Måske kan det her ikke helt sammenlignes, men ethvert spæd håd kan måske hjælpe lidt på humøret.
Min stedfar har altid været meget ufølsom (altså ikke at han har været ond) han kommer fra en familie hvor de ikke sådan giver udtryk for glæde og sorg, og en ting var sikkert, han skulle ikke have børn. Ej heller ville han have os til at kalde ham far eller stedfar. Det er jo fint nok når vi bare kan finde ud af det.
Min mor havde længe gerne ville have hund efter min søster og jeg så småt fløj fra reden. Min stedfar gik modvilligt med til det, men så skulle den også gå til hundetræning og den skulle ikke i sofaen, den skulle ikke i sengen o.s.v.
Da så hunden kom var han blød som et lam. Jo mere tid der gik jo mere holder han af hunden. Nu er den i sengen og sofaen og det er ikke min mor der har lært den det. Hunden skal op og putte under hans dyne hver morgen inden han står op af sengen og han bliver slemt skuffet hvis hunden ikke lige gider. Nu har de haft den i to år og sørme om ikke min mor den anden dag sagde: "Ja nu er Søren (min stedfar) skruk, han vil have at Mille skal have hvalpe. Jeg har sagt at han selv må undersøge alt det med avlsgodkendelse o.s.v." Jeg var ved at knække sammen af grin. Min "kolde" stedfar som aldrig har vist interesse over for mine dyr vil nu pludselig have hvalpe.
Den hund er virkelig blevet det barn han aldrig fik og jeg går og ser meget frem til hvordan han reagere når engang vi skal have børn. Jeg har sagt til ham, at han bliver morfar for mine børn skal ikke have en mormor og stedmorfar (jeg har ikke meget kontakt til min egen far), da jeg sagde det ville han jo ikke vise at han blev glad, men det ved jeg han gjorde. Jeg mobber dem også tit med hvordan deres børnebørn mon bliver forkælet sådan som den hund bliver det og så rømmer han sig bare lidt. Men jeg ved godt at han smelter når der kommer en baby i familien (engang om lang tid)
Det jeg bare ville sige er at måske de ikke kan overskue at blive bedsteforældre lige nu, men når den bette er der så skal de nok ændre sig. Så kan de sikkert slet ikke lade den bette være. Jeg har hørt om det før med førstegangs bedsteforældre.
Jeg håber for jer at i finder ud af det i familien, for der er da ikke noget bedre at glædes over de store begivenheder som sker.
Men ind til da så nyd din mand og din skønne mave.