Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Trøske?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:41

Hej,

Nogen der har haft børn med trøske i munden, som IKKE er spædbørn?

Min datter som fylder fem i dag har åbenbart fået trøske i munden (jeg har ikke set det endnu, da jeg tager tidligt på arbejde).

Hun havde havde det meget da hun var spæd, men ikke siden. Ikke engang da hun fik astmamedicin (det får hun ikke mere).

Jeg har ringet til lægen og sekretæren lød sådan lidt: "Hvorfor får hun det når hun er så stor? Det må vi hellere holde øje med."

Nu bliver jeg helt bekymret. Og tænker straks på sukkersyge, immunforsvarsdefekter m.m.

Nogen der kan berolige mig lidt?

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

netsundhesplejesken
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 12:53

Skriver dette til en hvis datter også er "for" stor til at få trøske.

Ja det kan de godt. Trøske er en form for svamp og det lyder sandsynligt at det er det din datter har fået. Det er ufarligt men meget ubehageligt og derfor bør hun naturligvis behandles. Du kan købe trøskesaft i håndkøb på apoteket og du kan også få et svampemiddel, men dette er på recept. Du kan jo forsøge med trøskesaft og hvis det ikke virker, synes jeg du skal få lægen til at lave en vurdering.

Hvis det bliver ved at være der, må du som sagt få lægen til at se på det, da hendes belægninger jo også kan skyldes en anden infektion. F.eks. et forstadie til hånd, fod og mundsyge eller en herpes virus.

Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

0
0
Svar på denne tråd

Lisab.
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 15:47

Mange tak for svaret. :-)

På vejen hjem gik jeg på apoteket, men de havde intet trøskesaft hjemme, så ringede jeg til min mand for, at han kunne tage noget med hjem. Jeg for en sikkerheds skyldda det også kan hjælpe.

MEN da jeg henter datteren i børnehaven opdager jeg, at hun ikke har noget der bare minder om trøske!

(Mænd - eller i hvert fald min - og børns sundhed kan være to ganske uforenelige størrelser. )

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider