|
|
| Det kløøør! AAaargh |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
17-07-2007 14:29 |
|
Aaargh er ved at gå til! Det halve af natten og hele dagen har det bare kløet for hårdt! Det er oven på fødderne (fodryggen), mellem tæerne og på indersiden af foden. Især sidstnævnte. Det er HELT vildt som det klør og irriterer! Jeg har lidt nubrede pletter/prikker, der er røde og eller hvide, alt afhængig af hvor voldsomt jeg har kløet igen  Men ellers ikke noget synligt. Jo fødder, ankler og tæer er hævede! Men vand i kroppen har jeg jo haft længe. HVAD gør man*? Det driver mig til vanvid! Har lige været ude ved min mor, som havde noget "Xylocain" der skulle virke bedøvende på irritation og kløe. Det gør det da også, men kun 5-10min. "Graviditetskløe" på fødder skulle være normalt i den sidste del af graviditeten og stoppe efter fødsel... Så: KOM UD junior!!! Aaaargh *klø klø klø krads og klø*
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ganske |
| Forfatter:  |
Egeskovgård (Vipse) |
| Dato:  |
17-07-2007 14:40 |
|
rigtig at det kan være alm graviditets kløe, men havde en veninde, som lige skulle have tjekket sit levertal mener jeg det var. For det kunne også være den der var problemet til kløen. Kan ikke lige huske hvad det var? Det var det så heldigvis ikke. Men hvis det blivet helt slemt, så må du da lige tjekkes af lægen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumdidej |
| Forfatter:  |
Rhaja |
| Dato:  |
17-07-2007 14:46 |
|
Snup et koldt fodbad, så tit du kan og gnub fødderne rigtig godt med håndklædet bagefter. Et koldt bad er jo også dejligt for hævede fødder. Jeg var også plaget, da jeg ventede mig sidste sommer, og jeg syntes at det hjalp med kolde fodbade. Nætterne var værst, og der smider man jo ikke lige fødderne i vand!! Så der er det bare med at klippe alle nele korte og holde ud , læg evt. fødderne lidt opad. Hold evt. øje med din urin, at det ikke bliver mørkt og koncentreret på alle tider af døgnet. Det kan jo i sjældne tilfælde være leverbetinget, sådan en graviditetskløe. 
/Rhaja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal til |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
17-07-2007 14:54 |
|
Skal til jordemoder på torsdag, så vil da lige holde ud indtil da... Var ved læge 3x i sidste uge og få tjekket urin, hvor han ikke fandt noget alarmerende. Hvor hurtigt kan det leverbetingede opstå? (Sidste lægebesøg var fredag). Kølige fodbad lyder da som en udemærket plan, dét må klart afprøves. For det her er sgu da ulideligt! Pyyyh, hvis det skal vare resten af tiden ud, så er jeg vist hudløs. Forresten, på venstre ben har jeg også de der rød/hvide pletter på indersiden af benet halvt op af mod knæet. De klør ikke, men ja, de er der. Dvs. ikke kun på fødderne.
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige læst |
| Forfatter:  |
Egeskovgård (Vipse) |
| Dato:  |
17-07-2007 15:59 |
|
lidt på nettet. Prøv at søge, og der kommer faktisk meget frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kløe... |
|
|
Jeg havde leverbetinget graviditetskløe da jeg ventede Ea og kan du så komme til lægen imorgen! Det kan opstå fra den ene dag til den anden, da det er levertallet som stiger, og det må ikke blive for højt. Det er sjældent det bliver FOR højt, det kan være farligt for babyen. Ikke for at gøre dig nervøs, men du skal få taget en blodprøve imorgen. Du skal have haft det over længere tid før det ikke er godt for babyen. Hvis dit levertal er for højt vil du blive sat igang.
--Katja-- Mor til Ea 030305 og Malthe 271006 Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du så skrubbe afsted |
| Forfatter:  |
gsims |
| Dato:  |
17-07-2007 17:11 |
|
til doktoren. De tager den slags meget alvorligt. Jeg fik tjekket urinen først, og blev så sendt videre til fødegangen for at få taget blodprøver mht. levertal, som jeg skulle have svar på samme dag. Det virker overdrevet, fordi man jo egentlig har det ok (selv om man er ved at blive vanvittig), men der er vel en grund til at de tager det så alvorligt - så ring da lige til lægen i morgen tidlig.
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afsted med dig |
|
|
jeg fik forhøjet levertal meget akut, vi var begge ved at stå af i svinget, da min lever satte ud, så kom du bare afsted det kan kun gå for langtsomt...
Hilsen Lene Lillevangs heste er de bedste Mor til Carl født 22/2-07 3 års springvallak sælges Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVad så |
|
|
har du været til læge??? Håber at du har fået noget hjælp 
Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06  Ejer af Skot af Lilleris Verdens dejligste oldenborger !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
18-07-2007 11:09 |
|
Jamen dog! Ikke skræmme mig sådan. Jeg har ikke læst herinden siden mit sidste indlæg, så nej har ikke været ved lægen. Og idag er der ikke noget kløe eller irritation? Det gik i sig selv igår ved 16tiden og har ikke været der siden. Ikke engang specielt hævede er anklerne... Mener I stadig det kan være slemt, eller kan jeg "bare" forhøre mig hos jordemoder imorgen kl. 10:00 (torsdag)?
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes du skal |
| Forfatter:  |
gsims |
| Dato:  |
18-07-2007 20:06 |
|
ringe til lægen i morgen tidlig. Det er lægen der vurderer den slags og ikke jordemoderen, så vidt jeg ved. Og det ville jeg altså gøre uanset, bare for en sikkerheds skyld. Det skader jo ikke at ringe, i hvert fald  Og undskyld 
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt... |
|
|
Godt at det er gået over.. Ville nok ( helt ærligt ) så vente, til jeg skulle til jordemoder.. Alt afhængig af det tidspunkt. Jeg kløede pludselig meget. Specielt mave og fødder. Da jeg lidt henkastet fortalte jordemoderen dette, ringede hun fluks ned til lægen ved fødegangen, og så afsted med mig til blodprøve. De tog det alvorligt. Der var så heldigvis ikke noget.
Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja nu er |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
18-07-2007 21:44 |
|
Ja, nu er det jo for sent at kontakte lægen idag  Men min jordemoder har lokale i samme afdeling som min læge, så hvis det endelig er kan det nok hurtigt arrangeres. Nu tager jeg i hvert fald til jordemoder imorgen kl. 10:00 som aftalt. Fortæller hvordan det kløede VILDT igår og forgårs. Til gengæld har der ikke været noget idag. Ikke kløe i hvert fald, der har været de der hvide pletter og de har været hævede (dog ikke så meget som de sidste 2 dage, men vejret er også ændret). Men, skal nok få det nævnt/tjekket imorgen  gsims du er tilgivet 
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| popp??? |
|
|
De der hvide pletter kan vel egentligt være det der hedder POPP (eller noget i den retning) Mener ikke det er farligt som sådan, men er vist noget man får hvis man bliver "overfølsom" overfor graviditeten. Har en veninde som havde det i sådan en grad at hun kom i lys og blev sat i gang 4 uger før tid. Men spørg din jdm, det ved hun sikkert mere om end jeg 
--Katja-- Mor til Ea 030305 og Malthe 271006 Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det fik jeg også |
| Forfatter:  |
gsims |
| Dato:  |
19-07-2007 11:41 |
|
altså hvide pletter/blæner, der kløede. Men det virkede ikke som noget de kendte til på fødegangen, hvor jeg jo blev sendt hen. Men det kan være, at mine ikke så rigtige ud 
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
19-07-2007 12:40 |
|
Ja, jeg var jo ved jordemoder idag  Og vi snakkede om mine stakkels fødder - men når det "kun" er dem der klør skal man ikke være bekymret. Det var hvis hele kroppen; arme, mave, bryst, ben og fødder kløede at man skulle være nervøs for leverbetinget graviditetskløe. Og jeg havde det jo kun på fusserne + det var gået i sig selv igen. Sidstnævnte skulle eg jo så bare være lykkelig for (og DET er jeg også!) Ellers kunne hun fortælle at den bette stod "helt fast" i bækkenet. Urokkelig sagde hun næsten  Og h*n blev vurderet til 3200 - altså ingen problemer hvis h*n besluttede sig for at se verden nu... Så: KOM UD!!! 
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde enormt |
|
|
stor glæde af Zink savle flydende da jeg havde graviditets kløe dup klæen med vat og flydende salve og det køler enormt dejligt... men det skal være den uden mentol husk det
Til min elskede søn: Når jeg har dig i mine arme, og du smiler tillidsfuldt til mig. Så bliver mit hjerte fyldt med varme, Du lille mand hvor jeg dog elsker dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt |
|
|
Det var dejligt der ikke var noget.. Ja baby KOM SÅ UD så vi kan se dig!
--Katja-- Mor til Ea 030305 og Malthe 271006 Videnskab eller Gud - vigtigst af alt er kærligheden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Godt at der ikke var noget at være bekymret for  Er altså stadig misundelig på dine mavebilleder,men det har givet mig motivation til at få en halv aftale i hus til når jeg må rejse mig igen  Sender lige en omgang vestøv med den svage vind 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det |
| Forfatter:  |
AmigoCjn |
| Dato:  |
20-07-2007 23:08 |
|
Ja, det var rigtig dejligt at der ikke var noget at være nervøs for  Og det gode er at fødderne ikke har kløet siden jeg lavede dette indlæg Dét er lækkert. Men hvis de begynder igen, har jeg nu nogen gode råd jeg vil prøve inden jeg skriger højt og inderligt  Og vestøv må I gerne sende, det skulle sandelig ikke gøre mig noget om den bette snart ville vise sig. Havde håbet det blev idag (20.07-2007) Men der sker desværre ikke noget  StineP jamen det var da dejligt at man kunne motivere nogen  Vil da glæde mig til at se hvad du finder på. Og din mave er da fin pt. kiggede lige i mavetråden... Den minder lidt om min, form-mæssigt. Ved du hvad du venter?
... Er gravid med termin den 28. juli ...
Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo. se præs! Postnr. 8362/8660
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|