Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Pony aflivet what to do
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 22:33

Hjælp..

Vi var idag nødt til at aflive Olivers Shetter


www.heste-nettet.dk/forum/1/1492214/ 1492214/ link til tudeinlæg...


Hvad siger vi til ham?


Han bliver 4 her den 16/7


Han får selvfølgelig en ny pony, men skal vi fortælle ham at det er en anden pony, eller finde en der ligner Victor, og så lade ham gå i den tro at alt er ved det gamle.

Vi nåede kun at have ham i 2 mdr. men Oliver var MEGET glad for ham.


Nogle der har et godt vejledende råd..?

Nogen der har prøvet noget af det samme??


Hjælp!


Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:


Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Dreng født 21 07 07

Nu med hest igen

Tak for gaven til min dejlige forlovede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fortælle ham...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 22:55

... du skal da selvfølgelig fortælle det! Det bedste er helt klart at han kan se den døde pony, imens du fortæller lidt om livet og døden, så han forstår det.


Det med at finde et dyr der ligner er big no no i min verden- uanset alder.


Vh Tine


Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.


Ny konkurrence på hjemmesiden d. 15/8-07








0
0
Svar på denne tråd
 
 Ganske kort
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 23:12
fortæl ham det.

det er det mest rigtige...

Hvad ville du ha' gjort hvis det var et familiemedlem - have fundet en der lignede?

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 oversrkift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 06:55

jeg tror det er meget vigtigt at lade din søn se ponyen -så han kan forholde sig til det..

selvfølgelig bliver han rigtigt rigtigt ked af det og græder meget -men så er det dit job som forældre at støtte op om ham..


jeg vil mene at med noget så stort et dyr som en pony -ja den kan man ikke erstatte til en der ligner..


men din søn kan jo altså også reagere på en anden måde.. måske spørger han om han må få en ny -måske vil han gerne vente lidt..


puha.. havde et hyr uden lige da grys kat skræmte livet af hendes kanin, men hun ville ikke ha en ny.. (heldigvis ;))


der var hun 2½ år


Imba fucking ashley

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:41
er helt ening med de andre, du burde helt sikkert fortælle ham det selvom det er hårdt. Han ska jo lære at omgås også en sådan ubehagelig og trist ting som døden.

Jeg ville gøre meget ud af at fortælle ham om liv og død, og fortælle ham at ponyen nu er i ponyhimlen og har det godt, så han ikke spekulerer over om den nu har det godt eller ej...

Hyggehejsa
Renana

Stak så Ole en dag i trav, stod med et ved det store hav!
Øjet skinnede, tåren randt, intet mere i verden bandt.

Fyldt af glæde over livets under,
med et nyfødt barn i vore hænder,
kommer vi til dig, so
0
0
Svar på denne tråd
 
 Klart klart
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 10:06

tilhænger af at du fortæller ham sandheden.


Mine børn har aldrig været forskånet for div. dødsfald af hunde, katte,kaniner, marsvin osv.


De har været ulykkelige en meget kort stund, for børn har en formiddable evne til at accepter og lade livet gå sin gang.


De kan godt flere måneder ja år efter tabet af et afholdt dyr, komme i tanke om at de savner det og så pludselig bryde ud i gråd, men så er der som regel noget andet galt også, som de ikke kan sætte ord på.


En god snak i ny og næ er godt når en lille størrelse skal bearbejde følelser som sorg.


Det skal nok gå, og skulle du knibe en tåre sammen med ham, så er der ikke noget forgjort i det, tvært imod vil jeg mene.


Forstående hhilsner fra Gitte





Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandheden
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 10:58

Fortæl ham at ponyen er død, ikke noget langt og indviklet om livet og døden det kan de små ikke gennemskue.


Mikkel mistede sin farmor i den alder og en pony, og han mente de kiggede ned fra himmelen. En dag mistede han en ballon der fløj op, men han sagde så at den kunne farmor og Donna lege med


Børn tager den slags ting fint, måske vil du undre dig over hvor hurtigt han sludrer om andre ting.


/Louise



If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 12:45

for alle jeres meget ens råd.


Jeg ved ikke om DAKA har været der ringede til dem i morges, da han ikke skal ligge i flere dage i det her vejr.


Men ringer lige til stalden og hører.


Og så må vi tage det seje træk og få ham forklaret situationen.


Synes bare det er hårdt


Men endnu hårdere for ham.


Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:


Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Dreng født 21 07 07

Nu med hest igen

Tak for gaven til min dejlige forlovede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 13:36

Hej


Jeg ville fortælle ham at ponyen havde brækket benet (det kan de godt forstå) og at dyrelægen ikke kunne "lime" det sammen igen, så nu er han i himlen.


Her i huset er "alle døde" i himlen, og her har de det godt!! De sidder på en sky og kan se ned til os.


Døden kan vi desværre ikke undgå.


Hilsen


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har nu fået
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 19:05

forklaret ham det.

Og bagefter tog vi ud så han kunne se ham.


Han sagde ikke så meget, men efter vi er kommet hjem er han kommet nogle gange og grædt lidt.

Så man må sige han har taget det flot


Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Mor til:


Oliver 16 08 03

Lukas 04 04 06

Dreng født 21 07 07

Nu med hest igen

Tak for gaven til min dejlige forlovede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fint ...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 08:09

Nå det var godt I nåede at komme afsted, det skal han nu nok klare


/Louise



If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider