|
|
| MME hjælp |
|
|
Vi er lige begyndt på at køre lille Rumle over på MME. Hun har fået blå Alumin. SP har regnet ud at hun skal have 65 ml. Normalt når hun har fået bryst falder hun til ro / i søvn med det samme. Nu har hun fået 70 ml MME og er urolig og søger... Skal jeg prøve at give hende 10 ml mere eller hvad? Jeg er bare bange for at det hele kommer op igen, hvis hun får for meget... Lige nu er der lidt ro på da hun har fået sutten. Er hun bare en tryghedsnarkoman der skal have noget i munden eller er hun mons tro mere sulten... Jeg kan jo ikke se hvor meget hun har taget da hun fik bryst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har |
|
|
nok fundet en løsning, men ellers vil jeg foreslå at du tilbyder 100ml. for jeg synes ikke 65ml lyder af meget! Det kommer selvfølgelig an på, hvor gammel din datter er?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg laver |
|
|
hellere for meget end for lidt  Naar de ikke er sultne mere skal de nok slippe. Ang. gylp, saa gylpede Frida hele tiden uanset, hvor meget hun havde spist. Hun har dog taget fint paa alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Hun er 11 dage og ikke så stor ; 3100 g. Men nu har vi da fundet ud af at 65 ml. ikke er nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Står det |
|
|
ikke på pakken hvor meget de små skal have ?? Mig bekendt kan jeg huske at det stod på den dåse hvor der var NAN1 i, der stod sådan omtrent hvormeget de spiste efter hvor gamle de var. Så kunne man skyde efter det og efter et par dage har man "ramt mængden" De stopper med at spise når de er mætte. Gylper hun, sker der ikke så meget ved det. Albert gylpede vildt meget men tog fint på. Giver du hende for lidt, for at undgå gylp/for meget mad er hun sulten igen allerede om 2 timer. Kærligst, Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Dumdidej |
| Forfatter:  |
Rhaja |
| Dato:  |
08-09-2007 14:01 |
|
Min sundhedsplejerske sagde, at når de er så små, må de aldrig opleve, at der ikke er mere mad, så lav altd rigeligt. Det er vist noget med, at hvis det de gylper op skiller - ligesom er "fnulleret", så har de brugt det. Så gør det ikke noget, at de gylper meget.
/Rhaja  Mor til Tobias, 23.august 2006 med termin 2. februar 2008  Babytøj sælges, se min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Nu nævner flere af jer NAN1...vi bruger blå Allomin 1, er det det samme eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MME... |
|
|
NAN og Allomin er 2 forskellige MME produkter.
Freya "fungerede" ikke ikke godt paa Allomin (tror de var den gule), men godt paa NAN. Frida har vi saa kun brugt NAN til. (NAN2 da begge blev ammet i starten).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Lille Rumle virker som om hun får ondt i maven af blå allomin (til trods for at hun kun har fået det 3 gange på 2 dage. Derud over virker det som om hun ikke bliver ordenligt mæt...kan det passe at den blå allomin ikke mætter nær så godt som modermælk... Synes generelt de fleste af jer hælder til NAN... det er frustrerende at hun ikke virker tilfreds med blå allomin Vi har også, i tilfælde af hård mave, grøn allomin, men der kommer masser af "remoulade" ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
bedst om NAN (som jeg har skrevet), Freya gylpede utrolig meget af allomin og det stank, plus hendes mave gik i staa.
Gylp med NAN synes jeg ikke lugter saerlig meget og vi har ingen maveproblemer haft med nogen af ungerne.
Men boern reagere forskelligt og derfor er det vaerd at proeve sig frem og finde det produkt der fungere bedst for lige det barn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
også bedst om NAN1 (NAN2 må du først give senere). Man kan kun prøve sig frem og se hvad og hvordan Rumle tager det. Jeg prøvede mig også frem og det endte med NAN1. Men det lyder til at hendes mave fungerer fint når der kommer "remoulade" ud, så skal du bare sjusse dig frem til mængden. Jeg ved ikke om modermælk mætter mere/mindre end MME, det må du spørge de kloge om. Stadigvæk masser af tanker og knus fra Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
vi endte også med udelukkende at bruge Nan1 og senere nan2, vi havde blev undervejs nødt til at bruge alomin, men det var ikke godt for ham, han fik ondt og syntes heller ikke så godt om det.
Så hvis jeg skulle til det vill ejeg helt klart bruge Nan igen.
Hyggehejsa Renana
Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Krampe |
| Dato:  |
09-09-2007 20:52 |
|
Jeg har brugt nan ha plus lidt grøn allomin (syrnet)for at holde hendes maven igang, det har vi brugt til begge piger og har fungeret fint. Børn der får flaske gylper altid mere end hvis de får bryst... Blå allomin er mere hård mod maven end nan ha.. Knuz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
ShahXhibitor ♥Mirco♥ |
| Dato:  |
09-09-2007 22:10 |
|
Lukas fik flaske fra han var 2½ md. og vi startede også med Allomin efter råd fra SP, men han gylpede også noget så frygteligt, så vi skiftede også til NAN1. +han fik lidt gul allomin, da han ikke virkede ordenligt mæt! Men prøv dig frem, det er det bedste råd jeg kan give! Held og lykke med det!
Med Venlig Hilsen Ina Brøndum Mor til: Oliver 16 08 03 Lukas 04 04 06 Silas 21 07 07 Nu med hest igen - Men uden Victor RIP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|