Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Krav til privat børnepasseren
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 22:26

Hvad har I af krav, hvis I har et barn eller 2 passet hos en privat børnepasser, i jeres eget hjem?

Har søgt en masse jobs som børnepasser, og ville da lige se hvad I kiggede efter..


Skal giftes 3. maj 2008
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 23:20

Det er jo et spørgsmål om kemi.. Tillid til personen..


Men en vis modenhed.

Erfaring med små børn.

Rolig.

Ikke ryger.

Villig til at være meget ude.

Ansvarlig.

Tålmodighed.

Ægte at virke til, at kunne lide børn(ene).


Gerne med referencer..


Det var vist hvad jeg lige kunne komme på..


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 kærlig.
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 21:02

Jeg mener også at det langt hen ad vejen er kemi, men ellers tæller flg. med:


-Rolig og naturligt væsen.

-evner at være nærværende (herunder bla. -sms og ligende så længe min datter er vågen).

-Lysten til at lege i højde med barnet/børnene.

-Udadvendt.

-en som kan sige nej, også selvom Lea bliver sur, hvis et nej er mest hensigtsmæssigt.

-må gerne være lidt af den gamle skole, i forbindelse med bordskik, tage skoene af ect. Ikke fordi det er så strengt nødvendigt, men fordi jeg syntes, at det er vigtigt at komme med nogle tanker og ideer om hvad samværet også skal indeholde.


Disse forventninger er lidt alt efter hvor mange timer jobbet er, og hvornår på dagen. Hvis det f.eks er omkring sovetid, nytter det jo ikke noget, at barnepigen kun kan lege, og ikke kan sige, nu skal du sove. Omvendt, hvis det er kl. 9 om formiddagen og Lea er i hopla, skal der jo leg og aktivitet til.


De ting jeg er allermest glad for ved min dagplejer er:


-Åben og udadvendt. Opfordre til ros/kritik og siger det også, hvis hun har noget på hjertet.

-Udgangspunkt i børnene.

-De er som reglen meget ude (Lea elsker at være ude).

-Er tydligvis glad for sit job.

-Er nærværende og kærlig.

-Har rutiner som børnene kan deltage i (indragelse i f.eks. borddækning)

-Stabil.

-Hjælp til selvhjælp, at hun oftest tager sig tid til at lade børnene prøve selv og gøre selv.

-Tager altid imod os og siger altid ordenligt farvel.

-Kan fortælle mig hvordan Lea's dag har været, og hvordan Lea har haft det. Også de dage, hun har været mindre glad (sjældent).

-Ikke mindst, at Lea bare elsker sin dagplejer, og nogle gange klapper i sine hænder, når hun ser hendes hus.


Vi roser jævnligt vores dagplejer (sjældent vi har ris) og respektere hendes grænser. Vi er meget opmærksomme på, hvordan vi møder hende i hendes hjem og at vi værner respektfuldt om hendes privatliv. Vi oplever at hun møder os med samme respekt.


Kilden.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider