Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

går mænd bare i panik eller hva sker der
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 23:27

Ja undskyld! ( det her er langt )

men jeg har brug for at komme ud med det.

jeg sidder her og tudbrøler og tankerne og hormonerne kører rundt i mig.

Jeg er så splitter ravende sindsyg gal og ked af det og ikke

mindst skuffet over min kæreste!!

Som tidligere fortalt så er jeg gravid ( hvilket jo er herligt )

Og lige pt går alt bare skævt og står på herrens mark lige pt!

eller hvad jeg skal kalde det..

Jeg har en hest som jeg ikke kan ride pga bækken løsning og derfor prøver jeg på at sælge eller udlåne et eller andet i den stil. Jeg rider på ham så meget som jeg kan men han har self lige en periode hvor han skal finde ud af hvem der bestemmer

og det er mit overskud bare ikke til pt.

Jeg har ingen penge, er ekstremt på R*ven pga kommunen

har misforstået ALT og derfor vil de have jeg skal leve for 2600 kr om månedenæ.. DET er ikke så nemt!

Aner ikke hvad jeg skal stille op med hesten, eller penge eller noget som helst og prøver på at finde et sted kæresten og jeg kan bo med vores kommende barn.

men det hjælper jo lige fedt når han blev fyret fra arbejdet i dag. ! ergo vi sidder fast hjemme hos hans forældre ( det jo ikke særlig fedt! )

Alt det her gør at jeg ikke kan sove jeg er ked af det hele tiden

ja jeg kunne sådan set græde hele tiden..

men hvor er kæresten?? ja det er det som er problemet, han er der slet ikke. han flygter bare ( sådan ser det ud i mine øjne. )

Jeg er lige meget, om så jeg ligger og græder så "overhører" han det bare.. ( sådan føles det )

Idag tænkte jeg at vi skulle hygge os lidt, og har købt lidt slik osv og havde snakket i tlf med ham og sagt jeg havde købt lidt af hvert så vi kunne hygge os lidt, for jeg havde lidt brug for at han var hos mig her til aften. også oven på hans fyring og sådan. " jamen det lyder da hyggeligt, så kan vi se en film skat, vi ses når du kommer hjem"

fiint tænker jeg

SÅ kommer jeg hjem og hva laver han han tager da fint tøj på

og siger "jeg kører lige et par timer ud og hygger mig med vennerne de har ringet og spurgt om jeg kommer til lidt hygge øl"

Nå Nå så kan han da også rende mig i R*ven og skrubbe af H... til. og det fik han også af vide og så ville han ikke kører for han ville ikke have jeg blev sur..

hvem kørte for en time siden?? - det gjorde han da.

og et farvel kys ville han da også give mig ( hvilket han ikke plejer )

og væk var han!!!

så ham ser jeg først en gang i morgen tidlig. - hvor herligt

Hvad blev der af det der at man er der for hinanden når man har brug for det?? Hvis han siger til mig at han har brug for at jeg er herhjemme jamen så bliver jeg også herhjemme!

men det gælder så åbenbart ikke den anden vej!

Jeg blev så sur så jeg gik ud og smed både chips slik og sodavand ud i skraldespanden mens hans gloede helt forbavset på mig!

for det kunne bare være lige meget nu vil jeg slet ikke ha det alligevel

Dette er begyndt efter jeg er blevet gravid..

Har mænd bare en tendens til at gå i panik eller hvad?

eller er det kun min kæreste som er helt spasser?

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre er dte mig som er for hysterisk?

HJÆLP?

Hilsen
Christina

- hende med sigøjner hesten Samson <3

og med kommende barn i april 08 :D

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 01:21

Altså.. Når nu du spørger... Så ja, lyder du lidt hysterisk

- Meeen forhåbentlig bare graviditetshormoner som raser rundt.

Måtte så lige tjekke din profil, og kunne se, at du er ret ung.

Og hvis kommende farmand også er det? Så er der måske lidt forklaring der..

Syntes selvfølgelig ikke han skal køre, når i har lavet planer. Men var det sådan et liv i havde inden du blev gravid?

Det hysteriske består så først og remmest af det grimme sprog til kæresten : Holder bare ikke i min verden - Og slet ikke når der snart er barn involveret.

Og dernæst at smide chipsene ud.. ( Hvilken skam )

Men.. For at tage det fra en ende af..

2600 lyder da ikke heeelt dårligt, - Hvis i bor hjemme hos svigerforældrene. Så er der trods alt vel ikke de store udgifter. Og din kæreste tjener ( tjente ) vel også noget.

1: Du har vel ret til normal kontanthjælp, og kan ikke gøre mere ved det nu. Du er gravid, og det er ikke tiden at søge arbejde. Lad være med at spilde mere tid og tænke over det.

2: Kæresten din starter imorgen med at læse jobannoncer, og går straks igang med at søge.

3: Tag en snak med kæresten - I morgen eftermiddag - Uden beskyldninger, om hvad du har brug for / forventer / ønsker af de næste måneder. Og hvad ønsker han? Hvis det betyder meget for ham at komme til vennerne, kan i så aftale at du også har lavet planer, og tager chips og sodavand med til en veninde og ser en god film

4: Nu så jeg ikke hvor i bor. Men gå på kommunen og skriv jer op til bolig, kim boligselskaber ned, find noget privat på en gård, søg på nettet, læs alle aviser ( evt på biblioteket ).

Kommunen kan måske senere søges om udlægning af indskud, hvis dette er et problem.

5: Sælg hesten under hvad du ellers ville acceptere. I har brug for pengene.

Og hvad mener du med, at han har brug for, at du er hjemme??

Bare ærgeligt sonny boy.. Du kan ikke sidde og vente på ham hjemme, og græde og være bitter... Nixen bixen.

Prøv at nyd, at du har god tid til at være gravid. Tag i svømmehallen, gå lange ture ( find en hund et sted og gå med den ), meld dig til noget graviditetsyoga/svømningg mødregruppe.e.

Man har godt af at komme ud. Det bliver alt for trist, bare at gå og vente på kæresten hjemme.

Held og lykke med det..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

oversrkift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 07:01

hmm når du er ovre 12. graviditetsuge har du vel ret til 8200 kr efter skat ligesom alle os andre ;)

det lyder dælme som en omgang fis du har fået smurt på at din sagsbehandler..

Nu med Hilda-tøsen

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 10:26

nej det er ikke alle mænd der er sådan men når vi nu snakker om bøvl med penge så spørg lige hvem der ahr gået uden penge i 2 mdr for så at blive lovet højt og helligt fra min a-kasse at der ville gå penge ind den 28 sep og hvad står ejg med da jeg ankommer i banken fredag lange øre ingen penge er der kommet så det er jo virkeligt bare skønt så hvis jeg er heldig kommer de tirsdag ellers skal jeg vente til om 14 dage jo tak jeg lever da bare lige af ingenting her de næste 14 dage de røvhuller...

Går gennem ild og vand for mine heste

09-12-07

0
0
Svar på denne tråd

Nogen mænd
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 10:39

panikker. Min mand rendte også i byen hver weekend, også lige op til terminen, trods jeg havde mange plukkeveer.

Tror bare de har brug for "at komme væk".

Men nyd din graviditet... Det er det bedste i verden :)

Vær stolt af din mave, når den rigtig begynder ay bule frem.

Og så prøv lige at tage en alvorlig snak med din socialrådgiver ang. økonomien.

Held og lykke med det.

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Mor til Mikkel d. 03-04-07

Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prøv også
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 10:43

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

Mor til Mikkel d. 03-04-07

Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Barnligt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 12:50

Nu skal jeg ikke spille klog, jeg har ikke selv været gravid, men jeg synes godt nok han virker barnlig.

Når man i et parforhold giver udtryk for at man har brug for hinanden, så stikker man squ da ikke af! Det er JERES barn og JERES ansvar også selvom det er din mave der buler. Hvor er sammenholdet og respekten i jeres forhold?

Jeg var godt nok blevet gal!

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 13:08

altså ikke kun unge mænd der panikker..

Min kæreste er 36 og han havde også et enormt behov for at komme UD! -da jeg var gravid med Silas.

Nyd freden og brug din tid sammen med veninderne..

Men stadig, -det er fejt at han bryder en aftale! Jeg var også blevet sur.

Ang. økonomien..

Når du er i 12. graviditetsuge har du ret til kontanthjælp som forsørger ca 11.400 før skat! så mandag tager du på kommunen og brokker dig. Husk vandrejournal!

Hvis du har termin i april må du snart være 12 uger henne.

Som i står nu har i virkelig brug for pengene, så jeg vil også råde dig til at sælge hesten.

Håber du finder ud af det. Held og Lykke

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:

Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Silas 21 07 07

Nu med hest igen

- Men uden Victor RIP

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 14:59

her var det nærmest omvendt. under første graviditet sparkede jeg nærmest manden "ud", som jeg sagde det er nu du kan, når barnet er her er der ikke tid. Han gjorde dog ikke særlig meget brug af det. Kunne du ikke tage med ham? eller var det kun for mænd`?

jeg jog ham også op kl 7 hver morgen (han havde skiftende arb. ider), for baby sov ikke længe... det gjorde hun så, men kunne jeg da ikke vide

Jeg tror lige nu, at det er alle dine graviditetshormoner der laver rav i det hele...

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Blob i maven 3.4.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

Når manden panikker
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 17:53

Jeg har ikke ligefrem samme problem, men som flere andre har foreslået, så nyd stilheden. Sørg for at få hvilet dig nok, og så gå nogle ture, evt sammen med en veninde. Lav aftaler med veninder, og sørg for at NYDE din graviditet, for man får den jo ikke lige tilbage igen, og især nu med første barn, er det rart kun at skulle tænke på sig selv :-)

Held og lykke med det, hvad er terminsdatoen, for kan se vi skal føde i samme måned..

MVH Tine Vejlstrup

Gravid med termin 5/4 2008

0
0
Svar på denne tråd

tak alle sammen.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 22:36

Først så vil jeg sige at jeg har brokket mig til kommunen og min sagsbehandler og de vil lave det om men de kan ikke fortælle mig hvor meget jeg vil få ?? hviælket jeg synes er lidt mærkeligt..

Jeg har termin d 16 april :) men det kan nå at ændre sig endnu,

jeg skal til nakkefolds scanning på tirsdag..

og har ellers ikke været til scanning endnu.

At kæresten vil ud og more sig nu hvor han kan har jeg fuld forståelse for, og jeg under ham det såmend også men det var måden han gjorde det på.

hvis han var kommet og sagt " hør her skat, jeg har lige brug for at komme ud og koble af i aften, er det okay at jeg tager afsted, selvom vi havde en aftale?" så havde det været noget andet..

Idag nyder jeg tiden sammen med min veninde mens han er til mandeaften med drengene, hvilket er helt ok med mig..

det er bare det med at bryde en aftale jeg bliver enormt sur og skuffet over..

Vi har snakket tingene igennem og han kunne godt se han nok havde gjort tingene lidt forkert og jeg kan også godt se at jeg kører tingene for langt op.

Det skal siges, at jeg sjælendt taler grimt, og bruger normalt ikke bandeord i mine sætninger, men igår var jeg så langt nede

og følte det hele kunne være lige meget.

ja vi er begge meget unge, men jeg har fået to aborter før,

hvilket har været psykisk hårdt for mig.

begge gange blev jeg gravid på p piller.

og også denne gang er det på p piller, men jeg vil ikke igennem

en abort igen, og det har han accepteret og alt omkring det er snakket helt igennem. :)

mht hesten så er beslutnigen omkring salg taget, og sætter ham yderligere ned i pris, så jeg kan få ham solgt hurtigtst muligt, men self ikke til hvem som helst..

men tak for hjælpen :)

Hilsen
Christina

- hende med sigøjner hesten Samson <3

og med kommende barn i april 08 :D

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  29-09-2007 23:14

Hej Christina

Jeg kan nu sagtens følge dig, man bliver ked af det, skuffet, rasende og man er måske fuld af uforudsigelige humørsvingninger. Jeg synes også det var en ufin måde at "efterlade" dig på, håber i har fået talt det igennem idag!

Men jeg kan også sagtens se det fra hans side, han har haft en rigtig ØV-dag, du ringer og har lavet planer hen over hovedet på ham (rigtig typisk kvindeting, jeg gør det samme), han synes det lyder hyggeligt og siger ok. Så skriver vennerne, om de skal i byen, og der er da ikke noget mere tiltrængt end at drikke sig stangstiv ovenpå en fyring. Han siger ja, og glemmer lykkeligt alt om jeres planer!

Mænd er sjældent så "gravide" som deres kærester, de har svært ved at forholde sig til der er en barn, og uanset hvad så er der jo læææænge til. Kvinder derimod føler en masse forandringer i deres krop, og skal tage en lang række hensyn til det kommende barn lige fra starten af graviditeten.

Jeg tror dit dilemma er et af de mest almindelige under ens første graviditet, og der er jævnligt tråde herinde omhandlende mere mindre samme problemstilling.

Jeg håber du får talt med kommunen, så du kan får styr på økonomien, så kunne du måske også beholde hesten. Det ville uden tvivl være dejligt for jer at finde jeres eget sted, så i kan komme væk fra svigerforældrene. Uanset hvor søde og dejlige ens svigerforældre er, tvivler jeg på det er lykken at bo os dem.

Lidt medfølelse fra Nanna

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Bog sælges, se præs.:

Lisbeth Liebmann og Gitte Haag:

"Når to bliver til tre - At skabe en familie sammen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider