Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Kan det lade sig gøre?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 16:53

Ja, jeg er jo ikke mor endnu, så derfor lidt spørgsmål

Er det fuldstændig urealistisk og egoistisk at tro at man kan opretholde ridningen så nogenlunde under og efter graviditeten?

Jeg er velvidende om at ikke alle kan ride under graviditeten og et stykke tid efter, men det er jo trods alt kun ca. 9 måneder det handler om . Det er de første år jeg er bekymret for..

Hvordan er det "gået" hos jer?

Mvh Kath

High Hopes, aldrig glemt og altid savnet!
0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 17:19

Jeg fødte for knap 7 uger siden.

Under graviditeten har jeg slet ikke redet, men det var fordi jeg fik en diskosprolaps, så jeg var først færdig med behandlingen i marts, og da syntes jeg ikke det var forsvarligt, at begynde igen med 3 måneder tilbage til termin.

Hvis ikke det var pga. ryggen havde jeg redet indtil 14 dage før fødslen - da sagde min krop stop til at tage den lange tur (1 time med de offentlige hver vej). Jeg underviste ridemærker, mugede ud og håndterede heste fra jorden indtil 10 dage før fødslen.

Jeg var så oppe at ride igen i lørdags, og det er min plan, at jeg skal til at ride en gang om ugen nu :-) jeg glææææææææder mig! Jeg har så min mor, som tager med og er barnepige imens, da jeg jo skal stå til rådighed, hvis Isabella bliver sulten - kæresten gider ikke tage med, og desuden arbejder han gerne på det tidspunkt.

Heldigvis havde jeg ikke så ondt efter rideturen, hvor jeg red alle 3 gangarter - i alt ca. 45 minutter på hesteryg, så det gav mig virkelig blod på tanden for at komme igang igen.

Jeg har så haft (og fortsætter med at have) parter/søde piger til at ride mens jeg ikke har kunnet selv. Det er rart, at vide, at hesten bliver passet og redet, når jeg ikke selv kan.

Mette

Velkommen til verden Isabella - 15/6-07 - 3750 g og 52 cm

0
0
Svar på denne tråd

hvordan
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 17:21

Jeg tror det kommer meget an på hvordan du har hest, og hvor stor hjælp du har derhjemme. Min indstilling er helt klart at hvis barnets far ikke er indstllet på at have bebs nogle timer mens du rider.

Evt. er der jo mulighed for at få en til at hjælpe med pasningen af hesten.

Jeg tror dog ikke man skal regne med at have overskud til at ride hver dag.

Hvis du er heldig at få et barn der er flink til at sove nogle timer i træk, kan barnet jo også sove i barnevognen ved siden af ridebanen.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 17:33

Jeg har min hest opstaldet i fuldpension, så det eneste jeg skal bekymre mig om er ridningen

Min kæreste er indstillet på at "være far" mens jeg er hos hesten og svigerpanikken osv. vil også gerne hjælpe.

Tanken for mig om at gøre det "halvt" er bare forfærdelig, men mon ikke jeg kommer på bedre tanker når (engang) der kommer en lille?!

Jeg har også tænkt tanken om at finde en der kan ride hesten de dage jeg ikke selv kan MEN gode hestepassere/ryttere er der længe imellem. De fleste har jo selv hest.

Mette: Det er flot at du rider allerede!! Sådan

High Hopes, aldrig glemt og altid savnet!
0
0
Svar på denne tråd

lidt mere...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 17:38

Jeg glemte lige at skrive, at Isabella ikke kan være hjemme mens jeg rider, da turen med de offentlige tur retur og med tid hos hesten mindst tager 4-5 timer (og hun bliver ammet 100%)! Så er jeg glad for at min mor kan gå en tur med barnevognen, mens jeg rider, og på et tidspunkt er det meningen at vi skal i skoven sammen - mig til hest og hende med barnevognen - hun er på deltid, arbejder i en vuggestue (elsker at tage sig af Isabella), og har tidligt fri 2-3 dage om ugen, så det passer rigtig godt.

Lige så snart Isabella ikke længere er afhængig af mig i fht. maden, håber jeg da også at få tid og mulighed for at hun bliver hjemme med sin far og jeg får redet 2-3 gange om ugen igen. Det er også meningen, at jeg vil starte stævner fra næste år, men nu må vi se.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 22:51
4-5 timer! Det er godt nok en fantastisk mor du har!
0
0
Svar på denne tråd

min mor
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 12:55

De 4-5 timer er incl transporten ;-) Men hun går da gerne ture på 1½ time plus det løse - plus hygger før og efter.

Min mor elsker at være mormor - hun kommer en gang om ugen og hjælper til, hvor det eneste jeg skal gøre er at fodre og så ellers få klaret alt det jeg ikke når til hverdag, eller vi tager ud og får købt ind - lidt lettere med bil og sådan. Min mor nyder tiden, hvor hun kan få lov til at skifte ble, hygge, nusse og alt det - og vi nyder at have lidt fri. Min mor vil gerne fortsætte med at have sådan en dag, også når Isabella bliver større, og det er jo skønt at have en ugentlig dag, hvor vi kan være os og nyde hinanden, selvom det selvfølgelig også er dejligt at være forældre...

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er fedt at kunne være mormor og være så tæt knyttet til sit barnebarn - det er ikke alle forundt (heller ikke min svigermor! hun er ikke så god til småbørn virker det til).

I morgen skal jeg til globryllup, og imens det foregår, tager min mor også en lang tur med Isabella :-)

Det virker også som om Isabella nyder det - min mor kan ihvertfald sagtens berolige hende, hvis hun bliver ked af det - det er bare super skønt!

På den måde er det let at have sine interesser intakte, hvilket er super lækkert!

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 14:53

Her går det fint med at ride selvom Katrine 11 mdr er der. P.t. er jeg stadig på barsel så jeg rider mens hun sover til middag og/eller når hun er gået i seng- vi har en babyalarm med god lang rækkevidde so kan nå ud på ridebanen. 1.sep starter jeg arbejde. Og jeg har jo fået nyt arbjede så der skal jeg møde kl 9. Så planen er at aflevere Katrine halv syv i dagpleje som jeg ellers ville have gjort hvis jeg havde beholdt det gamle arbejde. Så suse hjem og ride inden jeg tager på arbjede og så hente Katrine lige efter arbejde ved halv tre tiden og bruge resten af dagen på hende.

-Randi

Sort quarterføl efter Mega Pine/ Sarabi Del Cielo sælges, se www.123hjemmeside.dk/melohn/3350003
Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
0
0
Svar på denne tråd

I mit tilfælde
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 18:13
har det ikke været et problem... Jeg red 17 dage efter min fødsel (trods ADSKILLIGE sting), og jeg rider pt. ca. 3 gange ugentligt - ganske som jeg ville gøre uden bebs. Jeg har både farmand, mormor og farmor, som gerne tager Filippa imens. Jeg har hestene stående hjemme, og Filippa har været flaskebarn siden hun var 3 uger, så der er ingen problemer her overhovedet... Hvor der er vilje er der vej...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider