Det er rart at læse jeres svar - jeres ord for ligesom ridset mine probleme rop, med andre øjne - hvis i forstår.
Blob er et ønskebarn, akkurat som sine to storesøstre og er bestemt ønsket og planlagt.
I har fuldstændig ret i, at jeg tænker og gør som jeg nu engang gør, fordi jeg vil beskytte mig selv - ikke så meget fordi jeg er bange for at miste, men fordi jeg jo fik overbevist mig selv om at der ikke var noget derinde.
Det var den nemme (og dumme) løsning at bilde mgi selv ind, at der ikke længere var liv - så fik jeg ikke et chok og var parat til en kedelig besked. Beskeden var stik modsat, men ændrede desværre ikke min tankegang.
Min lillesøster er også gravid, 8 uger længere henne og har en skøn og perfekt graviditet. Hun strutter med maven og fx. i dag til hendes fødselsdag, så går snakken livligt om hende og hendes lille pige i maven.
Der var ikke en eneste der nævnte noget om at jeg er gravid - det er ikke fordi jeg er jaloux, men det er som om andre også har "glemt" min graviditet, fordi det ikke er noget vi snakker om selv.
Jeg er enormt glad på min søsters vegne (selv hun er enlig og 20 år), så det er på ingen måder fordi jeg føler mig tilsidesat eller misundelig.
Jeg her lige siddet med alle scanningsbillederne af Blob og pigerne - har kigget på dem, smilet og hygget mig over at de to af dem nu er hos mig og er store, sunde og smukke.
Jeg fandt et album frem og har nu lavet et album kun til Blob, som jeg har til pigerne - det hjalp faktisk lidt og jeg fik en snert af glæde i maven undervejs.
Nå, det var da et lille skridt på vejen - nu har Blob bare at have det godt derinde, for ellers aner jeg ikke hvad jeg skal stille op med mig selv.