Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Gylp...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:29

Mathias er begyndt at gylpe ret meget, når han har spist. Nogen gange kommer der en hel skylle ud af næsen på ham også. Hvorfor er det lige, at babyer gylper? Jeg har hørt, at det skulle være deres måde at justere mængden af mad på, men kan det passe? Nogen gange gylper han efter ca. 40 ml. og den mængde burde han jo sagtens kunne få plads til. Jeg lemper ham forsigtigt op på skulderen så han kan bøvse, men alligevel kan han finde på at gylpe, også efter han er blevet lagt til at sove igen...

Sundhedsplejersken kommer på tirsdag, så hende vil jeg spørge tilråds, men hvad er jeres erfaringer med gylp - kan de gylpe for meget de små?



Hilsen Maria




0
0
Svar på denne tråd
 
 Frida..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:38
gylper også rigtig meget, også op til et par timer efter hun har spist, kan der komme gylp op. Det er også tit en hel skylle. Hvis jeg ikke når at "redde" det, lyder der et højt "plask" på gulvet.

Mener godt at babyer kan gylpe for meget, men så længe de tager på og er glade og raske, så tror jeg altså ikke det er noget problem, andent end det ikke er særlig lækkert.

Frida kommer som regel med et par bøvsaer og slutter af med en stor skylle og gerne efterfulgt af mange mindre mundfulde gylp.

Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Citat: Søren Aabye Kierkegaard


www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fyssen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:11

Jeg har lige nøjagtig haft besøg af en rigtig dygtig fys som skulle rette op på Andrea's vejrtrækning. Hun har det man kalder umoden vejrtrækning, det vil sige at hun ikke trækker vejret ordentligt ned i lungerne, spiser for tit, maden ligger i spiserøret, gylper og hikker meget.


Hun har spændinger i mellemgulvet som hindrer maden i at komme ordentligt ned i mavesækken og så kunne hun også fortælle at den bedste måde at bøvse af på er ved sætte hende på skødet med ryggen mod mig så maden får lov til at løbe ordentligt ned i maven og læne hende let forover så hun krummer lidt sammen og bagefter læner hende bagover så hun ligger op ad mig så bøvsen frit kan komme op.


Hun sagde at når man hænger dem over skulderen lukker man faktisk af for luften, og skal hun sove efter måltidet skal hun lægges på højre side (i ca 10 min og kan derefter vendes hvis hun skal sove på venstre) fordi mavesækken sidder i venstre side og 12 fingertarmen sidder i højre side hvor maden jo skal løbe hen. Udover det så skal hun faktisk til at sove på siden pga hendes vejrtrækning, lungerne klapper en smule sammen når de ligger på ryggen.


Jeg har nok skrevet en masse du ikke kan bruge men det kunne jo være at han havde lidt af det samme besvær som Andrea...


Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg kan måske anbefale en god mobilfys med speciale i spædbørn/børn, hun fortalte mig nemlig at hun har uddannet 9 kvinder rundt i landet som så kan det samme trylleri som hende...


Ellers håber jeg din sundhedsplejerske kan hjælpe jer...



Venlige hilsner


Mia




Så ankom Andrea Nikoline Petersen :)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja, her var der også
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 20:13

gylp i stride strømme. Når man selv står i det er det jo bare sådan det er, men nu hvor jeg ikke står i det længere, synes jeg virkelig bare det er noget at det mest ulækre der findes. Tøjet stinker, og de kære små gylper jo over alt og skal have skiftet tøj flere gange dagligt... Jeg håber ikke det går på samme måde med nr. 2.

Men nu er jeg jo også ret sippet


Men som sagt, så gylpede min datter rigtig meget. Vores SP har arbejdet på en børneafdeling og lærte os også nogle anderledes måder at bøvse hende på, og det hjalp da efter spisningen - men hun fortsatte med at gylpe og gylpede faktisk konstant - med små eller større mellemrum, også selv om det var flere timer siden hun havde spist.


Vi fandt aldrig noget, der kurerede gylperiet helt. Hun fortsatte med at gylpe efter hun begyndte at få fast føde også, og får hun rigtig meget at drikke på en gang, gør hun det faktisk stadig - det er dog sjældent (hun bliver 2 år til september).


Men hun tog altså pænt på alligevel, selv om hun gylpede helt vildt - så jeg tror ikke der er grund til bekymring.

Selv om det er lidt hårdt, at man skal advare folk om, at "hun gylper altså rigtig meget", hvis de ønsker at tage hende op - og så at skulle modtage beskeden om, at nogle mennesker så alligevel ikke har lyst... Jeg forstår det jo godt, for jeg har det selv lidt "ydrk" med det, men det er alligevel hårdt, at ens barn bliver fravalgt - for sådan føles det jo lidt.


"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Minx/Mia
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 20:23

Dét lyder godt nok meget interessant! Jeg har aldrig hørt om umoden vejrtrækning, hvordan konstateres det? Og hvordan kunne hun mærke det spændte mellemgulv?

Kan man læse noget om denne vidunderdame på nettet? Jeg er blot nysgerrig for at høre mere!




Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Winnie
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 20:37

Det var sundhedsplejersken der konstaterede det sidste mandag da hun var her til vores 3. tjek.

Hun halser lidt som en hund, du ved sådan hurtigt og overfladisk og man kan godt se det når man ved det, ja jeg troede jo det var normalt for spædbørn jeg har jo ikke prøvet det før...


Jeg ved ikke om hun er på nettet, men jeg har et tlf til hende og hun henviser gerne til dem hun har udlært alt efter hvor du bor. Hun holder selv til i Nordsjælland...


Du skriver bare en PB hvis du vil ha hendes nr



Mvh.






Mia




Så ankom Andrea Nikoline Petersen :)





0
0
Svar på denne tråd
 
 minx...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 22:59

Jamen det kunne godt være jeg skulle se om en af mirakel-damerne findes i nordjylland for det lyder måske som om du har fat i noget... Mathias trækker lige præcis vejret som du skriver (som om han er forpustet). Vil du sende nummeret til mig?



Hilsen Maria




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider