Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Bange for støvsugeren - hvad gør man?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 16:00

Hej


Andreas på 14 måneder er bange for støvsugeren - virkelig panisk angst..


Han skriger og skriger så snart den bliver tændt - der er INTET når den ikke siger en lyd - så er den ganske underholdende..


Det har været sådan alle dage og jeg troede faktisk det ville blive bedre, men nej...


Jeg har snart prøvet meget - at lege ved siden af mens den kører svagt, at gå med ham på armen mens jeg støvsuger, at støvsuge mens han er ude i haven, mens han sover, men så snart den bliver tændt så flipper han helt ud...


Det er snart ved at være belastende kun at kunne støvsuge mens han ikke er hjemme..


Jeg ved dælme snart ikke hvad jeg gøre - og faktisk så er det snart ved at blive det samme når jeg sjældent bruger min hårtører..


Altså det er lyden går jeg ud fra...


Har I nogle gode ideer til hvordan man får løst problemet?


Kærlig Hilsen

Stine

- Mor til Andreas 020606 og med en spirrevip

i maven 110807...



Oda fletvugge.

Kontakt via PB eller Email.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan var joseph også
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 16:04
de første 6-8 mndr men de vender sig til det efter hånden jeg udnyttede tiden når han sov middagslur i barnevogenen uden for til at få svungen sugeren... eller hjalp det tit hvis farmand tog ham og bar ham uden for imens...

Til min elskede søn:

Når jeg har dig i mine arme,

og du smiler tillidsfuldt til mig.

Så bliver mit hjerte fyldt med varme,

Du lille mand hvor jeg dog elsker dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 er han ved at være stor nok
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 18:13

til at kunne sidde på den? Min pige har aldrig været bange for den - hun har nærmere syntes, at den var noget af det fedeste legetøj hun kunne få fat i, så jeg er måske ikke lige den rette til at komme med forslag.

Men hun syntes, det var vildt morsomt at "ride" på den rundt i huset. Måske din mand kunne hjælpe i starten, så han ikke falder af?


Eller var det måske en idé at anskaffe sådan en legetøjs-støvsuger med flamingo-kugler i, så han kan støvsuge sammen med dig? Mine svigerforældre har købt en brugt på loppemarked til 25 kroner, og den er et stort hit. Den siger jo lidt, men larmer ikke helt så meget som en rigtig støvsuger - det kunne måske være lidt sjovere at makke med, hvis han er rimelig sikkert til bens?


Når jeg skal føntørre håret har jeg næsten altid Cille med - så har jeg lige hurtigt blæst på hende og fortsat med mit eget hår ind imellem - så er det ikke på den måde lyden hun forbinder med noget, men mere det at den blæser, og det synes hun også er ret sjovt. Det gjorde hun ikke i starten, hvor hun også blev lidt forskrækket, når jeg tændte den.


Og så skal man jo selvfølgelig altid lade som om der ikke er noget som helst at blive bange og panisk for... (ikke altid nemt, jo...)



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Råd mod støvsugerangst :-)
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 19:50

Hejsa!


Jeg låner lige min venindes profil her, for at svare på den med støvsugerangsten...


Min søn var meget bange for alle høje lyde, da han var lille. Den med støvsugeren kurerede jeg ved (måske lidt upædagogisk...) at give ham en pose med chokoladeknapper (dem var han helt vild med :-)) hver gang jeg tændte for støvsugeren (eller håndmixeren eller noget andet med høj lyd). Det virkede akkurat som på dyrene, han fik en positiv indlæring, hver gang der kom en høj lyd - og i dag er han helt ligeglad :-)


Jeg har fået at vide, at børns hørelse først er helt udviklet, når de er ca. 6 år gamle og indtil da er der nogle, som hører ekstremt godt. Den kategori tilhører din søn måske?! (Selvom man en gang imellem synes, de slet ikke kan høre!!! :-D)


Mvh :-) Karin



At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed.

(Piet hein)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider