Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Efter tremmesengen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 19:39
Nu er Erik en meget stor dreng, så selvom han kun fylder 2 år til decmber han han størrelsen af en 3 års knægt, hvilket gør at han fylder lige lovlig meget i hans tremmeseng når der også skal være plads til diverse kæledyr og bøger og det skal der.

Men hvad gik jeres børn over til efter tremmesengen? En juniorseng eller med det samme en stor seng? Hvad er jeres erfaringer med skiftet og hvad skal man være obs. på?

Hyggehejsa
Renana

Pony eller lille hest søges til ridning 1-2 gange om ugen
Skriv besked eller mail
0
0
Svar på denne tråd
 
 vi trækker den...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 21:17
jeg er ret sikker på, at søren nok vil stå op og komme tilbage til festen (i stuen) når han kommer i en seng, han selv kan stå ud af. Han har aldrig haft fantasi til at prøve at komme ud af tremmesengen (thank god). Han er 96 cm høj og nej, der er godt nok ikke meget plads omkring ham. Men han kan fortsat lide sin seng, så vi venter med skiftet... lidt endnu.

Jeg vil have en juniorseng med sengehest rundt langs hovedgærdet. De ser dejlige ud, synes jeg. Der er ikke så meget andet at holde øje med, end at sengen er sikker og i orden... og så at barnet nu altså selv kan stå op (det vil være en god ide at gemme sprittuscher af vejen, fx (Camilla... ) ) også før forældrene er vågne.
Jeg tror, man skal forsøge at lave overgangen så udramatisk som muligt. Sådan lidt a la - NEJ WOW en fed seng, du har fået, den er bare flot! ... og så slut. Ikke noget krisehjælp over afskeden med tremmesengen...



Sidse - Mor til to lækre drenge: Søren 18.03.05 & Morten 27.12.06



Sokker, futter, huer, vanter og trøjer strikkes på bestilling i str. 56-86. Skriv en PM for vilkår og modeller.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Direkte i stor seng...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 22:58

Jeppe kom fra tremmesengen til en stor seng da han var næsten 3½ år, og målte rundt regnet 1 meter, samtidig kom han fra vores soveværelse og til eget værelse (han sov hos os så lang tid pga hyppige opkastninger og urolig søvn som følge af noget medicin han fik). Vi var indstillet på at lade ham gøre det i sit eget tempo, han fik lov selv at vælge en halvhøj seng med rutsjebane, og allerede første aften ville han sove i den, og det er sjældent han vil sove inde hos os nu.


Jeg troede også han skulle have en juniorseng, men oftest måler de kun 140, dvs 20 cm længere end tremmesengen, så den er næsten for lille inden de kommer over i den.


Jeg tror bare man skal præparere dem i lang tid inden den nye seng kommer, lade dem selv vælge, og lade det være den naturligste ting i verden.


Nanna.


PS. Jeppe kom selv og sagde at han skule have en ny seng, fordi tremmesengen var for lille



Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk



DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nadja...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 09:06

fik alm seng for ca. 4 uger siden - hun er 2½ år.


Det har fungeret rigtigt fint Den har voksen mål og er uden sengehest Men vi har en madres liggende på gulvet - hvis nu hun skulle trille ud.


Vi var ellers bange for, at hun ville begynde at stå op når hun var blevet puttet, men det gør hun ikke endnu


Vi gemte hendes tremmeseng i ca. 3 uger - just in case.


Hilsen Pia




Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 drfhfdghgfj
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 09:13

gry har haft en stor seng siden hun var to år-- sådan en med rutsjebane og prinsessetårn og hule nedenunder


hun er aldrig stået op eller faldet ud af den



Imba fucking ashley

0
0
Svar på denne tråd
 
 Candymann
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 10:00

Hvor har i købt sådan en seng henne, vi leder efter en og kan ikke rigtig finde en.




En haflinger rider man ikke til, man sætter sig bare op

0
0
Svar på denne tråd
 
 esfgffsdgfg
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 10:36

Imba fucking ashley

0
0
Svar på denne tråd
 
 Voksi-seng
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 11:44
Da vi fik Maja havde vi arvet en tremmeseng, som kun vat 1 meter lang, så hun flyttede i en meget lav junior-seng med lille sengehest allerede da hun var 1 1/2 og har aldrig "steget af"

Micas har en alm. tremmeseng, men han er allerede nu et MEGA urohoved (5 mdr), så jeg forestiller mig, at han også flytter i den lave seng før han begynder at planke den over tremmesengen :-P Han må hellere stå op et par gange end at stå på hovedet ud af tremmesengen...

kh

Helle


Mor til Maja 09.09.96 og Micas 24.03.07 - mine to ønskebørn
0
0
Svar på denne tråd
 
 hhh
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 23:31


Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk



DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein



0
0
Svar på denne tråd
 
 tak...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 20:23
for hjælpen, nu er der slet ikke noget at rafle om mere, for nu bliver Erik smidt ud af sin tremmeseng snart af en lillesøskende... Så det var meget passende at finde ud af næste skridt...

Hyggehejsa
Renana

Pony eller lille hest søges til ridning 1-2 gange om ugen
Skriv besked eller mail
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider