Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jeg er sat under pres.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:32

Nå da da, så er mor her sat under pres, og jeg trænger til at dele mine tanker med I andre, og høre hvad

I tænker samt labre jeres erfaringer i mig.

Stillingen er den, at vi har et stk. barn... en super lækker pige på 2 år og knap 3 mdr.

-Men det er for lidt! -Vi er ganske enkelt bagud, siger manden.

-Ergo skal der ifølge ham, til at produkseres endnu et barn, og gernu NU.

Det er så her problemet kommer, for det har jeg slet slet ikke lyst til.

-Nu får jeg ham måske til at lyde meget kynisk, men det er han bestemt ikke. Han er alletiders far, og indlever sig 100% i sit barn. Han er verdens bedste ægtemand og far, så hvad skulle holde mig tilbage?!?

-Jo såmænd min magelighed.

Jeg nyder livet som det er nu. Jeg nyder at have en dejlig datter på 2 år, som efterhånden er rigtig meget selvhjulpen, og som man kan kommunikere med. En som ikke skriger når hun ikke får sin vilje, men en som rent faktisk er i stand til at kunne udtrykke sig på normalt dansk, og bede pænt om tingene.

Jeg nyder at kunne tage på restaurant med mand og barn, og bare nyde at ungen sidder pænt og spiser med sin gaffel, og ikke kster rundt med maden, og aktivere sine forældre i sådan en grad, at de ikke får noget indenbords.

Jeg nyder min genvundende frihed! -Der er ikke det jeg ikke kan foretage mig, for jeg tager bare barnet med, og turen bliver ekstra hyggelig.

-Ingen sure babyskrig, ingen vågne nætter, ingen lang forberedelses tid inden man skal ud af døren, for har man nu husket bleer og babymad, mælk, rene flasker, flaskeopvarmer, stofbleer osv osv.

-Barnet kan nu spise det vi skal spise, og hun kan sige inden hun skal tisse.

Kort sagt, jeg nyder ikke at have "småbørn" mere. små hjælpeløse babyer/friheds-berøvere .

Men gud hjælpe mig om nu ikke mandens højeste ønske, er at få endnu en lille tyran.

-Og jeg vil ikke. Eller jo, det vil jeg gerne. Jeg vil rent faktisk gerne have en lillebror eller søster til Malin.

Jeg vil gerne have i hvert fald 2 børn, for gud hvor er de dejlige, og beriger end liv helt fantastisk.

Men tanken om at skulle bombes tilbage til stenalderen en gang til, kan jeg næsten ikke overskue.

-Jeg nød ikke at være gravid, jeg synes det var en belastning.

-Jeg "nød" ikke at have et spædbarn... jeg synes det var hårdt og langt mere krævende end forventet.

-Jeg er ikke til alt det der baby-pussenusse, men mere til når de er 1 år og opefter.

Jeg er ikke kold og kynisk, men alt det der babyhalløj, tiltaler mig bare ikke.

Kunne man da bare få sine børn, når de var fyldt to år, så ville jeg såmænd gerne have et helt fodbolds hold, men tanken om at skulle starte helt forfra med en lille ny, virker bare helt uoverskuelig og skræmmende.

-Hvad gjorde I andre af overvejelser, inden nr. to blev sat i verden?

-Kan I slet ikke nikke genkendende til overnævnte, og hvordan forholdt I jer til det?

-Hvilke tanker gjorde I jer, inden I besluttede at få en til.

Kort sagt, fortæl om I deler mine tanker eller om I er helt pjattet med graviditet og spædbørn.

Til slut skal jeg måske lige indskyde, at jeg virkelig elsker vores datter ubeskriveligt højt, og hun er uden sammenligning det bedste der er sket os.

-Jeg er bare ikke så pjattet med at være gravid, og nyder ikke spæd-stadiet.

-Derfor er det også med blandede følelser, at skulle blive gravid og have et spædbarn.

1 år og 9 mdr. er lang tid, men det er trods alt den tid det tager at være gravid, og gøre sit afkom så nogenlunde "styrbar".

Hilsen Anima
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 16:16

Jeg ved ikke om mit syn på sagen overhovedet kan hjælpe dig, men her er mine tanker:

Før jeg blev gravid, brød jeg mig ikke særligt meget om børn (det var den pæne version). Det ændrede sig gradvist, og en dag var tanken om børn ikke helt så fjern længere, men jeg havde alligevel følelsen af tvivl. Mit liv før var jo fint og jeg savnede egentlig ikke et barn. Så blev jeg gravid og fik Mathias, og nu fortryder jeg bare, at jeg ikke fik ham for lang tid siden... Pointen er, at man ved, hvad man har, så måske er det derfor, du ikke "savner" endnu en baby. Men selvfølgelig vil du elske baby nummer to, og fasen med bleskift og skrig og skrål er jo meget kort, når alt kommer til alt.

Jeg synes også, du skal tænke på din datter. Jeg er selv vokset op som enebarn, og nøj hvor var jeg misundelig på mine veninder, der havde søskene.

Held og lykke med beslutningen...

Hilsen Maria

En Pinto-hest...det er bedst!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du skal have...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 16:56

Hvis du/I skal have en mere, så gør det NU, inden du genvinder din "frihed" alt for meget.

Vi (jeg) ventede 7 år med at få den sidste, og det var som at blive sparket tilbage til "stenalderen". Nu havde jeg jo lige vænnet mig til at de store kunne alting selv og jeg ikke behøvede at slæbe dem med alle steder hen.

Jeg har det nøjagtig lige som dig. Spædbørn og hvad dertil hører af ble-skift osv. siger mig intet (og dog elsker jeg hende højt *S*), men jeg har fortrudt at jeg ventede så længe med at få den sidste - for nu når jeg at blive ret gammel inden jeg er tilbage på stadiet "før baby nr. 3" og genvinder lidt "frihed".

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

Åh jeg kunne have skrevet det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 20:06
Jeg har det præcis ligesom dig Anima!
Okay altså lige bortset fra, at jeg ikke har en mand, der gerne vil have en baby.

Men tankerne omkring en nummer to er præcis de samme.
Jeg har det glimrende, som det er nu.

Men jeg kan da godt se Lottes pointe. Måske er det faktisk meget smart at gøre det rimelig hurtigt.
Dog er det ikke lige en mulighed for mig, da jeg som sagt ikke har en fast donor til den slags.
Så jeg er egentlig godt tilfreds med at have ovenstående holdning. Så går jeg da ikke ligefrem og sukker efter det umulige.

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde det lidt på samme måde
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 20:34

som dig - jeg synes altså også at børn på omkring 2 år og opefter er langt dejligere end små babyer - ikke at jeg ikke hele tiden har elsket min datter; men hvor er hun dog sjov og dejlig nu! Det skønneste glimt i øjet, masser af skøre påfund - og så kan hun jo bare alting. Man bliver bare overrasket over, hvor dygtig hun er hver eneste dag - og så er det da for fedt når fremmede folk spørger hvor gammel hun er og at de så også bliver dybt imponerede, når de så hører alderen og sammenligner med det hun kan (hun er dog enormt klodset og kommer rigtig tit til skade, så hun er ikke dygtig til alting). ;-)

Men vi skyndte os at tage beslutning om at arbejde på nummer 2, med det samme vi kunne overskue det - med det samme vi efterhånden kunne mærke, at datteren havde brug for konkurrence på hjemmebanen.

For selv om hun er skøn, så trænger hun til en lillebror/lillesøster. Hun egner sig slet ikke til at være enebarn ;-)

Så primært får vi får vi barn nummer to for datterens skyld. Jeg kunne såmænd godt have nøjedes med bare ét barn, hvis det kun var mig selv, der skulle tages højde for.

Men det er altså ikke sådan vi har valgt det - og jeg glæder mig også meget til nummer to - især til han får den alder, min datter har nu

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er med...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:04

HEj Anima.

HAr det så på samme måde som dig. Har 2 drenge med 2 års mellemrum (-14 dage)

OG min mand vil gerne have en mere... Men NUL! Nr. 2 kom 1 år før "planlagt" hvis man kan planlægge børn...Og det er total hårdt. Jeg er også meget alene med dem...

MEN jeg vil også sige at skal nr. 2 komme hos jer er det NU, men har du ikke lyst så luk porten i...Mine veninde har lige været her med lille skønne ANTON 7 uger... men der var altså MEGET LIDT klappen af mine æggestokke. Jeg udtrykker mig også tydelig overfor min mand at det er slut! Og giver gerne babyting væk... hehe.. Jeg siger sådan nu:

-Nyder at være mig selv, ingen smerter i bækken, ingen ømme brystvorter

-nu er den lille 1 år, og sover godt så nyder ikke skal op flere gange om natten, bortset fra sygdom osv.

-glæder mig til at den lille er lidt ældre og kan udtrykke sig. Hader det skrigeri når han er overtræt til aften og er sur og gal.

Men følg dit hjerte. Og selvom manden gerne vil, ja så er det altså dig der skal være gravid, amme, stå op om natten osv. Håber i kommer til enighed.

Jeg er ikke tilhænger af at man skal have nr. 2 for nr. 1´s skyld. Synes det er for forældrenes skyld... Kan sagtens se at mine unger på 1 og 3 allerede har meget stor glæde af hinanden... Men var der ikke 2 så havde nr. 1 glæde af noget andet...

Lise

0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:13
Jeg synes det er "såre simpelt" og nemt at være gravid. Fødslen er hurtigt overstået og det næste (ca.) halve år bliver baby liggende lige dér hvor du har lagt ham/hende.
Maden har du indbygget og du får ingen rygskader af at slæbe på baby.
Baby smider ikke sine sure våde sokker i vindueskarmen, glemmer ikke at smide den ugegamle madpakke ud, svarer ikke flabet igen og ønsker sig ikke Guccitøj som minimumskrav.
Baby har ingen høje telefonregninger og sms´er ikke under alle dine forsøg på samtaler.
Baby sover adskillige timer i døgnet.
Baby tager gladeligt med lige derhen hvor du gerne vil.
Babys bad kan overstås på 10 min.
Baby synes dit tøj er helt ok og kan godt li´ når du bare sidder og nusser og smiler til ham/hende.

Jeg kunne blive ved...Vælg babyer... de er simpelthen bare så lækre og hengivne ;-D

Mange hilsner
mor til (bl.a.) teenagetøser
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:47
Havde det noejagtig paa samme maade. Men paa den anden side ville jeg heller ikke have, at der var for langt imellem ungerne... Dilemma.

Naa men vi besluttede da Freya blev 3, at nu skulle det vaere og Frida blev undfanget dagen efter Hun var saa 3 aar og 9 mdr. da Frida kom til verden. Hun kan kan rigtig meget selv (tage t'j og sko paa og af, selv tage noget at drikke, smoere mad, spise paent osv), det goer jo det hele meget nemmere med en lille ny, som saa ogsaa er en rigtig nem baby og Freya elsker hende og "leger" med hende, synger for hende osv. Kan give sutten hvis jeg lige staar med haenderne i opvasken ol.

Men nu vil vi gerne have nr. 3 og det gerne straks, da vi saa ikke bliver kastet "tilbage" engang til. Men IKKE om jeg havde gjort det med nr. 2 barn.

Eneste ulempe pt er, at med mandens arbejde,saa maa jeg nok sige farvel til hesten, da hun ikke er sandkasse hest (taenker paa hvis baby skal med i stalden og jeg skal ride). Har ogsaa nogle rygproblemer efter et fald fra hest sidste aar, saa en pony vil vaere at foretraekke. Derudover har vi ikke de stoerste pasningsmuligheder, hvis vi skal noget. Svigermor arbejder (ogsaa weekend), min mor har slem ledegigt og min far taler vi ikke med. Veninderne bor langt vaek. Men de muligheder havde vi jo heller ikke foer.

Foer (ogsaa med barn nr. 1) var hesten naesten stadig 11 priortet, men nu har jeg erkendt at jeg maa bruge al min tid paa familien og vente nogle aar med det. Men en gang om ugen slipper jeg vaek til hundetraening.

Saa hvis I vil have nr. 2 saa goer det nu, der gaar jo 9 mdr

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Citat: Søren Aabye Kierkegaard

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

FamSkov
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 22:13
Kan man så bevare dem i den størrelse? De bliver aldrig store?

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd

Jean..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 09:11

har ikke fundet opskriften endnu og nu har manden sagt stop for flere "forsøg" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Kender tanken
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 11:09

Jeg forstår udemærket hvad du mener - er i næsten samme situation.

Vi venter selv barn nr. 3 nu, vores to piger er hhv 2½ og 4 år og derfor også meget selvhjulpne og nemme at have med til alt i hverdagen.

Vi har altid ønsket os mindst 3 børn og da vi pludselig fandt ud af, at alt var ved at blive så nemt - ja så gik vi nærmest i panik

Forstået på den måde, at vi begge var bange for at vi ikke gad/orkede/havde lyst til at få et barn mere, hvis vi ventede nogen år som vi ellers havde aftalt.

Så vi valgte at bide i det sure æble og få endnu en graviditet overstået for at få det 3. ønskebarn hurtigst muligt.

Selv er jeg også til børn fra 1 år og opefter, syntes det er langt mere behageligt når de kan sidde selv, kravle, gå og efterhånden tale og give udtryk for hvad de vil og har brug for.

Men alligevel glæder vi os da ustyrligt til at få en lille fin og blød baby i vores arme igen.

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg læst alle jeres svar...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 17:27

...Og tænkt over hver og et. Læst dem igen, og tænkt igen, og lige klog er jeg... og dog har jeg fået nogle forskellige syn på sagen, og det hjælper faktisk... Tusind tak .

-Hvis ikke andet, så er det skønt at få bekræftet, at jeg ikke er den eneste, hvis æggestokke ikke klapre løs, hver gang jeg høre et babyvræl.

Jeg kan godt se, at ved at der går for mange år imellem, så bliver det endnu værre at blive "bombet tilbage", og der går endnu længere tid, før man får lidt mere tid til sig selv.

-Jeg kan godt følge den tanke, "at man jo ligeså godt kan få det overstået", og det tror jeg sådan set også gerne jeg vil.

Nå, ingen beslutning er taget, men heller ingen beslutning er afvist.

Manden tigger og plager, og der er nærmest ikke det gode han ikke vil gøre, hvis bare han må få et til barn nu (Og det kan man da ligeså godt benyte sig lidt af ).

Hilsen Anima
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 20:33

Prøv at læse det nye af vores børn... I bladet er der en artikel om hvornår nr. 2 skal komme...

Lise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider