. viste hun mig et hus uden for byen - dér ville hendes forældre bo, når alle vi ikke-troende "forsvandt" til dommedag...!! Det var bare bizart at høre fra en 10-årig!! Og hun var selvfølgelig aldrig med til fester eller fødselsdage, så jeg måtte diktere alt det jeg var med til, så hun "var med igennem mig"... Det var vildt synd!

Vi gled fra hinanden da jeg kom på handelsskole og for alvor begyndte at gå i byen, men jeg ved hun blev gift meget ung og bor stadigvæk i samme lille flække. Synd for hun var virkelig intelligent og kunne være blevet noget stort.

For min skyld må man gerne DISKUTERE religion og fortolkninger, men man skal absolut ikke DIKTERE religion og det føler jeg at JV har gjort ved min dør. Jeg er blevet skrevet i "den sorte bog" eller hvad de nu kalder den, så nu nøjes de med at køre forbi i en stor BMW og smide "Vagttårnet" i postkassen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 11:38

Ja, jeg er også blandt dem som ikke er glade for JV! Det er helt fint at man tror på noget forskelligt, men I ser sq ikke min præst rende fra dør til dør med sin bibel! Vi kommer til kirken når vi føler behov osv.. Synes det er voldsomt ydmygende for dem at rende rundt der og banke på dørerne. Det må være et yderst utilfredsstillende liv for dem. Har ondt af de stakler, men gider ikke bruge 2 min. på dem. Havde også en lille snak med een sidste gang. Han kom hos mig 4 gange for at snakke om det hele. Jeg var åben, men fortalte også at han da næppe kunne tro at folk ændrede deres tro fordi han kom og bankede på deres dør en mandag formiddag. Lidt naive er de sq. Jeg er opvokset med en mor som har fortalt mig hvad HUN tror på. Jeg har derfor en tro der ligger nær hendes og det kan han altså ikke ændre på ved at banke på min dør. Mit liv har været fyldt med kristne ritualer og traditioner som vil følge mig til jeg dør.

Min fars familie er / var også JV. Min mor havde dog gjort det klart for dem at de ikke skulle bestemme over børnenes liv ( altså mig og min bror). Og de skulle ikke prøve at påvirke vores tro. Min far var heldigvis enig med hende dengang.

Nå, men synes sq også de er hamrende irriterende.. Spurgte meget ind til deres holdninger til børn's liv. Jeg havde lige født da han kom hos mig, og stod med min søn på armen. Jeg spurgte ham om han selv havde børn. Nej, det havde han ikke. Så spurgte jeg ham om han virkelig ville fortælle mig at jeg ikke burde hjælpe mit barn hvis det havde brug for blod en dag. Han fik en klump i halsen og gemte hurtigt hovedet ned i hans efterhånden MEGET slidte lommebog. Ikkenikkenej om jeg vil nægte at hjælpe mit barn, hvis ulykken skulle være over os en dag!

KH Techt

Gift med den skønneste mand og mor til de 3 skønne prinser !!

Phillip - 04.10.03 3120 g og 50 cm

Lucas - 25.07.06 4700 g og 53 cm

Romeo - 21.08.07 4140 g og 54 cm

Den heldige ejer af Frieseren, Ninja 30.03.06

0
0
Svar på denne tråd

Et sagligt indlæg fra lægesekretæren
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 13:16

Hej allesammen

Jeg kan ikke helt lade være med at sidde med et lille smil på læben over nogle af de ovenstående indlæg. Nå nok om det.

Jeg vil bare lige give mit besyv med. Jeg skal dog lige sige, at jeg absolut ikke selv er JV eller tilhænger heraf. Jeg mener dog, at enhver har ret til at tro det vedkommende foretrækker.

Mht. diverse indlæg om "børnemordere" og andre grimme ord vil jeg lige tilføje en paragraf i Sundhedsloven.

"§ 19. Hvis en patient, der midlertidigt eller varigt mangler evnen til at give informeret samtykke eller er under 15 år, befinder sig i en situation, hvor øjeblikkelig behandling er påkrævet for patientens overlevelse eller for på længere sigt at forbedre patientens chance for overlevelse eller for et væsentligt bedre resultat af behandlingen, kan en sundhedsperson indlede eller fortsætte en behandling uden samtykke fra patienten eller fra forældremyndighedens indehaver, nærmeste pårørende eller værge."

Dette betyder i praksis, at enhver læge ville kunne give et barn blod, hvis barnet er i livsfare uanset om forældrene giver deres samtykke eller ej. Derfor vil der aldrig være nogle børn, der må lade livet pga. Jehovas Vidners holdning til blodtransfusion.

Hvad det så kommer til at betyde for barnet senere hen i form af udvisning eller hvad ved jeg af JV, kan jeg ikke udtale mig om.

Blot et lille sagligt indlæg.

Venlig hilsen

Karina

"Nyd livet i dag - hvem ved om du har det i morgen...."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider