|
|
| baby + juleaften.. |
| Forfatter:  |
Gitte (Tyran) |
| Dato:  |
18-10-2007 17:36 |
|
hej.. jeg er sat til at føde 6dec. og havde egentlig ikke regnet med at ville gøre det store ud af julen her i år,(ville bare ha blevet hjemme og ha nydt lidt god julemad.) men nu har min svigermor bestemt sig for at der skal holdes "stor" fest hos dem, og selv min mor og lillesøster, samt kærestens onkler og bror har hun inviteret, for som hun siger skal der være rigtig familiehygge. jeg ved bare ikke om man har overskud til det helt vilde så hurtigt efter fødslen, (de kloge siger jo at førstegangsfødende ofte går over tid) ..og jeg tror ærlig talt ikke jeg har lyst(læs: overskud) til at sidde til stor fest med en baby på 1-3uger.. ..jeg har snakket med hende om det, men hun mener bare det er noget pjat, for det er jo hende som gør alt arbejdet, -så jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige.. er det bare mig der bekymrer mig for meget, eller er det for tidligt at slæbe en baby med i byen?
mvh. Gitte & Julie & Tyran.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
det lyder som en god ide, at tage med der. Du skal ikke taenke paa andet end at pakke baby og taske og saa bare tage af sted. Holder du det hjemme, skal du lave mad og hvad der ellers hoere sig til. Julen er jo ren hygge og ikke en fest med druk, larm o.l. Men du kan jo ikke forudse hvordan baby er, saa hvis jeg var dig/jer, saa ville jeg nok vente til baby er foedt og se hvor meget overskud du har og saa give svigermor besked der. Maaske baby er en af dem der sover hele tiden, som helt ny. Det kan du jo bare ikke vide. Ang. at 1. gangs foedende gaar over tid, saa ved jeg ikke. Jeg er aldrig gaaet over tid og har ogsaa hoert om 2 og 3 gangs foedende som foerst er gaaet over der. Saa jeg ville sige JA til svigermor, men med forbehold - saa I altid kan sige fra igen.
Mvh. Bodil Mor til to vidunderlige piger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Blob i maven 1.4.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hg,mghj, |
trilsen (nogen gange med mor) |
18-10-2007 17:46 |
|
jeg ville bare sidde og nyder at jeg ikke skulle stå for neoget... det er jo svært at spå om hvor meget overskud man har 1- 3 uger efter fødslen, men I kunne jo forberede familien på at I måske går tidligt...og at du måske vil have muligheden for at trække dig lidt tilbage f.eks i et værelse el.lign for at få ro til at amme el.lign. min egen førstfødte er fra 30 november og jeg sad på min flade hele den første juleaften og blev vartet op og det var SKØØØNT , Anna valgte desværre at sove fra hele sin første juleaften så det var såmænd ret nemt. ellers vil jeg sige at dit barns første jul er noget ganske specielt, så nyd den med familien !! jeg syntes da også at din svigermor har kringlet dilemmaet med "hvem" der skal have æren af første jul ganske fint ved at invitere din familie med. mvh trilsens mor
mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,- billeder af hunde heste kat og andre dyr baby drengetøj købes - skal være velholdt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svare.. |
Gitte (Tyran) |
18-10-2007 17:58 |
|
i har nok ret  ..jeg er bare begyndt at gå i selvsving, med alverdens tanker om hvad man kan/ikke kan med en lille bebs. ..og ideen med at gå lidt tidligere hvis der er behov for det havde jeg ikke lige tænkt på.. -uh, nu glæder jeg mig jo helt alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville... |
TinaR |
18-10-2007 20:17 |
|
helt klart tage med. Går ud fra, at det skal holdes hjemme hos svigermor og der er med garanti et rum dig og baby kan trække jer tilbage i, hvis det bliver for meget. Du skal også huske, at babyer på få uger sover det aller meste af døgnet - så det vil kun være ganske kort tid han/hun er vågen i løbet af aftenen.
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram i maven (termin 280108)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ORKK.. |
ElseG |
18-10-2007 22:04 |
|
Med TOSSEhilsner fra Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! SE HER:
www.internationalhestetransport.dk/ Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
Nanna Geenie |
19-10-2007 00:49 |
|
Jeg forstår din bekymring rigtig godt, helt ærligt så kunne jeg ikke have deltaget i noget lignede en uge eller to efter min fødsel (fik kejsersnit). 3 uger ville have været ok. Alt afhænger også af hvordan du oplever at blive mor, hvordan du har det med de andre indbudte, om der kan accepteres du siger fra overfor visse ting eller går tidligt etc. Det er sikkert velment, men det er hendes planer hun trækker ned over hovedet på jer, og hvis i hellere vil blive hjemme så synes jeg i skal sige det, og ellers sige ja med et meget stort forbehold! Nanna
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Bog sælges, se præs.: Lisbeth Liebmann og Gitte Haag: "Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| juleaften |
Maria G |
19-10-2007 08:40 |
|
Først må jeg altså lige sige at jeg synes det er meget ubehøvlet af din svigermor at invitere og planlægge uden at have spurgt jer først, for I havde jo faktisk lagt planer. Jeg kunne intet overskue de første 3 uger, men når vi så alligevel tog på korte besøg hist og her, så nød jeg det helt vildt, og den bette sov bare, så tror faktisk I kunne få en rigtig god aften - men forbered folk på at I tager tidligt hjem, ikke pga den bette, men fordi du simpelthen hurtigt bliver træt, og du jo skal have overskud til dagen efter også. Nu er der jo også den mulighed at du slet ikke er kommet hjem fra sygehuset endnu, hvis du går 14 dage over, og måske skal sættes igang osv... Ja man må jo forholde sig til lidt af hvert, selv fødte jeg 4 dage før termin  Held og lykke med den forestående fødsel, og god jul.
Maria Mor til Silje 30.05.07 Skal giftes d. 10. maj 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalalalala |
Mette ♥flumsetøsen♥ |
19-10-2007 08:56 |
|
Ville sige ja tak. Var selv afsted med vores den første da hun var 11 dage gammel. Du skal bare slappe af og nyde det, som der er skreven tidligere, evt trække dig tilbage i et rum og nyde stilheden lidt. Men nu skal du ikke koncentrere dig om madlavning, men nyde det. Håber I får en god jul...
Flicka er kommet til de evige grønne græsmarker *snøft* Med venlig hilsen Flumsemus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer |
Lea (Tasha) |
19-10-2007 09:26 |
|
...jo også an på hvilken stand du selv er i efter fødsel. Jeg gik en del i stykker og ville i hvert fald ikke bryde mig om at være andre steder end hjemme de første par uger, hvor jeg fx kunne tisse i bruseren. Puha, bare tanken om at sidde op hos svigerforældrene en hel aften - av! Men mine betænkeligheder ville mest gå på mig selv. En baby på den alder sover fra det meste alligevel. Bare sørg for, at baby får ro og ikke bliver overstimuleret af alle de famililiemedlemmer, der bliver fornærmede, hvis de ikke får lov at holde den.
Lea Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat! Mor til Tim 24.07.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er sat |
|
|
... til at føde dagen efter dig og vi tager da til jul hos Jespers forældre. Men vi bliver jo nok ikke hængende til langt ud på natten. Og modellen som vi tidligere har kørt i, hvor vi også lige har kigget ind hos den anden del af familien sidst på aftenen, ja den bliver jo nok droppet i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er.. |
Gitte (Tyran) |
19-10-2007 17:54 |
|
..rart med nogle forskellige input  jeg er da også begyndt at glæde mig mere, men er bare lidt smånervøs for det hele.. der er jo kun 7 uger til baby gerne sku melde sin ankomst, og så er der jo alt det jule halløj.. er der forresten nogen af jer som ved om det er rigtigt at man ikke må spise chokolade mens man ammer? (her tænker jeg på at jeg grov gerne vil ha mig en af de lækre chokolade-julekalendere fra frellesen, men selvfølgelig ikke hvis det kan være skadeligt for baby)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror nu ikke |
Jasper |
19-10-2007 17:59 |
|
det er skadeligt for babyen, men nogle får ondt i maven af, at du spiser chokolade. Det samme gælder stærk mad og jordbær.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
Nanna Geenie |
19-10-2007 18:00 |
|
Nogle babyer får ondt i maven hvis moderen spiser feks. chokolade. Skadeligt er det ikke. Jeppe havde ingen problemer med jeg spiste chokolade  Nanna.
