|
|
| hvordan overtalt i manden til at få barn |
| Forfatter:  |
jalich |
| Dato:  |
12-09-2007 20:52 |
|
he he ja nu skal det jo ikke forstås sådan, som jeg har skrevne det,  Jeg er en pige på 24 år, der godt kan begynde at mærke at æggestokkne er begyndt at tikke, især når jeg ser piger/damer med store runde maver eller en barnevogn går forbi  mit lille problem er bare at min kæreste som runder de 31 om få dage ikke mener vi skal have barn. bare fordi jeg har for mange heste hvilket jeg da godt se (har 5 stk og 2 føl til foråret)også dog når familien og venner spørge til om vi ikke snart skal have nogle unger siger han jo når jeanett kun har 2 heste,  alle mine heste er jo som børn for mig, men jeg kan da godt se fornuften i at gå af med et par stk for jeg ved da godt at fik vi et lille barn, har jeg da slet ikke tid til 5 heste, da i fik jeres første barn hvor mange heste havde da, og hvordan gik det, her tænker jeg på, vi bor jo på gårde så heste står jo lig udenfor vinduet, mvh jeanett( der er blivet skruk) ved godt indlægget måske er lidt rodet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg venter |
Dandi |
12-09-2007 20:58 |
|
mig lige nu og vi har 3 stk og manden vil gerne have en hyp mere. Her er det mig som er hestetosset men manden der gerne vil have flere, jeg tror efterhånden han er blevet lidt miljøskadet af at leve sammen med mig. Her er det mig som holder igen med en hyp mere for jeg syntes det bliver for voldsomt og tidskrævende med en mere, det kan komme når barnet bliver lidt ældre og viser en evt interesse for heste.
Gammel Nok, Bette Røv og Lordi styrer. Altid med på en lytter, eller et god råd. Bare spørg og jeg skal hjælpe hvis jeg kan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
luna ♥PoffiogGazell♥ |
12-09-2007 23:04 |
|
nogen gange burde mine meninger nok blive indenbords, men jeg lufter den nu alligevel og håber jeg ikke træder nogen over tærene!! isåfald, beklager jeg... Hvis du nu skilte dig af med, lad os sige 2 heste.. hvilken undskyldning tror du så han ville have??? altså hvis i alligevel har hestene hjemme, så kan jeg virkelig ikke se problemet ;o/ jeg kunne forstå hvis de stod opstaldet, det er jo ikke helt billigt med sådan en bette størrelse.. men når i nu har dem hjemme.. selvfølgelig får du på ingen måder den samme tid til dem, når du har født, og hvis du vil amme osv... men så kan man jo finde en sød pige der vil give en hånd med, ride dem lidt osv, og gå dig lidt for hånde mens du selv har hænderne fulde.. hjælper han slet ikke med dem nu da? altså om i har 3 eller 5 heste komer ski lidt ud på et, der skal jo alligevel ordnes ved de 3, strigles osv. så 2 fra eller til... jeg har selv lige fået nr. 3, vi har selv 3 heste, to opstaldet og en hyp mere på vej..
Livet byder på små mirakler, jeg har 3.. Frederikke 16-02-98 Benedicte 18-01-03 Alberthe 15-06-07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste... |
|
|
Tja jeg har to børn. En på 2år og en på 1/2 år. Jeg har 8 heste selv ( + 3 føl i vente til foråret) og derud over jeg 8 heste opstaldet for andre i fuldpension. ( fodring, ind/ud lukning og udmugning. ) Det er hårdt mens børnene er så små, men jeg håber da på det bliver nemmer. Det er jo bare et spørgsmål om at få en god rytme i hverdagen. Du kan jo sagtens have barnevognen med i stalden. og tage ud og ride når den lille sover til middag.
Hilsen Gitte Sønderkærgaard Der er ikke noget så skøn som fjordheste  Se min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg må |
|
|
tilslutte mig luna ♥PoffiogGazell♥ det lyder altså også i mine ører som en dårlig undskyldning... nu kender du ham jo en del bedre end os, men jeg synes faktisk du skulle sætte dig ned med ham og få en ordentlige snak med ham omkring det at få børn... find u d af hvorfor han mener du kun skal have to heste... find ud af om han virkelig vil have børn eller... gå ham lidt på klingen og find ud af hvorfor han har denne tøven
Knus Nanna som er super glad for sit nye job mor til Sarah Amalie 120804 og moster til Oliver 180807 Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa |
|
|
Ja man kan sagtens en masse, hvis: Den lille ellers er en af dem der sover. Hvis graviditet og fødsel går godt og man ikke efterfølgende har gener. SAMT at farmand træder til og ikke mener at børn er moderes sag . Men der er jo kun en ting for at prøve, tage en dag af gangen og se hvad der er tid og overskud til undervejs. PT har jeg to heste, opstaldet ude... og jeg har et par piger til at hjælpe mig (og kun et barn jeg fysisk skal tage mig af).
Mange hilsener Ann-Rikka  Skal giftes d. 29/9-2007. Mor til: Snorre 28/6-2007 Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God morgen |
|
|
Jeg kan altså heller ikke se problemet. Vi bor også på vores egen gård. Vi har en søn på 6 år og en lille ny baby på vej. Vi har 4 heste. Jeg er godt klar over at jeg får nok at se til når den lille ny kommer, men det skal nu nok gå alligevel. Manden min hjælper ikke så meget til men er der selvfølgelig hvis jeg har brug for ham. Når man har hestene hjemme er det også noget nemmere når der skal ordnes stald mv. for det kan man så gøre mens den lille sover eller måske bare sidder i barnevognen og kigger lidt på mor der arbejder. At ride osv skal du nok også få tid til, for farmand skal da ikke snydes for nogle hyggestunder alene med jeres fælles barn . Vis du lige manden din denne tråd og held og lykke med projektet . Og forresten så har I altså ni måneder til at planlægge og snakke om hvordan I vil få det hele til at fungere, og når først den lille er der kan I garanteret ikke se hvorfor I/ din mand gjorde det til sådan et stort problem med baby og heste på samme tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja jeg |
|
|
blev bare gravid.. (2 gang enda), vi beskyttede os ikke, og vi var jo 2 om det... som manden sagde... sket er jo sket... *S* jeg havde ingen heste selv, men arbejde på stutteri da jeg blev gravid med oliver...så det var mit arbejde jeg mistede (for jeg blev fyret pga. graviditeten)
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville sælge |
|
|
Jeg er nu gravid i uge 21, og har bækkenløsning. Dvs. alt det hårde arbejde med hestene (har 2 + 1 føl), må min kæreste lave. Jeg havde en drøm om at skulle ride indtil kort tid før fødslen, og måtte stoppe i uge 19. Hvis din kæreste ikke er det helt store hestemenneske. forstår jeg ham godt. Vi render og muger, strigler mm. fordi vi kan lide det. Men hvis man skal passe 5 + 2 føl af pligt bliver det hurtigt surt arbejde. Jeg ville skille mig af med et par stykker hvis det var mig. det kan hurtigt gå galt hvis i ikke er enige om tingene inden den lille kommer. 
Rengøringshjælp samt hjælp i stalden søges 1 gang om ugen, af ca. 2-3 timer. 1 km. fra Havrebjerg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
det lyder lidt, som en handel - altsaa fra hans side. Du skiller dig af med nogle heste og saa maa du faa et barn  Saadan fungere det bare ikke i min Verden. Den ene part skal IKKE overtales, nej man skal vaere enige. I sidste ende kan det vaere der skal justeringer til hist og her, som f.eks. tiden til alle hestene mangler og mange andre ting som spisetider etc. Men at "forhandle" (som jeg vil kalde det) inden, synes jeg simpelthen ikke man kan eller skal goere.. Husk I er to om tingene og jeg kan godt forstaa, han taenker over det nu. Det er maaden han stiller det op paa, jeg ikke bryder mig om. Undskyld hvis jeg lyder lidt haard, for det er jeg bestemt ikke  kan sagtens forstaa hvordan du har det... det er frygteligt, som de kan "klappe" de aeggestokke 
Mvh. Bodil Mor til to vidunderlige piger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Blob i maven 3.4.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard
www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak skal i nu ha... |
jalich |
13-09-2007 15:29 |
|
ja som jeg siger skal i alle have tak. Først vil jeg sige at han ikke direkte har sagt sælge de 3 heste og behold 2 så kan du godt få børn, (det var vist mig det fik det formulert lidt forkert  og gud hvor er jeg dog glad for at i har samme holdning som mig, jeg ser nemlig ingen hindring i at når barnet evt sove til middag kun man orden stalden/hestene imens eller når manden min kom hjemme fra job kun han jo osse lige passe den lille. og pt de heste jeg har er ikke nogle jeg rider på da de 2 af ifol, 1 åring 1 shetter også en gamle dame der ikke kan holde til at bliv redet. planen var da osse at når man evt blev gravid vil jegda finde en pige der kun kom og hygge lidt med både hestene og mig i stalden så det ikke blev så trist at gå derude selv.  også er han da heller ikke sådan en der siger klar det hele selv, han hjælper der hvor han kan, om det er baby eller heste så er han der, bare de ik skal ride og strigles  men jeg er da glad for at jeg ikke er den enset der har de holdniger, kun være at jeg skulle vis ham denne tråde, og så siddet mig nede og tage en alvorlige snak med ham, for som i jo osse siger går der jo 9 md, også kN Mn jo altid finde ude af om går eller ikkke går også skære nede i hestene derefter, men mange tak høre gerne flere måder at få det hele til at hænge sammen. mvh jeanett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Husk at være indstillet på at der kan ske ændringer i dit hestehold når der kommer børn til (Jeg siger ikke der gør det )... Kæresten og jeg er her enige om at tage en dag af gangen, men bliver der for lidt tid, ja så må vi afskaffe hestene... Jeg er selv spænd på når jeg igen starter arbejde... to fuldtidsjob, et barn og 2 heste i byen... hmmm??  Og husk, nogen får nemme børn og nemme graviditeter, andre ikke. Så diskuter hvad der skal ske i fremtiden hvis det ene eller det andet sker...
Mange hilsener Ann-Rikka  Skal giftes d. 29/9-2007. Mor til: Snorre 28/6-2007 Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie. Hel havre købes, Vestsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Fru Dolmer |
13-09-2007 19:52 |
|
Det er efter min mening et fedt om man har tre heste eller 10 + et barn. Du skal vel ikke ride på dem alle sammen? Jeg har 6 stk og et følfoster samt to heste i opstalding - og et barn på fire måneder. Og jeg har da tid til det hele. Hestene er min hobby og jeg ville på ingen måde gå med til at sælge et par stykker for at få lov til at få et barn. No way, sådan spiller mit taksameter slet ikke!!
Hilsen Maria En Pinto-hest...det er bedst!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Krampe |
13-09-2007 20:04 |
|
Lyder lidt som en undskyldning, jeg har 4 heste og 2 piger på knap 3 år og en på 6 mdr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|