Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 hvor lang barselsorlov kan man få
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 13:43

hvor lang kan ens barselsorlov blive ???


jeg har ret til at gå fra 8 uger inden og er ansat som pædagog under bupls overenskomst.


jeg er interesseret i at få så lang en orlov som muligt og den må gerne koste mig penge :-)


min mand skal kun have de 2X2 uger da han er selvstændig , så jeg skal ikke dele noget med ham.


mvh


trilsens mor ( venter efternøler til februar)



mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,-

billeder af hunde heste kat og andre dyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 barsel
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:00

Du kan regne ud hvor lang barsel du har ret til med dagpenge. og hvor meget derudover uden dagpenge på denne side dinbarselsorlov.netborger.dk/


Mvh pernille


Og stort tillykke..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ngxvnbcvbn
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:31

tak skal du have pernille...


så vidt jeg kan regne ud kan jeg få :


8 uger inden fødslen

14 uger efter fødslen med løn

46 uger på nedsat dagpenge ( 2055 kr pr uge)


ialt 60 uger + de 8 uger inden fødslen.


mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,-

billeder af hunde heste kat og andre dyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder jo godt...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:47

Jeg tager også ALT det jeg kan tage og så satser jeg på at nøjes med at arbejde halv tid derefter.. Min mor og far skiftedes til at gå hjemme da jeg var barn og jeg elskede at der altid var en at snakke med. Så det ville jeg også gerne kunne give vores børn..


Så kan det godt være at man ikke tjener til guld og grønne skove, men tiden med børnene når de er små er det vigtigste for mig.


Er glad for at du kunne bruge siden. Det er rart at man ved hvor lang tid man har mulighed for at gå hjemme..


Mvh Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 21:36

jeg er også pædagog, fast ansat. Jeg har 8 uger før termin, og 24 uger efter fødsel med løn.. ellers hedder det dagpenge..



Hilsen Sole

- Nu med en spire i kroppen..

Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 22:19
24 uger med fuld løn inkl. tillæg osv og så dagpenge for resten alt efter om jeg vil have fuld eller halv sats.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann



0
0
Svar på denne tråd
 
 trilsen
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 23:35
jeg er ikke helt med har man ikke kun 52 i alt og de 8 uger før fødslen skal trækkes fra?
men kan forstå på den hjemmeside at en forældre kan holde 8 uger forlænget barsel, med samme dagpenge sats som de andre 32...
men man skal vel også holde ferie, jeg kan ikke helt forstå hvordan du er kommet frem til det...
Gider du skære det ud i pap for mig hehe ?

frederik sælges til godt hjem
vallak til salg se præ. 3 år forv. 160 cm ca. ring eller skriv for mere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jhgfhjk
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 13:49

jeg forstår det sådan her !!! og det er ikke sikkert det er rigtigt...


4 eller 8 uger før fødslen alt efter hvad arbejde du har og hviklen overenskomst du har (for pædagoger er det 8 uger før)

men de skal ikke trækkes fra de uger man har krav på bagefter...


jeg kan så forstå at min overenskomst giver ret til 24 ugers orlov med fuld løn ( andre giver kun 14 og atter andre igen kun ret til dagpenge)


derudover har jeg så ret til 22 uger ( som frivilligt kan forlænges med 8-14 uger) på dagpenge, HVIS man forlænger med 8-14 uger bliver dagpengeportionen så at sige delt ud over alle ugerne... Altså den portion penge der skal dække de 32 uger ( for mit vedkommende 22 uger) bliver ikke størrer men strækkes ud over hele perioden ( som jo så vil være 22+14 uger for mit vedkommende)


min barsel vil så se sådan ud:


8 uger med fuld løn inden beregnet fødsel

24 uger med fuld løn fra barnet er født ( ikke terminsdagen men den reelle fødsels dag

22 uger på dagpenge

14 uger ekstra ( som sagt i de sidste 36 uger deles dagpengesummen fra de 22 uger ud på alle 36 uger...)


i alt 60 uger + 8 uger inden.


mk-foto.gallerisider.dk 10*15 = 15,-

billeder af hunde heste kat og andre dyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 20:25
takker så fes den ind :)
men syntes nu det kan være lidt bøvlet at finde rundt i, men fagforeningen ved nok for hver enkelte hva man har ret til :)

frederik sælges til godt hjem
vallak til salg se præ. 3 år forv. 160 cm ca. ring eller skriv for mere info.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider