Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvordan får i tid til det hele???
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 11:05

Hej alle i med børn.

Håber på, at i vil dele lidt ud af jeres erfaringer med mig.

Manden og jeg synes, at det er ved at være tiden for os at blive et medlem mere i familien.

Men hvordan får i tid til det hele...barn, mand, hest og fuldtids job???

Mvh

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 15:28
slet ikke, herhjemme priorotere vi og ligner huset en dag noget efter en bombesprængning, jamen så kommer der nok imorgen hvor vi har tid til at rydde op...

Vi prioriterer så vores familieliv højest, dernæst skal arbejdet jo gøres og ja resten får vi styr på via en fælles kalender og det plejer at gå ret godt op, der er selvføgelig ting man vælger fra, men jeg syntes jeg får brugt den tid jeg har mere konstruktivt nu end før vi fik Erik.

Så dels må svaret være prioritering og dels må det være bedre tidsudnyttelse.

Men det har ikke været noget problem på noget tidspunkt. Mens vi er på arbejde er Erik jo i dagpleje også.

Hyggehejsa
Renana

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd

Det gør vi ikke...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 17:49

- altså får tid til det hele.

Jeg har valgt ridesporten fra i en årrække, hunden har fundet nyt hjem (snøøøøft) og generelt er aktivitets- og ambitionsniveauet skruet ned.

Nu venter jeg så også vores 3. barn og vores ældste er lige blevet 4 år, så vi har også rigeligt at gøre med at give vores små børn en god barndom.

Vi bor i et nybygget hus - det hjælper lidt på det, at man ikke skal arbejde og forbedre hele tiden på noget gammelt (som vi gjorde i vores tidligere hus).

Rengøring, oprydning og tøjvask forsøger vi at holde nede - tager lidt her og der, sådan at hele huset ikke pludselig trænger til en kærlig hånd.

Jeg har aftenarbejde 28 timer om ugen (er dog sygemeldt), det er også en del af det der giver os mere tid og overskud i det daglige - jeg når en masse mens ungerne er i dp og bh, det giver Bo luft når han overtager om eftermiddagen.

Det virker for os som det er nu - men det har taget tid at få det hele tilpasset, sådan at alle 4 (snart 5) trives med det.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

**Pigetøj 47 dele i str. 56/62 og 4 dele i str. 80/86 sælges**

se her: www.123hjemmeside.dk/skovgaard- rasmussen

0
0
Svar på denne tråd

Ingen når det hele
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 20:44

men ambitions niveauet skrues også hurtigt langsomt ned når man pludselig har et barn og man helst vil det/familien frem for ens øvrige gøremål...

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + dreng i maven termin 14/12

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 08:32

Når det hele, det ved jeg faktisk ikke hvordan jeg gør, men det gør jeg :) Jeg når at ordne hesten hver dag, og lave mad vaske en maskine om dagen også lidt mere i weekenden, hygge med ungerne, jow jeg når det hele - deres far er så også blevet virkelig god til at hjælpe til derhjemme, hvilket gør utroligt meget.

Jeg har 3 styks mellem 9 måneder og 5 år :)

TinaR: Er i gået af med den bulldog ?

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og nu med Stald Mejses Renoir.

0
0
Svar på denne tråd

kan man ikk ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 08:36

finde tiden til det hele. Man lærer at prioritere anderledes.

Da jeg stadig havde hesten - og da min søn havde sin pony, da blev hestene prioriteret først, for de var jo afhængige af, at blive passet. Så kom hyggen og familielivet og ja...rengøringen stod måske ikke øverst på sedlen. Ikke at vi boede svinsk, men det var ikke mere 2 gange om ugen der blev støvsuget, det blev mere efter behov.

Her hvor knægten mistede interessen for ponyen og den blev solgt og min hest blev aflivet...jamen så fandt vi noget nyt at kaste os over. Nemlig håndbold, både min søn og jeg. Men det tager knap så meget tid. Et par gange om ugen og i weekenden i ny og næ. Men ridningen er for mit vedkommende prioriteret væk for en årrække. Synes hellere jeg vil have tiden med familien, især også fordi vi har/har haft vores at kæmpe med med et ADHD-barn og de udfordringer det kan give med på vejen.
Så jeg har prioriteret familien frem for alt pt for at give min søn bedst mulige vilkår. Så er der også stadig tid og overskud til at holde familie og venner vedlige.

Springsadel sælges, Kieffer Aachen, rigtig pæn og velholdt.

Kaninunger sælges - belgiske kæmper. Der er stamtavle på forældrene.

0
0
Svar på denne tråd

Lisab..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 10:10

ja, han flytter til Kgs. Lyngby onsdag i næste uge - han er så god en hund, at han ikke har fortjent en familie der ikke har mere overskud til ham.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram i maven (termin 280108)

**Pigetøj 47 dele i str. 56/62 og 4 dele i str. 80/86 sælges**

se her: www.123hjemmeside.dk/skovgaard- rasmussen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 20:13

Vi har også virkelig måttet omprioritere. Vi har snart kun en hest tilbage. Vi har fået en opstaldning, så fodringene nu kan deles mellem flere. Det kommer til at gøre meget her til vinter.

Min mand har også valgt noget udvalgsarbejde fra. Godt nok for at kunne lave noget andet, men noget må ud for at få plads til noget nyt.

Efter jul stopper vi også svømning, det er godt nok sammen med børnene, men vi har også gymnastik sammen med dem, og det er også vigtigt at de lærer at man godt kan være hjemme om aftenen.

Jeg har også måttet bide i det sure æble og køre på scooter på arbejde, så Erik kunne have bilen, så ungerne kan blive hentet tidligt. Det er lidt træls for mig, men hvad gør man ikke for de kære små...

Vi prøver også på at huset ikke kommer til at flyde alt for meget men det kan være svært. Det må man bare lære at leve med. Jeg kan godt få lidt stress over det sommetider, men har måttet lære at trække på skulderen og så hygge mig med familien.

Mvh AnneMette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er et KÆMPE fjols, der ikke tænker på at være et godt eksempel for andre ryttere!
0
0
Svar på denne tråd

Det gør man heller ikke
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 21:09

Man når ikke alt, men kan meget kan man nå.

.

Katja er 1½, jeg er gravid med nr 2, Min mand er karrierer menneske.

.

Min mand aflevere i dp hver morgen. Jeg er er på 31 timer pga flex barsel (møder kl 07:00 fri senest kl 14:00)

.

Katja og jeg har tid til at hygge i sandkassen, ved gyngerne eller lignende når hun er hentet fra dp. Og når aftensmaden eller støvsugningen skal ordnes så hjælper hun gerne til. Og på den måde kan vi også hygge der. Nu må vi så se hvor længe den går.

.

Skal jeg bare ned for at klappe og fodre hestene så kan hun snildt være med, og har været det siden hun var spæd. Skal jeg ud at ride, bliver det når min mand er kommet fra jobbet, aftensmaden spist og tøsen lagt i seng. Enkelte gange spiser vi hver for sig så jeg kan komme ud ad døren når han kommer ind ad den. Og enkelte gange har vi fået det til at passe med at jeg gør hesten klar (strigle, sadle op osv) og så henter min mand Katja hos mig og hestene, og jeg kan daffe af sted.

.

Det betyder så at ridningen ikke bliver til så meget som den burde her i de mørke måneder, da jeg ikke har adgang til ridehus eller oplyst bane. Ture ud i naturen er det da blevet til i de mørke måneder, så er det på med lygter og reflexer. En helt speciel oplevelser, kan anbefales.

.

Weekenderne bliver brugt på renovering af vores hus. Den ene tager Katja med fx ud at handle, på legepladsen eller hvad man nu lyster. Den anden kan så arbejde på huset (vi er begge uddannet håndværkere).

.

Så kom I bare i gang, det er nok først når nr to kommer at man kommer lidt mere i tidsnød end jeg lige synes vi er pt. Og så skal man være indstillet på at ting tager længere tid når de små poder er kommet til end før. Har haft bedsteforældrene til at tage Katja lidt i fx sommerferien. Sikke der blev lavet noget her hjemme. Som i "gamledage" inden børn.

Med venlig hilsen

Lena

PART SØGES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 23:51

Valgt at priotere familien højest..

Hesten har jeg fundet part til så den ikke lider overlast.

Jeg går jo på barsel, så jeg står for det huslige(Ronny hjælper selvf. til men jeg tager det tunge læs)

Og så priorterer vi hvad vi orker osv.

Tager ikke så tit på fam besøg, men beder folk komme hos os..(Ronnys fam bor alle ca 150 km væk) laaang tur med små børn

Man lærer at priortere, men vi har da tid til os selv også Hest og MC bare ikke så meget som før vi fik børn

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Nu med hest igen

- Men uden Victor RIP

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 08:41

jeres mange input.!

Det lyder til, at der er tid til det hele med den rette planlægning.

Det bunder også i, at jeg har haft min skønne hest i rigtig mange år nu, og kan ikke svigte den pga familie forøgelse. (hvis i ved hvad jeg mener...)

Men jeg rider den ikke hver dag længere, så det ser ud til at det hele kan lykkedes alligevel.

Mvh

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider