Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Pasning 4 måneder?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 09:42

Hvor tidligt kan man få sit barn i dagpleje/vuggestue? Jeg skal starte i skole d. 27/8 og der er Mikkel lige knap 5 måneder. Farmand har snakket om barsel, men det er jo ikke voldsom meget han kan få, så vi bliver nok nødt til, at finde en der kan passe Mikkel. Det bliver fra kl. 7.15-13.30 ca... Syns bare han er for lille til, at blive passet af en fremmed. Han kan jo også være rimelig krævende til tider... Hmm... Hvad har jeres erfaringer været?






***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


Mor til Mikkel d. 03-04-07

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pasningsgaranti
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 10:02

Her i kommunen er der pasningsgaranti 28 uger efter fødslen...

Ellers har jeg desværre ingen erfaringer at øse ud af...


Mange hilsener Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 I vores kommune
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 10:22

er der pasningsgaranti senest 3 mnd. efter man søger. Men prøv at kontakte kommunen.


Synes det er flot at du vil læse mens du har sådan en størrelse.


Det kunne jeg ikke overskue, men jeg er også først begyndt at få sovet hele natten nu.. ;-)


Mor til verdens skønneste dreng Mads 13/7-06 ;-D


Ejer af Skot af Lilleris

Verdens dejligste oldenborger !

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 10:27

i århus er det fra 6 md af.. så vidt jeg er informeret..




meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:02

Lige gyldigt hvad, bliver det vel en fremmed som skal passe?


Alternativet - Hvis du ikke kan få inst plads ( her er det først fra 5 1/2 måned ), er måske en au pair.? - Hvis i har plads, til hende.


Eller en privat ung pige / dagplejer etc.


Eller vente med, at starte i skole


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pasning
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:43

Hej


Mit første barn var ude og blive passet ved 6 mdr. Jeg kan lige så godt sige det som det er, det gør vi ALDRIG igen!!! Han havde det super godt og hyggede sig fint, men det kunne han lige så godt have gjort hjemme i den alder. Og vi gik glip af SÅ meget!!!


Mit barn nr. 2 blev passet ude da han var knap 9 mdr, og vores yngste skud på stammen skal først ud tidligst når hun er 1 år.


Hvorfor kan din mand ikke få noget orlov? Har I glemt at varsle det? I har jo 24 uger som i frit kan dele imellem Jer.


Vil blot sige, nyd din barsel og din baby, tiden kommer bare ikke tilbage!! :D


Hilsen


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aalborg kommune..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:54

Hej Maria,


Jeg har en veninde der fødte 23/4.07 (og fortsatte sit studie) vi har nu sommerferie og hun fortsætter studiet fra begyndelsen af september dvs. efter sommerferien. Hun har fået plads i en privat dagpelje (dog med tilskud) fra 15/8 dvs. der er han knap 4 måneder.

Så det burde kunne lade sig gøre.. Jeg ved at hun har flere ledige pladser hvis det er, hun er fra Ellishøj, altså dagplejeren.


Ja de er små sådan at få ud, bare tanken om at dengang jeg var barn gik min mor hjemme med mig 3 måneder og så var det ud af vagten.. og for bare 5 år siden var barslen jo kun 6 måneder...





Mvh. Lise D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordi...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 14:03

jeg er tilmeldt uddannelsen og skal starte til august, for at gøre den færdig. Og mange timer om dagen er det jo ikke, da far har fri kl 13 og mig selv kl. 12.40 de fleste dage. Så han kommer ikke til, at være i fuldtidsdagpleje...

Ang. barsel, så bruger jeg den selv på mit job.

Hmm... Det kan være jeg skal lægge et godt ord ind ved mormor :)

Der er han da vant til, at blive passet.






***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


Mor til Mikkel d. 03-04-07

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Maria
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 10:51

Hej


Hvad mener du med "Ang. barsel, så bruger jeg den selv på mit job".


Jeg forstår ikke sætningen. Har du gemt orloven, eller læser du samtidig med din orlov? Vil blot sige at man ikke kan få passet sit barn i en offentlig pasningsordning mens man går på barsel så vidt jeg ved.


Hilsen


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 jette..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 10:57

det kan man sagtens...


min mand tog de 2 mdr. barsel vi havde til gode, istedet for en fyreseddel, og børnene blev passet hverdag alligevel (beholdte dog dem hjemme ind imellem... og de nød det), ellers skulle vi opsige vores plads og skrives op igen..


MVH.


Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 12:40

Hej


Okay, jeg var heller ikke sikker, men syntes bestemt jeg har læst det et sted. Og et eller andet sted er det vel heller ikke fair barnet er i institution når der afholdes orlov. Jeg ved ihvertfald at med børnepasningsorloven (den gamle ordning) der kan man kun få ½ plads til børn som går i BH, og det er kun hvis kommunen vil give den. :D


Hilsen


Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 12:43
Kan man også tidligst få plads 14 dage - 3 uger før ens barsel udløber. - Hvilket jeg syntes, er helt fair!

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider