|
|
| kloge mødre, hjææælp?? |
|
|
hvordan føler man på sig selv at man er gravid? kommer graviditeter ALTID ubelejligt? altså, hvis jeg virkelig er gravid vil jeg selvfølgeli have barnet. det er bare ikke skide belejliget lige nu. men det må jo ordne sig hvis det er... kloge kvinder, hjælp!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
| Forfatter:  |
Nanna Geenie |
| Dato:  |
05-09-2007 22:38 |
|
Tjah... mit første tegn er brystspændinger og derefter udebleven menstruation, men den kan man meget nemt forrykke bare ved at være bange for man er gravid. Tag en graviditetstest, eller regn på om det er sandsynligt du er blevet gravid på det tidspunkt. Hvilke symptomer har du, eller hvorfor er du bange for du er gravid? Nanna.
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk DEN SOM KUN. Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt. Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. - Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja mine symtomer |
|
|
1. gang ingen ud over at jeg gik over tid.. (endte i SA) 2. gang mavesmerter, gik over tid, og kvalme fra uge 9 ca. 3. gang kvalme ugen før jeg gik over tid, og så indtil fødsel. jeg havde ingen brystspændinger eller noget, har jeg dog haft siden jeg fødte daniella, men hvis det var et tegn på mig, må jeg da efterhånden være gået langt over tiden, og mangler livet i maven.. hehe... om graviditeter kommer ubelejligt... næææææ hvis man ønsker det, gør det ikke... ingen af mine børn er planlagte, men de er skam heller aldrig kommet ubelejligt... hvad er dine symtomer?
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver 30/06-04 Daniella 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Symptomer |
cruella76 |
06-09-2007 10:01 |
|
Brystspænding, kvalme, murren i maven, udebleven mens... Nej, graviditeter kommer sjældent ubelejligt, med mindre man selvfølgelig er så tankeløs ikke at beskytte sig hvis man ikke ønsker et barn.
Christel (Temmelig tosset) At blive mor, er ikke svært - men at være det er! Bundsolid tur/let dressur hest søges - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine første symptomer... |
TinaR |
06-09-2007 10:09 |
|
at jeg let bliver rundtosset og svimmel.
TinaR Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205 og lille Blob i mavsen (termin 30/1-08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| symptomer... |
|
|
åh, jamen har jeg symptomer?? jeg er meget utilpas i de her dage. jeg skal ud og tisse hele tiden nærmest. min krop føles anderledes. jeg kan bare ikke forklare hvordan lige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste-heksen |
|
|
er du gået over tid? hvis ja tag en test... hvis nej snak med din læge kan jo også være en influenza eller lignede.. og sidste spørgsmål er der grundlag for graviditet, har du haft ubeskyttet s*x...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her var |
|
|
der ingen anden symptomer end opkast på forksellige tidpunkter af døgnet. christel man kan sagtens blive gravid uden det hverken er planlagt eller tankeløst jeg blev da gravid på p-piller og havde mens de første 3 mdr pga jeg staddig tog p-piller da hverken mig eller læge overvejde at den "virus" jeg havde fået kunne være et barn. ubelejligt vil jeg ikke kalde det, men ville gerne have været færdig med min uddannelse først hvis det skulle have været efter ønskebogen. Hilsen Sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| symptomer mv. |
|
|
Jeg havde slet ingen symptomer begge gange ud over at min mens udeblev. Første gang kom kvalmen dog hurtigt efter jeg havde testet positiv, samt min mens kom tilbage i svag udgave hver 3. uge indtil det endte i SA i 20. uge! Anden gang har der slet ikke været symptomer ud over den manglende mens - kvalme - tja 5-10 gange ½ time - halsbrand - 2-3 dage og thats it! ud over jeg selvfølgelig voksede og tog 15 kg på, og voksede et par bh-størrelser. Om det kommer ubelejligt er bare et spørgsmål om hvad man sætter højest. Begge gange for mig har min jobsituation været håbløs! Første gang var mens jeg havde 3 forskellige jobs (pakkepige i bageri - fysisk meget hårdt, udmuger på rideskolen og sfo-pædagog i en specialskole). Jeg fik nyt job mens jeg var gravid, men blev fyret pga. sygdom, da jeg skulle være startet 3 dage efter min SA, hvor hospitalet mente jeg bestemt ikke skulle i arbejde, hvilket jeg heller ikke var psykisk i stand til. Anden gang var mens jeg var i gang med en 18-ugers HG, hvor jeg var færdig 3½ mdr før barselsstart. Jeg fik så et 2-mdrs vikariat og blev derefter sygemeldt resten af tiden, så jeg ikke skulle få stress af, at skulle finde noget at leve af for 1½ måned. Men man lærer at klare tingene som de kommer. Jeg skal nok finde noget at tage mig til, når jeg skal ud på arbejdsmarkedet igen til maj.  Men alt i alt - er du i tvivl, så tag en test. Er den negativ, så vent en uges tid, og hvis er ikke er sket noget tag en til - og hvis der stadig ikke er sket noget, så tag til lægen! Held og lykke med det!
Mette Velkommen til verden Isabella - 15/6-07 - 3750 g og 52 cm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he Sjanna |
cruella76 |
07-09-2007 09:16 |
|
Nu var din situation jo også usædvanlig - som jeg skrev kommer graviditet sjældent ubelejligt, med mindre man selvfølgelig er så tankeløs ikke at beskytte sig hvis man ikke ønsker et barn. I havde jo beskyttet jer, og du var så en af de 2% hvor p-pillen ikke var nok - så jeg siger altså ikke at DU var tankeløs 
Christel (Temmelig tosset) At blive mor, er ikke svært - men at være det er! Bundsolid tur/let dressur hest søges - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er testen taget |
|
|
de to viste gravid.den sidste viste ikke gravid. jeg må vist en tur til lægen. nu er det vist ingen hemmelighed at jeg har ubeskyttet 6 med min kæreste. og vi ved jo også godt at det ikke kan være "told-frit" for evigt, og gudskelov for det jo. så ville vi jo uddø. når jeg skriver ubelejligt mener jeg at man ikke så godt kan kigge frem i kalenderen hvad der ligger det næste års tid frem hver gang man har intimt samvær. og alt det der fornylig er sket i vores liv synes jeg ikke vi har haft en ærlig chance for at se komme(her snakker vi dødsfald i nærmeste familie med tilhørende rivegilde og såfremdeles). vi har for nogen tid haft det turbolent internt, men livet må vist have lært os at lægge ego'et lidt fra os og sammen løse de ting der dukker op. og er jeg gravid, så skal vi være forældre, ikke mordere (alt efter hvordan man nu ser på det. dette er på ingen måde skrevet for at træde nogen over tærene!! er blot for at lufte vores holdning) hvordan kan man mærke at man er gravid? ved man det bare? føles kroppen anderledes?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tør man sige tillykke |
|
|
Tør man sige tillykke? De kloge siger jo at sådan en test aldrig kan være falsk positiv, så hvis man skal regne med det, så er du gravid . Ved mine graviditeter har det været forskelligt fra gang til gang om jeg har kunnet mærke at der ligesom var noget "i gære". Pt er jeg i 25. uge og ved denne graviditet mærkede jeg ikke noget til at starte med ud over at mens. udeblev. Ved min graviditet sidste år, som endte i en SA i 14. uge pga den bette havde et meget dårligt hjerte, havde jeg bryst spændinger allerede fra dag et. Ved første graviditet følte jeg det som om at der var en influenza på vej samt jeg havde kvalme, så jeg troede jo bare jeg var syg, ind til jeg opdagede at jeg var gået 1 uge over tid med mens. Så som du kan læse ud fra ovenstående, samt hvad de andre fortæller, er det meget forskelligt fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet hvordan de første tegn viser sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer også |
|
|
lige med et forsigtigt tillykke... jeg mener heller ikke at en test kan vise falsk pos. og så hele 2 stk enda, kan kun vise falsk neg. de 3 gang jeg har været gravid, har jeg da haft en underlig fornemmelse... og kvalme de sidst 2 gange...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JAmen så er der |
cruella76 |
10-09-2007 16:21 |
|
ikke noget at spille om - du er jo gravid. Jeg kommer også med et forsigtigt tillykke... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Graviditeter bør i al fald |
|
|
- komme belejligt, med alle de typer prævention, der findes i dag!!! Ja, begge mine graviditeter var meget ønskede.
Skal du have din hest klippet? Jeg klipper heste over hele Fyn og Jylland. Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det Tjek også hjemmesiden www.fynsrideforening.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jajaja... |
Himmelfjer |
10-09-2007 22:10 |
|
...Jeg vil jo heller ikke gøre det mere rosenrødt end det er! Min første graviditet var på ingen måde ønsket og ja, den var sq ubelejliget! Men selv lægevidenskaben kan jo tage fejl, og forældre det skulle vi jo i alt fald være. Mit første barn er langt fra et ønskebarn. Tværtimod, næsten. Men hun er vores lille mirakel. Vores liv, hvor vi ikke troede, der kunne være liv. Og ville vi bytte hende? Ikke for noget i verden!  Og ja...jeg havde ikke voldsomme symptomer før langt henne...men jeg vidste det. Inde i mit hjerte - langt inde, vidste jeg det bare.  Og to positive tests? Tillykke. Man kan IKKE teste falsk positiv. Men man kan godt teste falsk negativ.  Camilla
Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|