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Bog sælges, se præs.: Lisbeth Liebmann og Gitte Haag: "Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begge mine |
Jasper |
19-10-2007 18:06 |
|
fik meget ondt i maven af chokolade - den første så meget, at jeg ikke engang kunne spise chokoladekage 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst
Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay.. |
Gitte (Tyran) |
19-10-2007 18:19 |
|
dvs. jeg kan godt købe en julekalender, men baby kan godt ske at få ondt i maven af det?.. det med stærk mad vidste jeg godt, men det er heldigvis heller ikke det vi får mest af her i huset 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte,,, |
NJOY1 ♣SLG♣ |
19-10-2007 20:56 |
|
Nyd det.. og sig at " nu er det for meget, vi smutter hjemad.. baby skal... " Trods alt har dine forældre været nogenlunde i gennem det du har... Og det er IKKE NOGENS SKAM, at sige at man ikke kan overskue/have energi til XYZ der er planlagt. Det er JER der bestemmer..
MVH Jon Larsen, Far til englebarnet Tika,født d.18/3 2006, R.I.P Far til Snorre, født d. 28-06-2007. Fiat Punto 1,2 ELX Jossie og Chico = Foldboss og Foldbums
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
Moni |
19-10-2007 21:05 |
|
Ville også tage med, hvis jeg var jer Ved Jespers første jul (ok der var han godt nok knap 4 mdr., der var vi hjemme og vi var i alt 6 mennesker + jesper.. Og PUUHA et stress med alt det mad I år skal vi heldigvis ud.. Nææ ta du bare ud, nyd at maden bliver lavet mens du kan sætte dig i sofaen med baby og tag hjem når det bliver for meget for jer.. Og chokolade.. Hmm prøv. Men hvis han/hun får ondt i maven, så skal du nok stoppe  Mvh Moni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan jo sige nej |
|
|
Man kan jo sige nej til at komme. Men det er ingen problem at have en baby med i byen, De er faktisk lettest som små. Jeg har haft mine unger med overalt. Havde den yngste med ud og spise da man var 3 dage, en anden med til Gräkenland som 2 mdr`s. Man skal absulut göre det man har lyst til. Ikke sidde der hjemme som mange gör, med ringeklokken og telefonen fra for ikke at forstyrre o.s.v.
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
Nanna Geenie |
20-10-2007 00:16 |
|
Det er meget sjovt at læse hvor forskelligt folk oplever det at blive mor. Jeg var de første uger meget "stresset" og havde stort behov for ro omkring mig, og bare at være hjemme, andre har tilsyneladende en ro omkring det lige fra starten. Nanna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afsted |
|
|
og nyd det  fødte d. 16 december, blev først udskrevet d. 21 efter 5 dage på neonatal. vi hyggede os med familien juleaften alligevel, dog tog vi tidligt hjem hvilket der var fuld forståelse for  Hilsen Sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bnghgh |
trilsen (nogen gange med mor) |
20-10-2007 10:30 |
|
bare lige en bemærkning omkring det vi spiser og mavepine hos ammebarnet. jeg har spist jordbær, chokolade, hvidløg , chilli m.m.m uden mine børn på nogen måde har registreret det... jeg ved ikke om de har særligt hårdføre maver men de har ihvertfald ikke fået ondt af det ( syntes dog at min første pruttede mere når jeg selv havde spist kål) i tyrkiet f.eks spiser mødrene som altid når de ammer, og der er maden jo fuld af krydderier ! jeg tror måske det mere kan hænge sammen med hvordan man normalt spiser, spiser man chilli normalt så kan man (måske) fortsætte med det. mvh trilsens mor
mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,- billeder af hunde heste kat og andre dyr baby drengetøj købes - skal være velholdt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lign. "problem" |
hansen7 |
20-10-2007 10:35 |
|
Sidder lidt med lignende problem, men i mit tilfælde, bor familien 4 timer i bil væk.. Dvs. ingen mulighed for at tage tidlig hjem, men derimod et lille værelse. Har godt nok også en frygt for at det hele bliver noget rod.. Har det nu engang bedst i mine egne omgivelser når/hvis jeg har det skidt. Men måske er jeg os bare pylret, eller en uviden kommende første gangs mor..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|