Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

voksi kontra "kopi"
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:54

Hejsa,

Ja det er nu at meninger/erfaringer skal luftes når det gælder voksiposer.

For er den originale Voksipose så meget bedre end de andre "kopier" der er på markedet, her tænker jeg på Babysam´s egen, dem fra Duni osv. Der er jo meget forskel i pris - så hvad er jeres erfaringer/meninger.

Godt, skidt, ja bare kom med alt hvad i mener om dette :-) Er nemlig godt i tvivl om hvad der skal købes.

Hilsen Lotte.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var for nærig
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 22:12

til at købe den originale Voksi, da den løb op i 2200,- med sommer dyne og bæreplade.

Så jeg købte en af babysams egne for 999,-. Det var inkl. sommer og vinterdyne og bærplade med hanke.

Jeg synes da bestemt at den originale Voksi er sådan lidt mere lækker i det - men ikke for 1200 kr mere...

Og heldigvis, for vi fik aldrig brugt vores "Voksi" særlig meget.

Vores dreng som den blev købt til, han er en temmelig heftig sveder, og han kunne ikke ligge i den uden at blive fuldstændig helt og aldeles gennemblødt. Også selvom han kun havde body på. Derudover, så kæmpede han med næb og kløer for at få armene ud af den, hvilket resulterede i at han var klam af sved, men samtidig iskold på armene.

Jeg solgte den til StineP herindefra for 600 kr. Og jeg vil næsten påstå at den er så god som ny. Jeg håber at de får brugt mere end vi gjorde, for der er jo rigtig mange som har så gode oplevelser med de "soveposer".

Nå - men summa summarum, var jeg en der ikke skulle tænke på økonomien, så havde jeg helt sikkert købt originalen dengang (før jeg vidste vi ikke ville bruge den), men da vi har vendt de fleste fem-ører under mine barsler, ja, så valgte jeg altså at købe en uoriginal.

Christel
Babylegetøj samt bøger til kommende forældre sælges - se præs.

Skal du fra Sjælland til Sindal (Jylland)? og kan du tage en del baby udstyr med?:)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har den lidt anden opfattelse
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 22:17

og jeg købte den originale men synes ofte at de andre virker mere vamset og fyldige end min orig. Voksi.

Har dog brug min Voksi RIGTIG meget og agter at bruge den et par år mere nu her hen over julen :-)

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + dreng i maven termin 14/12

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 23:13

Jeg har ikke prøvet en Voksi, men jeg har købt en SleeBee i Bilka og den er jeg meget glad for. Der er to dyner i, og dem kan man skifte efter behov og temperatur. Prisen er også inkl. bæreplade. Jeg synes, at kvaliteten er rigtig fin og matcher prisen.

Hilsen Maria

En Pinto-hest...det er bedst!!!

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 09:12

Til den ældste har jeg brugt, den fra Føtex med to dun dyner i, og det har fungeret perfekt!

Men med Alexander, har det ikke været godt, han sveder nemlig også rigtig meget, så jeg har haft samme problem som Christel.

Jeg købte så en ulddyne, da jeg havde fået anbefalet, at bruge uld til ham, så han kunne komme af med varmen. Den brugte han hele sidste vinter, uden så meget, som at have en dråbe sved på panden.

Jeg ville ikke give så mange penge, for en org. voksi, sidste år, da jeg indrømmer at jeg også synes at det er mange penge, og jeg var skeptisk, for om den var SÅ meget bedre.

Men efter ulddynen, er jeg slet ikke i tvivl, i år skal han have en org. voksi.

Forskellen er jo at de "billige" kopier er lavet af dun, og ikke nær så varme. Den norske er jo lavet af uld, og har den evne at den temperer kroppen

Mange hilsner Jane

PS. Christel skal du med ud, og have en ridetur på en rigtig hest

www.sullawasi.dk

opdræt af Araber og Norske Skovkatte.

Vi har lige fået killinger!!(17 maj)

0
0
Svar på denne tråd

Vi købte den
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 12:21

fra bilka, SleeBee, med to dyner og den har bare været super, og jeg er så glad for den. Nu er poden så desværre vokset ud af den, men det gør de jo, så den er gemt væk til den næste

Jannie

Kig ind på

www.naestildgaard.dk

Næstildgårds sportsrideklub

0
0
Svar på denne tråd

Christel..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 12:41

Nu spørger jeg nok lidt dumt.. Men kan det ikke være, at han ikke havde svedt i en voksi? Er babysams også uld?

Det er vel meningen, at dte netop skal regulere varmen?

Jeg har en voksi, og har været fint tilfreds med den.

Men gosh hvor er jeg træt af de snore, ville hellere have haft noget med lynlås.

Og sidenhen har jeg opdaget, at der er forskellig "fyldning" i dynen. Min er med det mindste. Måske derfor nogle modeller virker lidt "tynde" i det.

VH Anja. Som fik sin sponsoreret, havde heller ikke betalt 2200-

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

alletiders
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 13:01

Det er bare super med jeres erfaringer :-)

Det er jo netop også prisen jeg kigger lidt på om den virkelig er SÅ meget mere værd - udover designet... Det jeg nemlig også kun umiddelbart kan se af den store forskel er at f. eks Babysam´s egen er mere vamset/fluffy og så er yderstoffet ikke så kraftigt.

Men da jeg netop har hørt om mange hvor de har problemer med varmen - kan jeg godt se at Voksi´en vinder da det er den eneste med uld... (?)

Jeg har ikke lige fået sat mig helt ind i det med at man skifter dyner? Men man lærer jo ;-)

Kom bare med flere gode erfaringer.

Lotte.

0
0
Svar på denne tråd

Duniduo
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:01

Vi har en Duniduo, og den er jeg rigtig godt tilfreds med. Den er med to dundyner og bæreplade med i prisen. Dog syntes jeg ikke, at lukkesnorene er ordentlige, da det er nylonsnor eller sådan noget, så de går let op, da de ikke kan strammes nok. Det har jeg dog løst ved at sætte nogle store knapper i, så nu er den meget nemmere at lukke og springer ikke op. Jeg synes den er rigtig lækker, fordi den er så blød og "floffy", og hvor er det skønt at kunne putte dem ud i den, når de er vokset ud af liften. Jeg brugte endda liftmadrassen i den, da jeg syntes, den var bedre end den fibermadras, der er i.

Jeg valgte en med dundyner, da de kan vaskes. Ville ikke resikere, at stå med en tiltisset ulddyne, der var til at smide ud!!

/Rhaja :)

Mor til Tobias, 23.august 2006 med termin 2. februar 2008 :)

Babytøj sælges, se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har kun haft voksi
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 18:12

de orginale, og har været superglade for dem.. de andre er sikkert meget gode, men har ingen erfaring med dem.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

efterligning
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 21:22

Jeg har babysams egen og jeg er super glad for den. Jeg stod også med begge 2 og skulle vælge og Babysams vandt overlegent. Hele svineriet kan puttes i vaskemaskinen, hvilket jeg syns er meget vigtigt, da der sagtens kan ske uheld med de små poder.

Lærke blev født den 24 januar og hun har sovet i posen fra dag 1 og vi har aldrig haft et kold barn. lærke blev puttet ud i body, sparkedragt, sokker, hue og vanter...

Vi har lige været på ferie ved vesterhavet og havde selvfølgelig pose+sommerdynen med i klapvognen, for nu er det vist snart tid til at finde den frem igen. Lærke var hele tiden varm, også selvom det stormede en hel pelikan hele ugen.

-Tanja

Mor til skønne Lærke født 24 januar 2007

-

Jeg søger min gamle DV/oldenborg hoppe Cikato(navnet kan være ændret), på 12 år. Hun er ca 165 høj og mørkbrun.. Se hende på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

voksi org
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 09:46

Hej

Vi fik den originale voksi i babysam til 1100,-. Men vi valgte den, da der ikke er dun i, pga allergi. vi har begge allergi i familien så det er jo bare med at forebygge. Vi så på mange for der er stor forskel på priser og udbud. Men mange andre poser er vandtætte og derfor ikke så åndbare. Voksiposer er ikke vandtæt med det er regnslaget jo.

vibe

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 09:50

den originale Voksi.

Har haft en Slee Bee fra Bilka.. eller rettere to. Den første knak pladen på og den anden STANK så jeg ikke kunne holde den ud!

Har nu en Dun I Duo, som vi har været ENORMT glade for - ingen svedige børn, da en er god åndbar.

Der er to dyner med, en efterårs og en sommer - ligger man begge i er den en vinterdyne, smart, hihi!

Desværre kan de kun ligge i den indtil 1½ års alderen, så bliver den for lille.

Mener jeg gav omkring 1600 kr for den dengang, så billig var den ikke.

Regner med at lillebror skal bruge lift indtil han ikke kan være i den mere og at han så til næste vinter ligger i posen.

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lillebror i maven (termin 280108)

**Pigetøj 47 dele i str. 56/62 og 4 dele i str. 80/86 sælges**

se her: www.123hjemmeside.dk/skovgaard- rasmussen

0
0
Svar på denne tråd

jepper...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 11:18

Ja der er jo lige det med allergi - men er de almindelige dun problematiske der? Jeg tænker på allergidyner de er jo ikke i uld?

Og jeg troede faktisk også at man bare kunne smide den originale Voksi i vaskemaskinen - gør i andre ikke det? Det kan man da ofte få brug for, hvis den er i god brug :-)

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Har også den
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 13:14

org. voksi, som jeg købte brugt fra en veninde. Den har simpelthen været et hit. Johanne sov så meget bedre i barnevognen, da hun fik den. Og tilpas varmeregulering. Men ja, er også lidt træt af alle de snore, især når man har vasket betrækket og skal finde ud af og få det på igen

Regner helt sikkert med at den skal bruges denne vinter også. Meget glad for den, men købte den som sagt også for 400 kr brugt, da jeg også synes prisen er ret pebret.

Men kan klart anbefales.

Og selve "dynen" indeni skal speciel vaskes, da det er uld.

Held og lykke med "pose-købet", hvad det måtte blive.

Mange hilsner Anja

www.hestenshaab.dk - Hvis du har hestehjertet på rette sted.

0
0
Svar på denne tråd

smid den endelig
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 14:01

ikke i vaskemaskinen, dynes vil så være til at smide ud.. ulden kryber og krøller sammen, min veninde gjorde det, og den var kun til at smide ud.

vi har aldrig haft brug for at vaske inderdynen, har ofte luftet og banket den, men aldrig vask, betrækket derimod klarer vask uden problemer...

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Originalen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 15:47

Hejsa

Jeg har lige købt originalen, og syntes den er mega lækker. Til at starte med måtte jeg lige gennemse videoer på voksi.com for at fatte alle de snore - men det er da gennemtænkt og ginialt!!!

Jeg syntes ikk det er så dyrt når man tænker på at den kan bruges i ca 3 år - ell ihvertfald i den periode de små poder sover udenfor i vognen.

Dynen kan ikk vaskes, men betrækket er tykt og let at vaske. Hvis der skulle ske uheld kan den renses (men hvor tit har det lige været nødvendig med en dyne / madres?

Alt andet lige syntes jeg klart originalen er hver øre værd.

Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 08:50

købt en kopi i Silvan (!!) til 200 kr. på tilbud (på tilbud i denne uge også). Og den er med dundyner - 2 stk, så man kan regulere ved at tage ud så det passer.

Den har holdt Mikkel fint varm og tør uden problemer.

Jeg overvejede en voksi, men nyprisen er for pebret, og er ikke så glad for brugte ting :)

Ellers mener jeg bestemt også www.BassonBaby.dk har lavet en med ulddyne, som vist kun koster 1200 kr.. Så det er jo lidt sparet i forhold til Voksi :)

/Eva

Mor Til Verdens Lækreste Mikkel Født 3. April 2006

Piet Hein Super Ellipse bord i hvid med udtræk str. 120*180 cm købes

0
0
Svar på denne tråd

Kiggede
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 08:55

lige på Basson's hjemmeside, og de har ganske rigtigt lavet en de kalder Uldposen :)

Den er på side 20 i deres Basson Baby Katalog Sommer / Efterår 2007, som er det første katalog man kan vælge på deres hjemmeside :)

/Eva

0
0
Svar på denne tråd

vask af voksi
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 21:12

Jeg fik en brugt voksi (bortset fra at tidliger ejer aldrig havde brugt den) - jeg fandt vaskeanvisning på voksi.com, hvor jeg også fandt videoklip der viste hvordan man binder den...

Yderstoffet kan komme i vaskemaskinen, og dynen anbefaler de at man putter i fryseren, og derefter støvsuger den.

Jeg er MEGET glad for vores voksi, men ærligt, tror ikke jeg havde den hvis vi ikke havde fået den foræret.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd

Dumt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 21:44

SKAL man have en voksi-pose/noget lignende - altså kan ikke baby ikke sove i fx en varm dragt og så bare dyne i barnevognen? Eller bliver det for koldt til vinter?

Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

Mor til Tim 24.07.07

0
0
Svar på denne tråd

SleeBee
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 23:46

Vi har også den fra Bilka, og vi har været rigtig glade for den. Fik den af min søster, da hendes søn pga allergi ikke måtte bruge den.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Skal ha
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 14:48

Lea - Nej, man skal ikke ha - du kan få mange lækre dragter/poser - og havde jeg ikke fået min voksi, så var Silje kommet i sådan en.

Det jeg synes der er lækkert ved voksien er at barnet kan løftes op sovende og flyttes, ligesom med en lift.

- Og så er det heller ikke altid sjovt at skulle pakke et træt barn ind i flyverdragt m.m flere gange om dagen.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd

Lea...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 17:27

Man behøver den bestemt ikke - og her var Mikkel 7 mdr før jeg købte den :)

Men det er super nemt at ligge dem ud i den kolde tid fremfor at pakke dem ind i dragter og alt muligt. Her er det bare ned at ligge, hue og vanter og så binde den sammen :)

Havde vi ikke fået en kopi på tilbud til 200 kr. havde vi stadig ikke en :)

/Eva

0
0
Svar på denne tråd

brugt til ny
Forfatter: 
Dato:  26-09-2007 21:33

Vi har brugt voksi til begge vores drenge, og det har fungeret perfekt. Men jeg kan ikke sige om den er bedre end de billige kopier man kan købe.

Vi har købt brugt til ca. 3-400 kr. inkl. alt tilbehør. Ulddynen får vi renset og sommerdynen ryger i vaskemaskinen ligesom betrækket. Iøvrigt kan man købe nyt betræk (godt nok ikke helt billigt) og vupti har man en ny smart model

Jeg synes at det er en ret uundværlig ting - aner ikke hvordan jeg ellers skulle holde en dreng, der sparker dynen af, varm om vinteren

Hilsen

Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider