Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 aftensmad.. vil ikke spise.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:03

Hej alle sammen.


Nu er Rasmus snart 11 mdr.. puha tiden går stærkt..

Han er startet i dagpleje og alt går rigtig godt.


Men... nu kommer mit spørgsmål.. eller problem..

Han vil ikke spise aftensmad. han spsier fint over i dagplejen siger hun, derfor tænkte jeg at det var fordi han var godt mæt, men de sidste par weekender, hvor vi har haft ham hele dagen vil han heller ikke spise.


han er ikke tynd og spiser jo alle sine ændre måltider fint, han får MME inden han går i seng og vi er begyndt at give en mere ved midnat ca fordi han vågner og nægter at ligge sig til at sove igen, så det har vi gjort de sidste 2 nætter, mest i frustration fordi han må da være sulten det lille pus.


Jeg har prøvet alt slags mad nu, men alle siger jeg ikke skal bekymre mig, så længe han trives, det er bare en fase siger de...


er det det...?? kom endelig med jeres erfaringer og råd, er i syv sind,.. hvad skal jeg dog gøre..




kærlig hilsen Stine


- Mor til dejlige Rasmus 17-10-06. Se vores hjemmeside på: www.123hjemmeside.dk/ rasmuswilladsen

undervisning til og med la niveau 50731996

kort/indbydelse:www.123hjemmeside.dk/flottekort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Stine
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 19:57

Hej


Har en datter fra d. 17/10-06 så vi kan da sammenligne lidt.


Michelle får babs kl. ca. 6.30, havregrød kl. ca. 8 og så får hun nogle gange frugt hvis hendes lur er kort, ellers får hun rugbrød ved 12 tiden. Så sover hun igen og får babs ved 16 tiden. Vi spiser så aftensmad ca. kl. 17.30 tiden og kl. senest 20 er det godnat, og her har hun igen fået babs.


Hun spiser faktisk selv aftensmaden, og hun skovler alt ind, paster, kød, kartofler, brød pølser, frugt/grønt - ja alt muligt. Får vi lasagne eller andet med sovs, så giver jeg helst p.g.a. svineriet. *g* Men ellers må hun klare sig selv, det gør hun også til frokost.


Hvis ikke du lader Rasmus selv, så prøv at gør det, det gør dem nysgerrige og får lyst til at smage, og hav GOD tid for de kan spise længe. Ellers ville jeg måske prøve at rygge aftensmaden lidt, måske du har en DP-er som giver et solidt måltid eftermiddagsmad og han så ikke er sulten. Når de er så gamle så skal de ikke have mad om natten, det er ikke godt for tænderne og om natten sover man. *s*


Lad os høre hvordan det går.


Hej hej


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 20:18

hej Jette.


Rasmus får også lov at spise selv. Det har han gjort længe og det er kun her de sidste uger det er begyndt. han har haft en mellemørs betændelse som har voldt os lidt problmer med at sove osv. så det kan sagtens have indvirkning på natte søvnen.


Det er for det meste os selv der giver eftermiddagsmad og vi har prøvet at rykke tiden osv på den men intet har virket.


Rasmus spiser faktisk altid alt, har han hele tiden gjort, men han nægter bare at spise sin aftensmad overhovedt, han kaster bare lidt med maden og smider det lidt rundt, ikke fordi jeg har noget imod det, hvis bare lidt af det kom ned i maven.. er godt nok lidt frustreret over det.


men dejligt med lidt samligning og specielt når de nu er født sammme dag:P nu fylder de snart et år.. ja ja tiden går.




kærlig hilsen Stine


- Mor til dejlige Rasmus 17-10-06. Se vores hjemmeside på: www.123hjemmeside.dk/ rasmuswilladsen

undervisning til og med la niveau 50731996

kort/indbydelse:www.123hjemmeside.dk/flottekort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 20:33

Hej


Ja jeg er gået helt i panik, 1 år, hvor hulen er tiden blevet af. Mine ene søn bliver snart 6, den anden 4... HJÆLP. Stop tiden!!!


Jeg vil bare lade ham sidde og pille i maden og håbe lidt glider ned, måske tilbyde lidt havregrød til natten for ikke at skal op midt om natten, bare i en periode...


Må jeg spørge hvor stor han er, det er jo lidt skægt de er fra samme dag. Michelle er 71 cm og vejer 9,8 - en kort benet tøs. Kan sige Hej, Tit tit, bøh og "gå" til hunden. Det er bare så skægt. Arrrkkk 1 år... stop så den tid nu!!


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja stop..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 21:14

Det er for vildt det går så stærkt, du må specielt kunne se det når du har ældre børn.


ja jeg må se tiden an...


jamen Rasmus er 73 lang og vejer også 9,8kg. lidt skægt de vejer det samme.. så han er jo ikke tynd, men helelr ikke tyk, en dejlig tilpas dreng, der altid er glad og frisk.


Rasmus kan kravle og er begyndt at rejse sig op af ting. og ellers kan han jo vinke, pege og sige det?, så siger han tit jarh... ved ikke om det betyder ja.. men ellers er det mere ba ba til far og mmm ba til mo'ar... han ryster også på hovedt når vi siger nej nej.. hehe.. lidt skægt.. nyeste projekt er at klappe kage..


men god ide med at stoppe tiden... der er bare sket så s... meget den sidste måned.. og er startet på skole så syntes slet ikke jeg kan følge med..





kærlig hilsen Stine


- Mor til dejlige Rasmus 17-10-06. Se vores hjemmeside på: www.123hjemmeside.dk/ rasmuswilladsen

undervisning til og med la niveau 50731996

kort/indbydelse:www.123hjemmeside.dk/flottekort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spiser som løver
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 22:03

Ja, det var der faktisk en kollega der sagde til mig...


Jeg var meget bekymret for min søn - dengang på 10 måneder - over at han ikke spiste særlig godt om aftenen og i weekender...


Min kollega fortalte at hans læge havde sagt til dem at børn spiser som løver..


Dvs i perioder grovæder de, mens de er mere småtspisende i andre perioder...


Ligesom med løver der nedlægger et bytte, æder det rub og stub hvor derefter at vente en stund, før der bliver grov-ædt igen..


Så længe de vokser, tager på og i det hele taget virker til at trives skal vi ikke bekymre os så meget..


Når det så er sagt så forstår jeg udemærket din frustation - min Andreas på 15 måneder er lidt ligesådan..


Han spiser godt i vuggestuen, spiser ikke så meget til aften og i weekender spiser han ikke nær så meget som til hverdag...


Jeg tror det hænger sammen med at de bruger langt mere energi når de er afsted og leger med andre børn osv..


Min dreng får stadig en flaske vælling selvom han er 15 måneder - måske du skulle prøve med vælling i stedet for MME?


I perioder har jeg prøvet at servere enten en portion grød eller yoghurt med havregryn før sengetid og så flasken bagefter..


På den måde ved jeg at han er mættet før han skal sove..


Jeg har i perioder også været nødt til at give min dreng noget at spise om natten - da han var vænnet af med flasken om natten - fik han havregrød eller yoghurt med havregryn...


Om det har været pga sult er jeg ikke sikker på, men nok snarere tryghed - har en ide om at små børn godt kan forbinde mad med tryghed - om den teori er holdbar?!?


Jeg ved det er svært når ens barn er småt spisende og det er lettere sagt end gjort ved at slå koldt vand i blodet..


Er du sikker på at han er sulten når han vågner om natten?


Jeg prøvede at give min dreng noget vand i stedet for fluks at give ham en flaske mælk..


Håber du kan bruge dette til noget - og jeg er sikker på at han nok skal begynde at spise aftensmad hvis han er sulten nok...


Iøvrigt så er aftensmaden det måltid på dagen der rent kropsligt er mindst nødvendigt - det er i løbet af dagen at kroppen skal mættes og bruge energi - det har hjulpet mig mange gange at tænke sådan..


Det skal nok gå alt sammen - er jeg sikker på:-)



Kærlig Hilsen

Stine

- Mor til Andreas 020606

og

Rosa Christine 100807.



Drengetøj str. 80 i buks og 86 i bluse/trøje købes - Skriv endelig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 3-4cm hovsa
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 22:24

hejsa


jeg har to piger hvor den ene snart bliver 4 år- ja den tid!!!


nå men altså - begge mine tøser har altid haft perioder hvor de næsten ingenting spiste og så nogengange ryddede de tallerkenen i løbet af fem minutter til hvert et måltid.


derefter kunne jeg så gå ud og købe nye bukser da de lige var blevet for korte hele bunken.


du siger han er glad og han trives og kan alt det som en på snart et år skal kunne så jeg tror ikke du skal være bekymret.

hold øje med hans generelle veltilpashed og mon så ikke snart han vokser ud af sine bukser???


kh pernille


SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider