Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Hvad nu hvis... (xtra scanning)
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 12:38

Jeg var ved lægen igår hvor han målte noget "æggehvide" i min urin - han mente ikke det var noget, men ville selvfølgelig "dyrke prøven" og jeg skulle så ringe efter svar idag...


Der snakkers om eventuel xtra scanning osv.


Så er det jeg kommer til at tænke på - hvis du fik en xtra scanning grundet formodning om komplikationer, kunne du så finde på f.eks. at spørge vedr. køn, billede m.v?


(Forudsat du ikke kender kønnet)


Eller er det "uden for nummer"?


Vi kender ikke kønnet 100% (heller ikke 99% :P)

Vi har da talt om at betale en scanning - men nu hvor vi er så langt henne kan det ikke betale sig, så kan vi lige så godt få spændingen løst når h*n bliver født :)


Men hvis man nu blev sendt til en sådan scanning, ville du s være "fræk" nok til at høre om f.eks. kønnet?

Eller ville du "bare" være tilfreds med at høre der ikke er noget i vejen?



Min prøve viste forresten ikke noget idag, så er rolig :)







... Er gravid ;D med termin den 28. juli ...

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg skulle
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 14:09

Jeg skulle til en sen scanning, da min læge mente at Luker lå forkert. Her spurgte vi til kønnet og fik det også at vide uden problemer. Scanningen må have været i august ca 5-6 uger før termin.


Vi havde villet spørge tidligere, men så kunne Søren ikke være med og vi ville begge være der, når/hvis vi fik det at vide.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hos os spurgte de selv
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 14:39

om vi ville have det at vide, fordi vi jo havde tænkt lidt som dig, ikke ville trænge os på osv. (selv om jordemoderen flere gange havde sagt "han" og "ham" - men hun var norsk, og det kunne jo være, at nordmænd kalder babyer "han" og "ham" automatisk).


Vi har fået et mindre hav af ekstrascanninger pga. nogle mindre komplikationer, så vi har både fået kønnet at vide og fået det slået fast et par gange siden, for de har faktisk spurgt om det hver gang - tror måske også selv de synes, at det er lidt skægt at undersøge den slags, for selv om vi så siger, at det vist bliver en dreng, så kigger de efter alligevel...



Jeg synes ikke det er for meget at spørge, selv om der så står i papirerne, at man ikke får det oplyst (vi fik det jo fx at vide alligevel) - du kunne jo bare sige: "er det forkert at spørge, om man kan se kønnet?", hvis de ikke selv spørger - for så er der da ikke nogen, der kan få sig til at sige nej


"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg løs
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 16:38

Det kan du sagtens... men det kan være du glemmer det når du får at vide at alt er iorden ovenpå nervøsiteten


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:05

til ekstra scanning 1 uge før jeg fødte...vi bad specifikt om IKKE at få oplysninger om kønnet. Jeg havde ikke brug for at vide kønnet før jeg fødte. Jeg synes det er lidt sjovt, at den viden er gemt til det sidste .

Jeg kan dog udemærket forstå, hvis andre gerne vil vide det inden "fødselsdagen" .



Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørg bare
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:39

hvis i gerne vil vide det, så spørg da. Det gjorde vi til en af vores utallige ekstra scanninger. Jeg kunne nemlig ikke vente med at vide det, da først vi var kommet os over chockket over vores barn ikke er helt raskt. Samtidig har vi altid fået billeder med fra vores scanninger. Helt uden af spørge endda :-) Man kan vel være heldig ;-)


hilsen

katarina





Med et hjertebarn (HLHS) i maven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja spørg
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 08:06
endelig. Det er jo ikke sådan at de skal scanne ekstra for at se det. Så hvis I vil vide det er det bare at spørge.

Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg ventede
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:18

vores første barn, blev jeg scannet adskillige gange pga min sygdom. Hver gang nævnte jeg for overlægen at vi ikke ønskede kønnet at vide. En dag lå jeg på briksen og overlægen begyndte at scanne, havde lige nævnt at han skulle holde inde med kønnet men selvfølgelig får han øje på tappen og udbryder at jeg venter en dreng Tak overlæge !


Denne gang venter jeg mig igen og skal scannes hver 2. uge. Har dog valgt en anden overlæge som ikke er så håbløs som den første.

Hun er meget flink og siger hvergang at hun nok skal holde tæt med hvad hun ser. Skærmen foran mig er slukket for jeg kan aflæse de forskellige konturer på skærmen da jeg er lægestuderende.


Men skal jeg scannes mhp misdannelser eller baby mistrives vil jeg gå efter det og ikke bede om at se på kønnet. Flere og flere steder bliver det pålagt at ikke oplyse køn nu og jeg tror i den nærmeste fremtid bliver det almindeligt ikke at få kønnet oplyst ved scanning i det offentlige.


Beagle, 17+3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 12:18

Det er jo det - jeg mener der er forskel på om man kommer til en "almindelig" MD scanning, hvor man også hører mht. kønnet.


Men hvis man får smidt en ekstra scanning i hovedet pga. risiko for mistrivsel m.v. - ved jeg ikke helt hvor passende det er at få oplyst det...


Men igen, det kan jo også være så åbenlyst, at man ikke er i tvivl.


Og igen igen, når de nu er igang så...


Men tjaeh, ved ikke... :)







... Er gravid ;D med termin den 28. juli ...

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd
 
 De bliver altså ikke sure
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 14:04
over at du spørger - du kan jo vente til de har tjekket at alt er ok; så er der ikke noget at blive forarget over i hvert fald ;-)

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider