Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

det værste ved at være gravid
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 21:34
nu er jeg efterhånden blevet spurgt at mage hvad det værste ved at være gravid er og længe ikke kunnet svare på det, men det fandt jeg sørme ud af idag.

Alle de gange de skal tage blod fra en, det er det værste.

Jeg er i forvejen ikke særlig egent til at få taget blod, men idag gik det helt galt. Lægen fik sat nålen op og taget det han skulle have. Puttet plaster på, så det var altsammen fint. Men så bøjer tumpen her sig ned efter sin taske og sprøjt siger det, så står der lige pludselig en fontaine af blod ud af armen og hele gulvet samt alt i nærheden var blodbadet. Der sad jeg som en anden junckie. Nå men både lægen og jeg fik hurtig fat i noget ta trykke på og stoppet masakren. Men pyha hvor kommer der meget blod på meget lidt tid, når det sådan kommer ud af de rigtige steder. Godt man sad ved lægen og havde hjælp til hånden. Tør slet ikke at tænke på folk i ulykker mere.

Men som sagt, nu ved jeg hvad det værste er: Blodprøver!

Hyggehejsa fra en meget slatten
Renana

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:16

Jeg er ikke helt enig med dig, kunne sagtens lave en top 10, hvor blodprøver ikke indgår. På en ubestridt 1 plads ligger

Heldigvis er der også nogle dejlige ting ved at være gravid

Nanna

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Nanna, jeg er
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:20

helt enig med dig !

ligger også på en absolut klar 1. plads.

Blodprøverne er et eller andet sted omkring de 50. pladser længere nede. Er hardcore blodprøve-døv, da jeg bliver stukket sådan set hver 2. uge samt jeg stikker mig i fingeren hver søndag aften til kontrol af mit blod.

Men til dem som ikke får taget blodprøve så tit er blodprøver ikke særligt rare og sikken en klodshans lægen var, kan lige forestille mig scenariet uha, da.

Renana, håber du kommer over det :-)

Knus,

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Renana..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 22:31
JEg har altid vaeret bange for blodproever. da jeg ventede foerste barn var det foerste gang, jeg skulle have taget en. Sygeplersken hos laegen stikker naalen i, blodet render staerkt saa hun maa hurtigt fjerne glasset.. desvaerre glemmer hun at loesne remmen.. saa ligesom dig sproejtede det ud med blod.

Heldigvis har min nye laege saadan nogle med vacum saa det ikke sker.

Underlivsundersoegelsen er heller ikke mig... Skal jeg paa mandag og idag fik jeg taget blodproeve.

En lille undren. Med freya fik jeg taget 2 blodproever. Denne gang skal jeg have taget 2 plus den til tripletesten. Troede faktisk bare at de brugte den foerste proeve. Det vil saa sige at allerede paa mandag skal ejg have taget en igen. HVilket virker dybt godnat, da jeg jo har faaet taget en idag og sygeplersken ved ejg vil have taget tripletesten

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

blodprøver
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 08:02
hvorfor får I taget så mange? Jeg fik kun taget blodprøve ved 1. lægetjek i uge 10 ca. Ellers fik jeg ikke. Heldigvis, for har det svært med de nåle - var ved at give mig til at tude da Silje skulle vacineres...

Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd

blodblodblod
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 08:10
Man skal normalt ogsaa have taget blodproeve i uge 30 ca. (mener jeg det er).

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart,,,
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 09:35

bækkenløsning - som jeg lige nu hygger mig med for 3. gang. Den pokkers bækkenløsning er også skyld i, at vi ikke får vores 4 børn som vi gerne vil. Den er allerede blevet kronisk (dvs. at det ikke var gået væk efter godt 2 år) pg jeg frygter at må døje med det resten af livet.

Ellers er det ventetiden og angsten for at miste, at der skal være noget galt osv.

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille Blob i mavsen (termin 30/1-08)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 12:00
Ih altså, jeg burde skifte til et andet sted i landet. jeg får simpelthen taget blod hver evig eneste gang jeg er til jordmor eller læge, for altid at få det samme savr at det altsammen ser ud som det skal.

Nu jeg ikke har prøvet at have kvalme og hvad der tit deraf følger så ved jeg ikke om det vill elige højere hvis det var.
Men som nogen nævner underlivsundersøgelse er også rigtig træls...

Hyggehejsa
Renana

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd

ikke blodprøve...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2007 22:12

Tjaa jeg er bloddoner så en lille blodprøve kan bestemt ikke gøre mig noget.

Det værste er nok den bekymringsevne man får (og aldrig slipper af med igen). Der er altid noget man bekymre sig for som gravid og som mor. Og det bliver ikke lettere når de små er født.

Det bedste er barnet. Skønt bare fordi det er.

Kilden.
0
0
Svar på denne tråd

Det værste
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 17:57

Jeg har en delt førsteplads..

Har nu kastet op i 4-5 uger, og er RÆDSELSSLAGEN for nåle.. Jeg er så bange for dem at man tror det er løgn, forvandler mig til en lille baby som er stiv som et brædt hehe... Men puha, opkast er godt nok også.. Ja, til at brække sig over.. Men ELSKER at være gravid, det er fantastisk dejligt at se maven vokse og føle at der er noget derinde :-)

MVH Tine Vejlstrup

Gravid med termin 5/4 2008

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider