Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Tjek selv ørerne..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 20:05

Jeg tror ikke Mads er helt ovre sin mellemørebetændelse, som vi sluttede med at give pencilin for et par dage siden. Men er det ikke noget med at der er en måde man selv kan tjekke om de har ondt i ørerne???


Noget med at trykke under øret eller ???


Lige meget hvad ringer jeg til lægen imorgen så vi kan blive tjekket for det skal bare udryddes så vi ikke skal døje med det når vi skal på ferie i september. Det ville blive forfærdeligt når vi skal ud og flyve og er ikke noget man kan byde sit barn.. synes jeg..


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifølge vores ørelæge
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 20:17

Så kan du på de små børn trykke dem lige foran midt på øret - der sidder sådan en "brusk" ting som endnu ikke er helt hård på de små -(svært at forklare præcis hvor)men hvis han har møb, så vil det trykke ind på det og gøre ondt når du trykker ham der - og han vil tydeligt vise om det er møb.


Jeg har selv måtte gøre det på Viktor 2 gange for at være sikker inden jeg tog ham til lægen (for gud ved hvilken gang) og der har det virket - han havde møb.


Men hvis du alligevel kan få en tid hos lægen i morgen, så spar dig selv for at være "ond" ved ham ved at trykke


Kan du give ham lidt panodil for natten evt.?



Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Oki, men
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 20:21

han er ikke ked og sover lige nu. Jeg synes bare han har rodet lidt ved ørerne de sidste par dage og er bare så nervøs over det, da vi som sagt skal ud og flyve. Heldigvis er det da først om en måned, men alligevel. Man er vel pylret.. ;-)


Jeg tror lige at jeg vil prøve det imorgen tidlig inden jeg ringer til lægen, så må jeg vurdere om vi skal have en akut tid eller kan vente et par dage til at få det tjekket.


Går det bedre med Viktor efter han har fået dræn?


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 få tjekket ved ørelægen
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 08:20

i stedet for egen læge...


det med at trykke på brusket har jeg også hørt, det har bege mine dog aldrig reageret på, og de er begge ørebørn...


MVH.


Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej Mads
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 08:27

reagerer ikke rigtig når jeg trykker nogen som helst steder rundt om ørerne, han synes vist bare at jeg opfører mig underligt..


Nå, ringer til lægen nu her og får en tid i denne uge (forhåbentlig), ikke om vi vil have noget af det ørehalløjsa med op i flyveren.. - og ikke mindst med ned på ferien. Mads skulle jo gerne ned og bade ;-)



Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 09:46

Nu har jeg arbejdet på audiologisk adf. (ære, næse, hals)

og jeg har ikke hørt,set eller prøvet at trykke nogen der (tragus)for at konstaterer mellem ørebetændelse.

Men det der virkelig dur er at komme til en ørelæge hvor de så kan få lavet et mellemøre tryk, den trykmåler de privat prak. læger har er ikke nøjagtig nok i mine øjne..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kristineo
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 09:52

Hvis man ved hvor man skal trykke - så virker det skam.


Det er kun 2 måneder siden vores egen private ørelæge viste mig præcis hvordan.

Hun har også både vist mig hvordan han reagerer hvis der ER møb, og hvis der ikke er


Men ja, det bedste er jo at komme til en ørelæge lige med det samme (de fleste steder er der dog laaang ventetid)



Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har nu
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 10:10

fået tid hos vores egen læge på onsdag, så må vi se hvad han siger. Det var også vores egen læge som i første omgang sagde der var møb og gav pencilin for det. Så nu prøver vi det først.


Har tidligere været ved ørelæge fordi vi ikke var helt sikre på vores egen læge, men der var som han allerede havde sagt ikke noget at komme efter.


Men nu er det selvfølgelig noget andet når der nu har været møb. Men vi ser tiden an og ser hvad lægen siger onsdag.


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 God idé Chrisser
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 10:11
Og når i skal på ferie og han skal bade, var det måske også en idé med lidt vandskyende vat, hvis han har tendens til "øreproblemer".


Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det vil
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 10:41
jeg da helt sikkert få fat i. God idé. Det er godt nok første gang han har haft noget med ørerne, men derfor kan man jo lige så godt forebygge

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah - jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 10:43

hvor meget det vil hjælpe - men jeg tror nu tanken er god nok.


Viktor har det i ørerne ved bad nu, men det er fordi han lige har fået lagt dræn jo.



Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Autostol, skråstol og ammepude til salg - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 14:10
JEg vil ogsaa anbefale, at man tager til en ore, naese, halsespecialist i stedet for egen laege. De plejer at kunne presse en ind, hvis det er slemt.

Husk hvis de har draen skal der kun vat i naar de skal i bad eller pool, paa stranden behoeves det ikke.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bodil-...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 15:38
Hvorfor behøves det ikke på stranden?


Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Baby pigetøj til salg str. 62-68-70 - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi det
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 16:03
er saltvand. Det er i hvertfald, hvad vores oere laege sagde.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Spøjst??
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:04
Vand er vel vand? Nå - skidt pyt - lyder bare underligt ikk?


Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Baby pigetøj til salg str. 62-68-70 - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det synes
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:13
jeg nu ikke det goer og vand er ikke bare vand. Proev at hoere jeres oerelaege ad Saa kan I faa den helt rigtige aarsag.

I svoemmehallen er det bedst med en haette eller propper, da vatten hurtigt ryger ud. grunden til at der skal vat i naar de har draen er, at der pga. draenet er adgang helt ind i oeret.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen - præcis
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 19:39

Der er adgang helt ind i øret når de har dræn - men kommer saltvand mindre ind i øret end andet vand??

Eller skader saltvand bare ikke af en eller anden syret årsag jeg så ikke lige kender til?


Men jo, jeg vil da høre min ørelæge ad når vi skal til kontrol.



Christel
(Temmelig tosset)

At blive mor, er ikke svært - men at være det er!


Baby pigetøj til salg str. 62-68-70 - se præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:39
skulle ikke skade. kan ikke hlet huske hele forklaringen saa vil meget gerne have den igen.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 et hurtigt spørgsmål...hehe
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 07:43

er det ikke kun hvis de små dykker over 1 meter ned at ørene skal dækkes???...


min ørelæge har intet nævnt om vat, propper eller lignende mht. bad... ud over at hvis de skulle dykke mere end 1 meter ned, så skulle ørene dækkes til... så derfor frarådes det at dykke med drænbørn...


begge mine er ørebørn, oliver har aldrig haft problemmer med ørene efter at han fik dræn i... og drænene er ude igen, og han døjer slet ikke mere... og han har tit været i svømmehallen f.eks.


daniella har også dræn i, hun har dog haft MØB ca.10 gange siden hun fik dem i i starten af året... dog sidder drænene som de skal, hun slipper bare ikke for MØB'en...hun har ikke så tit været i svømmehallen da hun er bange for vand, så vi træner det herhjemme i stedet til at starte med.


MVH.


Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05


0
0
Svar på denne tråd
 
 Så var vi
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 08:08

til læge igår og ørerne så fine ud. Lægen målte også trykket i dem og det var også som det skulle være, så alt var i den fineste orden. Pånær lige at vi stadig synes Mads hoster natten hvis ikke han får sit hos medicin inden han komme i seng. Så vi fik et skema som vi kunne udfylde så vi kunne se hvor slemt det er.

Lægen begyndte at snakke om astma osv... så det første jeg gjorde da vi kom hjem var at støvsuge med vinduerne åbne... Ville være forfærdeligt hvis han fik astma, og ikke mindst hvis vi så skulle leve uden hundene..


Nå, men håber det går I sig selv igen, hørte ham ikke i nat...


Så nu glæder vi os bare til at komme på ferie i uge 38 + 39 ;-D


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider