Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Får hun mælk nok?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 10:48

Jeg sidder lige og slår plat og krone med mig selv om jeg skal ringe til sundhedsplejersken, men forhøre mig lige herinde først.


Sagen er den at Silje begyndte på grød da hun var 4 mdr, da hun sov elendigt om natten. Hun er nu oppe på at få en potion grød til middag og en potion kartofler til aften, og så får hun en flaske vælling inden hun kommer i seng. Det har virket rigtig godt på nattesøvnen, førhen vågnede hun 3-4 gange om natten for at spise, nu får hun kun 1 gange.


Men hun får bare ikke ret meget ved mig mere!


Hun får ved mig ca. kl. 3 om natten og så igen om morgenen ca kl. 7. Og så spiser hun ellers ikke mere hele dagen før kl. 3 om natten! - Altså udover grød og kartofler 2 gange om dagen.


Det synes jeg jo ikke er ret meget for en bette purk på knap 5 mdr. Og læste en "madplan" for små i den alder den anden dag, hvor der ihvertfald var amning formiddag, eftermiddag og aften... Men hun er jo ikke sulten?


Hun er en lille vips, men er glad og trives, men alligevel bliver jeg lidt bekymret...


Hun får vand at drikke til sin grød, og mme til kartoflerne (resterne af det jeg har lavet mosen på)


Er det OK at hun ikke får mere, eller hvad?




Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis hun ikke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 11:20

er sulten... er det vel ok...


hvad med lidt frugt/frugtmos... formiddag og eftermiddag... som en lille snack... vil hun ikke have det...


MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd
 
 frugtmos
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 11:22

Jeg vil helst vente med frugtmos - synes det er mere vigtigt at hun får noget mælk, så hun får antistoffer m.m den vej.


Nogle gange har hun fået hos mig midt eftermiddag, men det er mere undtagelsen end det er reglen.


Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare rolig
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 11:27

så længe hun stadig ammer ved dig, bare 1 gang, så får hun de antistoffer hun skal have...


frugtmos og frugt skader bestemt ikke i den alder hun har, og banan stykker ol. er gode til at lære hende at tygge med..


MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

Diverse ting sælges:

bla. drengetøj str. 2-3 år, hagesmække,barnevogn og opvasker:

my.qxl.dk/accdb/ viewItem.asp?IDI=516632804

tjek mine annoncer:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grød mm
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 11:42

Jeg startede også op med grød og mos, da Tobias var knap 4 mdr., da han sov elendigt. Det er da blevet noget bedre, men der er stadig plads til forbedring!!


Han får også vand af kop til grød og mos, men en ½ til 1 time efter bliver han tanket efter med bryst eller modermælkserstatning. Dét har Silje slet ikke lyst til? Heller ikke hvis du stopper med grød/mos lige før hun er mæt?


Jeg har brugt hjemmesiden, www.netsundhedsplejerske.dk ofte. Der er masser af gode råd om bl.a. søvn, mad osv. Dér har jeg fået det indtryk, at de helst skal have mælk 3-4 gange om dagen, så længe de ikke er ældre. Siden kan i hvert fald anbefales. Særligt, når man som jeg har en sundhedsplejerske, der ikke ved eller siger noget...




Trine

www.paarupgaard.dk


Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd
 
 TrineK
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 12:03

Nej Silje vil ikke tankes op hos mig, og er bare glad og tilfreds.


Hun sover så nogle gode lange lure om dagen, så jeg tror simpelthen bare hun er mæt.


Jeg tror jeg vil til at prøve om jeg ikke kan få hende til at tage en tår fra mig om eftermiddagen når hun kommer op af middagsluren, hvis hun da vil - hun er en meget bestemt dame, som kun spiser når hun er sulten!


Jeg har prøvet at ringe til sundhedsplejersken, men hun har selvfølgelig kun tlf.tid tirsdag og torsdag, så prøver lige i morgen.



Maria

Mor til Silje 30.05.07

Skal giftes d. 10. maj 2008

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider